Hei!
Vurderer innkjøp av mc. Valget står mellom en ducati 848 som har gått 40000km (100.000kr) og en som har gått 13000km (130000).
Rettferdiggjør prisøkningen på 30.000 at den har gått mye mindre?
Hva tenker dere som er ekspertene her? Hadde en bil gått 100.000 og en annen 300.000 er valget lett. Jeg er bare så usikker på hvor holdbare disse 848 er.
Mvh
Har denne kjørt mange km?
Har denne kjørt mange km?
Ducati 848 Evo 2011
Suzuki FZ50 (solgt)
Suzuki TS50X (solgt)
Suzuki FZ50 (solgt)
Suzuki TS50X (solgt)
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Har denne kjørt mange km?
Syklene holder vel helt fint! Har vel også godt av å bli brukt.
Er vel kun noen registerreimer som må byttes en eller annen gang på Ducati, men ellers er det jo bare tut og kjør..
Om de kosmetisk ser like bra ut, så hadde jeg nok gått for den som har gått 40 000km..
Jeg har kjørt 125 000km på min sykkel nå, en BMW. Det har vært mye skruing og vedlikehold igrunn. Men så er det også mye dubbeditter på den.
Jeg tror nok at en Ducati 848 ville klart det samme med 1/4 av vedlikeholdet
Er vel kun noen registerreimer som må byttes en eller annen gang på Ducati, men ellers er det jo bare tut og kjør..
Om de kosmetisk ser like bra ut, så hadde jeg nok gått for den som har gått 40 000km..
Jeg har kjørt 125 000km på min sykkel nå, en BMW. Det har vært mye skruing og vedlikehold igrunn. Men så er det også mye dubbeditter på den.
Jeg tror nok at en Ducati 848 ville klart det samme med 1/4 av vedlikeholdet

- JanK
- Innlegg: 738
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Har denne kjørt mange km?
De er mer enn holdbare nok til å gå det dobbelte av det den "billige" sykkelen har gått med rett vedlikehold.
Jeg importerte nylig en Streetfigther 848 som hadde gått 63000km, full servicehistorikk. Både utseendemessig og mekanisk skulle man tro det var en "ny" sykkel. Den eneste grunnen til å kjøpe den med lav km stand er at den vil være verdt mer da du skal selge den, men jeg tviler på at den vil være verdt 30000kr mer.
Jeg importerte nylig en Streetfigther 848 som hadde gått 63000km, full servicehistorikk. Både utseendemessig og mekanisk skulle man tro det var en "ny" sykkel. Den eneste grunnen til å kjøpe den med lav km stand er at den vil være verdt mer da du skal selge den, men jeg tviler på at den vil være verdt 30000kr mer.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Re: Har denne kjørt mange km?
Er det samme årsmodell, eller produksjonsperiode/generasjon?
Re: Har denne kjørt mange km?
Den som har gått lengst er 2011, den andre 2013.
Ducati 848 Evo 2011
Suzuki FZ50 (solgt)
Suzuki TS50X (solgt)
Suzuki FZ50 (solgt)
Suzuki TS50X (solgt)
Re: Har denne kjørt mange km?
Har vært en tur innom Finn og sett på de, personlig ville jeg valgt den nyeste 

- MGR1
- Innlegg: 647
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Har denne kjørt mange km?
Den med 40000km vil ha tre ganger flere riper, merker og kosmetiske skavanker enn den med 13000km, hvis det er viktig for deg.BIG1 skrev: 08 sep 2021, 09:48 Hei!
Vurderer innkjøp av mc. Valget står mellom en ducati 848 som har gått 40000km (100.000kr) og en som har gått 13000km (130000).
Rettferdiggjør prisøkningen på 30.000 at den har gått mye mindre?
Hva tenker dere som er ekspertene her? Hadde en bil gått 100.000 og en annen 300.000 er valget lett. Jeg er bare så usikker på hvor holdbare disse 848 er.
Mvh
Re: Har denne kjørt mange km?
Helt klart valgt den nyeste med laveste kilometer, hvor smart det er vil du se den dagen du skal selge. Lykke til 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1