Darksplat skrev:haha, ja, jeg tenkte på den med tanke på langkjøring, men r-sykklene er så råååååå'e.
Hadde jeg skulle hatt en 125cc så hadde jeg valgt Varadero!!
Dette pga man sitter oppreist på den!
Har selv en sønn som skal ha 125cc og vi går for en Varadero, rett og slett fordi de er "store" :-)
Baron von Waffel skrev:Med tanke på han med lett MC som ble påkjørt i Tønsberg, så ville jeg vært opptatt av å kjøpe noe så høyt og lettsynlig som mulig. Men det er vel derfor jeg har en Varadero 125?
Akkurat den påstanden der er jeg dypt uenig i Waffel ! Han kjørte en Roadwin som var gild og rød og Roadwin er ihvertfall ikke veldig mye mindre enn Varaderoen. Bilisten i denne saken har sett seg for uten å ha kontakt mellom øyne og hjerne. Men det mest forunderllige er hvordan de 2 lekdommerene kunne frikjenne bilisten ! Det er bare helt utrolig. En annen ting som forundrer meg er at tabloidpressen ikke har forfulgt saken til det ekstreme. Dama som kjørte guttungen ned fortjener en alvorlig smekk på lanken og burde bruke spasersko 1 års tid.
Det må tillegges at dette krysset hvor ulykken skjedde er svær oversiktelig i alle retninger, trafikken går sjelden fortere enn 50 (60 sone her) men det er avkjøring til bolig felt på begge sider,busslommer og jeg skjønner at det kan smelle her hvis en ikke er våken. Det var ikke bilisten ! Jeg har vært nær ved å kræsje her selv med bilister fra høyre. Her burde det vært lysregulering.
Daelim Roadwin har 10 eller 20 mm lavere setehøyde enn Vaderoen, og både R-modellen og den nakne utgaven har oppreist sittestilling. Det er faktisk samme styret på begge, og de er jo omtrent på
størrelse med en 600.
Darksplat skrev:haha, ja, jeg tenkte på den med tanke på langkjøring, men r-sykklene er så råååååå'e.
"R" og lettsykkel er en selvmotsigelse.
Ellers må jeg bare få legge til at den ulykken i Tønsberg bør minne oss alle om det gamle jungelordet "kjør som om alle de andre i trafikken er idioter. Av og til får du rett."
Vent heller til du blir 15år med og kjøpe, det året du er 14 og frem til fylte 15 får du jo ikke brukt sykkelen i det hele tatt. Den står bare og faller i verdi og "støver" ned. Sier også dette fordi jeg har to kompiser som gjorde det samme som du vil gjøre og han ene endte opp med og bli tatt på vei til butikken og fikk utsettelse i 6mnd. Han andre gikk det bra med, selv om han tok seg en sniktur i ny og ne. Det er fryktelig fort gjort og bare "ta" seg en tur og plutselig sitter du med skjegget i postkassen.
Over til spørsmålet ditt, Aprilia RS 125 er et meget godt valg!
mvh Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Godt innlegg! Greit med slike påminnelser. Har man sykkel stående blir fristelsen som regel for stor og lovens håndhevere rundt omkring i landet er veldig oppmerksomme på 'småkubikkerne' så snart disse er ute på veiene. Ikke minst fordi noen går bedre enn de skal...
Nå kjenner ikke jeg til reglene, men hvis det er rom for øvelseskjøring på lukkede områder under kyndig veiledning, så vil vel det bare være et pluss slik at mestringsevnen kan øves opp best mulig til man når lovlig alder.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Darksplat skrev:Hehe, har ikke tenkt å kjøre før jeg har lov, er bare veldig gira på å kjøpe noe.
Fornuftig ung mann, det
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Globe skrev:Vi har Joakimit her inne på forumet, han har Aprilia RS 125. Ikke umulig at han kan gi deg noen tips og hint basert på sine erfaringer?!
Finner ingen bruker ved navn Joakimit.
Jo'a... men du har skrevet brukernavnet hans litt feil, tror jeg... Skrives slik: Joakimlt
Så da kan du sende en PM til Joakimlt, vøtt ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Men så tenkte jeg litt på at den er ganske dyr, og om dere ville brukt/synes det haddet vært verd å bruke så mye penger når dere var 16, på å kjøre i 2 år?