Sent fra min SM-G973F via Tapatalk
Du fortutsetter at det faktisk er smittesjekk. Har hørt fra folk som har passert at "kontrollen" kun har vært visuell, det vil si at myndighetene kun står å ser på mens trafikken glir forbi. Da er det i effekt lite annet enn en trafikk-kø.cannon skrev: 09 sep 2021, 15:55 Bjerknez
"
Derimot kan jeg fint slippe en på Rema1000 forran meg i køen hvis jeg står der med en toppet matvogn og vedkommede kun skal ha en Brus."
Feil sammenligning. Smittesjekk av mc-fører tar lengre tid enn av bilfører. Spørsmålet er om du, med stappfull handlevogn, forventer å komme foran han foran, med en brus? Og foran alle de andre i kassakøen?
Det handler om å teste de som virker lurt å teste.FreewheelBurning skrev: 09 sep 2021, 18:00Du fortutsetter at det faktisk er smittesjekk. Har hørt fra folk som har passert at "kontrollen" kun har vært visuell, det vil si at myndighetene kun står å ser på mens trafikken glir forbi. Da er det i effekt lite annet enn en trafikk-kø.cannon skrev: 09 sep 2021, 15:55 Bjerknez
"
Derimot kan jeg fint slippe en på Rema1000 forran meg i køen hvis jeg står der med en toppet matvogn og vedkommede kun skal ha en Brus."
Feil sammenligning. Smittesjekk av mc-fører tar lengre tid enn av bilfører. Spørsmålet er om du, med stappfull handlevogn, forventer å komme foran han foran, med en brus? Og foran alle de andre i kassakøen?
Når man stopper og venter i bakke er bremselås en fin ting.FredrikE24 skrev: 09 sep 2021, 17:58 Du skal få låne den corona-vaksinerte armen min, den er mildt sagt ubrukelig for øyeblikket![]()
Jeg vurderer nok situasjonen i hvert enkelt tilfelle, men når man ikke en gang er over svinesundbrua, og man blir stående i bakke halvveis mot tollstasjonen, så er det dårlig deal for min del. Sitte med bremsen på i 3-4 timer funker ikke for megBMW vet du
Da brenner ABS-modulen opp. Kan fort koste 25 000kr det.
Hjelper ikke meg så mye når ABS-boksen min går opp i røyk etter noen minutterFreewheelBurning skrev: 09 sep 2021, 18:04Når man stopper og venter i bakke er bremselås en fin ting.FredrikE24 skrev: 09 sep 2021, 17:58 Du skal få låne den corona-vaksinerte armen min, den er mildt sagt ubrukelig for øyeblikket![]()
Jeg vurderer nok situasjonen i hvert enkelt tilfelle, men når man ikke en gang er over svinesundbrua, og man blir stående i bakke halvveis mot tollstasjonen, så er det dårlig deal for min del. Sitte med bremsen på i 3-4 timer funker ikke for megBMW vet du
Da brenner ABS-modulen opp. Kan fort koste 25 000kr det.
Thats the way to do itolek skrev: 09 sep 2021, 21:46 Jeg har passert grensen ved Eda to ganger på mc og har sklidd fint forbi bilene og rett til kontroll uten problemer begge ganger. Ingen forventer at en som kjører GS med ekstra kjørelys tar særlig hensyn til andre enn seg selv uansett. Dog satt jeg da jeg passerte bilene siden jeg er så feit at det gjør vondt i føttene å stå på de originale fothvilerne.