Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?
Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...
Bestod kl A forrige onsdag, så da ble finn trålet for tyngre 2hjuling enn 125en (som forsåvidt gjorde jobben sin helt utmerket. Nesten 9000km kjørt med 125 i år).
Endte opp med en brukt Tenere, og da må jeg jo nesten regne transporten fra tigerstaden til det blide sørland som første skikkelige tur på rundt 30 mil.
Ble mye Europavei nedover, men måtte ta en skikkelig runde i Kristianby før turen bar opp til innlandet til gården min.
Skal innrømme at 125en definitivt har gjort meg til en bedre sjåfør, og at den har gitt meg en fantastisk glede av å være på 2 hjul igjen. Å gå opp til i kubikk har derimot gitt meg et bredere smil, og sansene har fått lekt seg med lyden og bevegelsene av stor endunker. :)
Endte opp med en brukt Tenere, og da må jeg jo nesten regne transporten fra tigerstaden til det blide sørland som første skikkelige tur på rundt 30 mil.
Ble mye Europavei nedover, men måtte ta en skikkelig runde i Kristianby før turen bar opp til innlandet til gården min.
Skal innrømme at 125en definitivt har gjort meg til en bedre sjåfør, og at den har gitt meg en fantastisk glede av å være på 2 hjul igjen. Å gå opp til i kubikk har derimot gitt meg et bredere smil, og sansene har fått lekt seg med lyden og bevegelsene av stor endunker. :)
Slettet
Sist redigert av xj6 den 16 mar 2022, 17:48, redigert 1 gang totalt.
BMW R1250GS bestilt
x Yamaha FJR1300 AE 2016
x Yamaha XJ6 Diversion 2013
x Suzuki GSX750ES 1982
x Suzuki GSX750 1977
x Kawasaki KH100
x Yamaha FJR1300 AE 2016
x Yamaha XJ6 Diversion 2013
x Suzuki GSX750ES 1982
x Suzuki GSX750 1977
x Kawasaki KH100
-
- Motorsykkelen din: -
Gratulerer..Methano skrev:Bestod kl A forrige onsdag, så da ble finn trålet for tyngre 2hjuling enn 125en (som forsåvidt gjorde jobben sin helt utmerket. Nesten 9000km kjørt med 125 i år).
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Gratulerer med lapp og sykkel. Velkommen i TénéréklubbenMethano skrev: 25 sep 2021, 22:34 Bestod kl A forrige onsdag, så da ble finn trålet for tyngre 2hjuling enn 125en (som forsåvidt gjorde jobben sin helt utmerket. Nesten 9000km kjørt med 125 i år).

Takk for det.Gratulerer med lapp og sykkel. Velkommen i TénéréklubbenHvilken kjøpte du?
Det ble en 09 modell 660cc som var gått rundt 28000.
Morsom sak, og fin begynnertungsykkel føler jeg. Er selv 183cm på strømpelesten, så rekker fint ned - til tross for at det er en høy sykkel.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Fin sykkel det. Både som første sykkel, nr. 2, 3 eller hva som helstMethano skrev: 26 sep 2021, 07:33Takk for det.Gratulerer med lapp og sykkel. Velkommen i TénéréklubbenHvilken kjøpte du?
Det ble en 09 modell 660cc som var gått rundt 28000.
Morsom sak, og fin begynnertungsykkel føler jeg. Er selv 183cm på strømpelesten, så rekker fint ned - til tross for at det er en høy sykkel.![]()

Ble lite mimre innlegg dette … Tur til Sponvika i dag med runde i Halden område og kaffe stopp, det samme ved Ås og Nesset Kiosk med Gamle Mossevei innover. Bra kjørevær, starta med 14 grader lå jamt på 15 - 17 men så 19 i Halden område :)
Sponvika med Svinesund brua foran. Dronebilde fra nettet av Sponvika. På tur nordover på gamleveien og nord for Nesset Kiosk på Vinterbro ligger dette bygget som jeg tror var tidligere lokalene til Yamaha forhandler Gunn Hegna. Mitt første besøk her var våren 1975 sammen med min far, vi var først i Oslo og henta en 1974 Yamaha LS2 deretter Vinterbro for å kjøpe noen deler som var defekte … blinklysglass, baklysglass etc som jeg husker. Deretter kjørte vi nordover til Gudbrandsdalen igjen og transporten var Peugeot 404 5-dørs stasjonsvogn 7-seters som de to bakerste seteradene var lagt ned på. For å få plass til Yamaha’n tok vi av forhjulet og da var det plass så sykkel’n sto oppreist midt i bilen med god tjoring. Det var tider
Peugeot 404 7 seter Family estate illustrasjons bilde.
Yamaha 100 LS2 rød og hør på lyden :)
Sponvika med Svinesund brua foran. Dronebilde fra nettet av Sponvika. På tur nordover på gamleveien og nord for Nesset Kiosk på Vinterbro ligger dette bygget som jeg tror var tidligere lokalene til Yamaha forhandler Gunn Hegna. Mitt første besøk her var våren 1975 sammen med min far, vi var først i Oslo og henta en 1974 Yamaha LS2 deretter Vinterbro for å kjøpe noen deler som var defekte … blinklysglass, baklysglass etc som jeg husker. Deretter kjørte vi nordover til Gudbrandsdalen igjen og transporten var Peugeot 404 5-dørs stasjonsvogn 7-seters som de to bakerste seteradene var lagt ned på. For å få plass til Yamaha’n tok vi av forhjulet og da var det plass så sykkel’n sto oppreist midt i bilen med god tjoring. Det var tider

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tok en liten tur i dag til den gamle grenseovergangen mellom Norge og Russland ved Skafferhullet. Den ble sist brukt på slutten av 60-tallet og veien er nesten gjengrodd.

