feilanntenning ?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

feilanntenning ?

Legg inn av kuleberg »

Har problemer med at intruderen min noen ganger holder på å kveldes, og det kommer en stygg lyd. Først trodde jeg lyden kom fra veiva eller noe slik, men etter nærmere sjekk hører jeg det er i forgasseren, og jeg hører en poff-lyd i luftfilterboksen. Dette er bare noe jeg merker når den står på tomgang. Den ene dagen holdt den på sånn hver 3-4 sekund, i går skjedde det bare noen få ganger. Virker på meg som at bensinen selvantenner uten at innsugsventilene lukker helt. Har hatt kondensfjerner og fylt 98 oktan bensin, bortsett fra det har jeg ikke gjort noe annet med den i det siste. Noen som har noe forslag på hva problemet kan være??

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: feilanntenning ?

Legg inn av Tysnes »

Ville startet med plugger, pluggledninger. evt.drenert forgassere.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: feilanntenning ?

Legg inn av ejs »

:D
Du har jo montert Silvertail potter.Hvordan er motstanden i dem i forhold til originale?
Dyser ?
Luftfilter ?
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: feilanntenning ?

Legg inn av kuleberg »

di har stått på hele tiden. Regner ikke med di har byttet dyser, og er orginale luftfilter. Har tenkt å demontere forgassere for rens, større dyser og åpne luftfilter til høsten. Men dette har ikke vært et problem mens pottene har stått på før på lørdag da jeg var ute å kjørte. Og syns det var rart at det skulle smelle bakover i systemet av lavere motsand i eksosen.. popping i eksosen er liksom en ting

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: feilanntenning ?

Legg inn av Relax »

Har du vært på intruderalert.com ?

http://intruderalert.com/cafe/index.cfm ... forumID=24" onclick="window.open(this.href);return false;


Der er en gjeng som kan den sykkelen inn og ut. De svarer mer enn gjerne på alle spørsmål du måtte ha.
"Do the right thing"

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: feilanntenning ?

Legg inn av mekkern »

problemet kommer av for mager blanding-dette gir poff i gassern.
samme grunn til popping i eksosen.
For mye bensin gir aldri poff/smell men soting/lett blåing i eksosen.
HVORFOR du har litt mager blanding er delt- litt potter men det merkes ikke på tomgang,mens dritt i dyser/nåler gir prob på tomgang/overgang pådrag.skikkelg rens og justering av blandingsskrue/synkronisering fikser dette.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: feilanntenning ?

Legg inn av kuleberg »

hadde håpet å slippe å demontere gasserne nå. har bestilt synkroniseringsapparat, og gleder meg til å se hvordan sykkelen ligger ann. Gøler også at sykkelen smålugger litt når jeg ligger på gjevnt turtall under kjøring, men dette er jo min første sesong på sykkel, så det er vanskelig for meg å ha noe å sammenlikne med siden jeg ikke har kjørt annet enn kjøreskolesykkelen.

Svar