det irriterer meg grenseløst at folk parkerer klin tett inntil motorsykkelen på bensinstasjoner og parkeringsplasser utenfor butikker og andre steder!
Noen steder gjør tanketomme folk dette mens jeg står ved sykkelen, og de parkerer slik at de nesten ikke kommer ut av bilen siden de heldigvis skjønner at bildøra vil smelle borti sykkelen om de åpner den helt.
Hva er det med slike folk!?
Men noen har åpenbart radert ut hele hjernen sin, som den kvinnelige passasjeren til idiotbilisten som på død og liv måtte parkere helt tett inntil lille Duke'en der jeg hadde parkert på Shell på Roa. Føreren kom seg greit ut av bilen, mens passasjeren skulle ut av bilen på høyre side. Og slenger selvfølgelig opp døra, som slår inn i venstre styreholke på Duke'en. Med litt hardere kraft hadde sykkelen antakelig gått over ende. Jeg sto rett bak sykkelen og viste med all tydelighet min oppgitthet med utslåtte armer.
Og jada! Det ble en ordveksling og en god dose gatepedagogisk viksenopplæringslekse til ei dame i 30-40 årene som sa "Jeg beklager" og gjentok "Jeg sa jeg beklager!" etter voksenopplæringen.
Makan...
Til alt overmål viste hun stor bekymring for om bildøra på den åpenbart ganske nye bilen hadde fått et merke på seg...