Under krigen hadde tyskerne store anlegg her og krigsfangeleire. 600-700 lik ble funnet i årene etter krigen, de fleste ble flyttet til kirkegården for Sovjetiske fanget på Tjøtta. Man antar det fortsatt er fanger gravlagt i området. Det er reist et eget monument her til minne om Sovjetiske soldater som døde i leirene. Det er rart å være på et så fredelig sted i dag og tenke på for et helvete det måtte ha vært for de som var fanget her.

Måtte også krysse Pasvikelva på den gamle Elvenesbrua, for å ta et bilde av den nye.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Under krigen hadde tyskerne store anlegg her og krigsfangeleire. 600-700 lik ble funnet i årene etter krigen, de fleste ble flyttet til kirkegården for Sovjetiske fanget på Tjøtta. Man antar det fortsatt er fanger gravlagt i området. Det er reist et eget monument her til minne om Sovjetiske soldater som døde i leirene. Det er rart å være på et så fredelig sted i dag og tenke på for et helvete det måtte ha vært for de som var fanget her.

Måtte også krysse Pasvikelva på den gamle Elvenesbrua, for å ta et bilde av den nye.

Sent from my iPhone using Tapatalk
- Flattop
- Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Får vel legge inn en gammel tur her.
https://www.relive.cc/view/vAOZP8VJ5yq
Sent fra min IN2023 via Tapatalk
https://www.relive.cc/view/vAOZP8VJ5yq
Sent fra min IN2023 via Tapatalk

- Flattop
Tja.
Når en først er i gang med skrytingen....
https://www.relive.cc/view/vMq5dZp1G86
https://www.relive.cc/view/vevYXyNxdJq
https://www.relive.cc/view/vDqgk8AexGq

Veldig fin måte å vise hvor turen har gått og bilder liker viFlattop skrev: 28 sep 2021, 22:29 Tja.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"

- Flattop
Ja.
Den heter Relive
https://www.relive.cc/?hl=en
Jeg har valgt å kjøpe den utvidede versjonen.
Du får legge inn flere bilder og sette til musikk, og slikt.
Den heter Relive
https://www.relive.cc/?hl=en
Jeg har valgt å kjøpe den utvidede versjonen.
Du får legge inn flere bilder og sette til musikk, og slikt.

- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sleit litt med dørstokkmila i formiddag, men kom meg ut og angra ikke. Tok turen sørover fra Oslo på kjente veier i rolig tempo. Stort sett tørt og fint, men litt småsleipt i skyggen. Meget behagelig temperatur. Måtte sjekke forholdene ved Solbergfoss. Slusene jobba på spreng for å tømme Øyeren. Mye vann både i Glomma og småelvene jeg kjørte forbi.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Gammelsmurfen
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Ja, den får´n si var forskjell niko. Var der for 14 dager siden, da slapp de ikke ut en dråpe gjennom de slusene.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Utrolig flott høstvær akkurat nå her på Østlandet! I hvert fall her jeg bor, noen mil nord for Oslo.
Ikke bare jeg som trives med dette. Et yrende fugleliv rundt husveggene tyder også på at disse setter pris på dette nydelige høstværet
.
Regnet som kom i natt og på morrakvisten tørker langsomt opp.
Og jeg teller på knappene om jeg skal ta meg en aldri så liten MC-tur
.
Kanskje til Villfisken ved Sperillen for å handle litt vilt og fisk?
Eller kanskje rett og slett bare en spisetur utpå ettermiddagen her på Hadeland eller i retning Romerike?
Regner med at været holder seg stabilt utover dagen, med gode temperaturer.
Får tenke litt til mens jeg lager meg en enkel lunsj her hjemme...
Kanskje andre her på forumet er inne på samme tanken? Jeg slår gjerne følge på hele eller deler av turen din innafor Stor-Osloområdet.
Ikke bare jeg som trives med dette. Et yrende fugleliv rundt husveggene tyder også på at disse setter pris på dette nydelige høstværet

Regnet som kom i natt og på morrakvisten tørker langsomt opp.
Og jeg teller på knappene om jeg skal ta meg en aldri så liten MC-tur

Kanskje til Villfisken ved Sperillen for å handle litt vilt og fisk?
Eller kanskje rett og slett bare en spisetur utpå ettermiddagen her på Hadeland eller i retning Romerike?
Regner med at været holder seg stabilt utover dagen, med gode temperaturer.
Får tenke litt til mens jeg lager meg en enkel lunsj her hjemme...
Kanskje andre her på forumet er inne på samme tanken? Jeg slår gjerne følge på hele eller deler av turen din innafor Stor-Osloområdet.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.