Relax skrev: 23 sep 2021, 14:39
Da er det greit å kjenne reimene og hvordan man spenner fast. (Lykten på sykkelen min er fremdeles prydet med "Korsika-bulken"

)
Holdt på å skrive gammelsykkelen, nja Pan European da, der kjenner jeg hvordan jeg stropper - blandt annet etter å ha lært litt på fergene over til Isle of Man.. dem hadde øving i å stroppe sykler... Ny sykkelen så har jeg bestillt veltebøyler - som jeg forøvrig hadde hatt bruk for i dag - da min første velt var et faktum. kostnad 707 kr for speil dekslet... velte bøylene vi i tillegg til å gi meg rimeligere kostnader også gi feste punkter som ikke tar på andre deler av sykkelen - men i tillegg har jeg med meg noen rundsling så man kan unngå å feste i lakken.
Velten i dag kjenner jeg enda i foten , den havna jo i et øyeblikk under et eller annet - og joda jeg kjenner det i stoltheta også - unnskyld sprøket men F... også... JA det er ergelig - men nytt deksel er på tur - det er en fordel med nytt - det ligger som regel i hylla.
Så har man lagt en delplan for ST1100 - den er nå nedgradert til kosesykkel og endelig er RTen blitt langtursykkel -- det blir en tøff neste sesong - alle 51 land i Europa kan man jo forsøke å besøke. Det må en tenke litt på -- klarte jo 5 land på en dag i år uten anstrengelse .... tenke litt mere på det .
Vi får hive europakartet opp på veggen og se litt nærmere på det..
De som har fulgt med - har etterhvert skjønt at den ene ideèn tarden andre til uante steder.... Men nok om sykkel - nå skal jeg straks av gårde for å hente brensel.... den strømmen kan vist bli dyr i vinter... og da er jo tanken der at man kanskje skal erverve en syden billett..
Ja billetter til Oslo Motorshow er i boks så der er man fredags morgen og lørdags eftermiddag... ellers den langhelga blir det å gjøre "Tigerstaden" litt mer Nord-norsk - da gjerne på Dubliners.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..