Alt blir dyrere nå om dagen. Ikke minst gjelder dette drivstoff og mat.
Og det betyr at man kanskje gjør klokest i å spare der det er mulig?
Siden jeg ikke har tenkt å kutte ned på drivstoffbudsjettet den kommende MC-sesongen velger jeg heller å se hva jeg kan gjøre på matbudsjettet.
Derfor følger vi her hjemme spesielt nøye med på de lokale butikkenes 10-kroners marked spesielt.
Her kan man utvilsomt spare mye på matbudsjettet hvis man ikke er altfor kresen når det gjelder middag.
Så hver gang butikkene i distriktet har 10-kroners marked på bla. Gildes svinesteaklets med bacon, så slår vi til og kjøper for minst en 100-lapp hver gang siden disse holder seg lenge i fryseren.
Og med litt ekstra bacon, kjøpt i Sverige, i tillegg så blir dette et godt og mettende måltid med f.eks. Eldorados grillet paprika saus (veldig god!), som i dag, også handlet på 10-kroners salget.
I tillegg asparges og rød paprika halvstekt i samme panne som steakleten og med frisk hjertesalat og ruccola som tilbehør/garnityr.
Og for ikke å glemme ovnsbakte potetbåter, rester fra søndagens kjøttkakemiddag med barnebarna her hjemme

.
Billig og godt og ikke minst med på å gjøre det slik at man kan legge litt mer i drivstoffpotten når MC-kjøredagene kommer

.
Middagstips080222.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.