Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
The Benelli TRK 500X was the best-selling bike in Italy last year (2020):
Skulle gjerne sett at denne kom til Norge :) .
Virker som en bra sak:
https://advrider.com/benelli-trk-500x-g ... tly-right/
Skulle gjerne sett at denne kom til Norge :) .
Virker som en bra sak:
https://advrider.com/benelli-trk-500x-g ... tly-right/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1679
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Ser grei ut den der, egentlig veldig lik Triumph Tiger av utseende (og litt BMW GS 750/850).
Men for min del blir det for lite med 499cc (men 2-sylindret faktisk).
Som konkurrent til f.eks. Honda CB500X så stiller jo denne sterkt, setehøyden er såpass som 85 cm.
Men for min del blir det for lite med 499cc (men 2-sylindret faktisk).
Som konkurrent til f.eks. Honda CB500X så stiller jo denne sterkt, setehøyden er såpass som 85 cm.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
15 mil rekkevidde... (teoretisk)
Nei takk.
Nei takk.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Ja, det er nettropp det; rekkevidde og ladetid er fortsatt svakheten med disse syklene.
Ellers synes jeg utseendet på denne Zero'en er noe jeg fint kunne levd med

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Ble ikke bergtatt av utseendet, men den ligner da vertfall ikke et batteri med sal. Helt greit og nøytralt utseende.
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Akkurat det der er det siste jeg skal ha … Da er mc kjøringa over!
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1679
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Ville blitt mye ventepølse på bensinstasjoner i påvente av lading (eller vente på at det er din tur på laderen)

Bare noe som ville gitt meg rekkeviddeangst på landevei... OG irritasjon over all ventingen.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Snittfart på 110 gir 137 km rekkevidde, snittfart på 80 gir 172 km rekkevidde.AJ skrev: 14 sep 2022, 15:47 Begynner så smått å bli interessant, dette...:
https://www.advrider.com/zero-introduces-the-dsr-x/
![]()
Det er bare ikke nok. For min del er en rundtur feks:
* Øvre Årdal - Fodnes - Lærdal - Øvre Årdal - 154 km
* Øvre Årdal - Tindeveien -Luster - Sogndal - Øvre Årdal - 166 km
* Øvre Årdal - Tindevegen - Sognefjellet - Lom - Øvre Årdal - 204 km
* Øvre Årdal - Valdres - Øvre Årdal - 240 km
* Øvre Årdal - Vinje - Vangsnes - Øvre Årdal - 289 km
* Øvre Årdal - Hemsedal - Gol - Leira - Øvre Årdal - 311 km
* Øvre Årdal - Beitostølen - Lom - Sognefjellet - Tindevegen - Øvre Årdal - 314 km
Og det er bare en enkelt av de en av de rundturene som trygt kan kjøres med en Zero. Og du har ingen frihet til å utforske noe som helst utover det, en liten svipptur opp en blindvei for å sjekke ut utsikten så kommer du deg ikke hjem igjen.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Hadde det vært en moped eller en sykkel beregnet for litt jobbpendling er det kanskje ok, men legger man inn et bilde av en Adventure sykkel med tre sidevesker og toppbokser så fyller man neppe opp disse for å kjøre 15 mil. Kundegruppen med slik sykler kjører nok heller ikke der det er flust av ladere vil jeg tro.
Denne kommer til å bli en stor flopp i Norge, hvis den har tenkt seg hit.
Denne kommer til å bli en stor flopp i Norge, hvis den har tenkt seg hit.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Jammen ikke godt å si..
Den gjennomsnittlige motorsyklist her i landet kjører rundt 3000 km i året så vidt jeg husker etter NMCU sine statistikker for noen år siden. Altså er det et stort antall motorsykler som knapt brukes til annet enn en og annen finværstur i nærområdet i godvær. Veldig mange kjører bare en og annen turen til nærmeste lygarbenk for å sitte å skravle med likesinnede noen timer, og ankommer gjerne med alle kofferter på fordi det ser tøffest ut slik. Kanskje de skal innom Joker for å kjøpe brød og melk på hjemvei også.
Mangfoldet er stort, og jeg ser ikke bort fra at denne også kan ha et marked.
Men jeg skal ikke ha den!

Den gjennomsnittlige motorsyklist her i landet kjører rundt 3000 km i året så vidt jeg husker etter NMCU sine statistikker for noen år siden. Altså er det et stort antall motorsykler som knapt brukes til annet enn en og annen finværstur i nærområdet i godvær. Veldig mange kjører bare en og annen turen til nærmeste lygarbenk for å sitte å skravle med likesinnede noen timer, og ankommer gjerne med alle kofferter på fordi det ser tøffest ut slik. Kanskje de skal innom Joker for å kjøpe brød og melk på hjemvei også.
Mangfoldet er stort, og jeg ser ikke bort fra at denne også kan ha et marked.
Men jeg skal ikke ha den!
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Njaaa, jeg vet jo veldig godt at du er inne på noe. Veldig mange kjører sykkelen veldig lite og er gjerne skjelden utenfor egen kommune en gang.kjellv skrev: 15 sep 2022, 22:06 Jammen ikke godt å si..![]()
Den gjennomsnittlige motorsyklist her i landet kjører rundt 3000 km i året så vidt jeg husker etter NMCU sine statistikker for noen år siden. Altså er det et stort antall motorsykler som knapt brukes til annet enn en og annen finværstur i nærområdet i godvær. Veldig mange kjører bare en og annen turen til nærmeste lygarbenk for å sitte å skravle med likesinnede noen timer, og ankommer gjerne med alle kofferter på fordi det ser tøffest ut slik. Kanskje de skal innom Joker for å kjøpe brød og melk på hjemvei også.
Mangfoldet er stort, og jeg ser ikke bort fra at denne også kan ha et marked.
Men jeg skal ikke ha den!
Men mitt inntrykk er at de fleste som stort sett kun kjører korte turer av den typen, også kjører et par dagsturer i løpet av en sesong, kanskje også en helgetur.
Jeg har også lyst til å si at de gjerne kjører noen turer på 200 kilometer, men samtidig så er kanskje den typiske 200 kilometers turen folk jeg kjenner kjører, mer et resultat av at lokal geografi gjør det vanskelig å finne kortere rundturer i området her, heller enn et ønske om å kjøre 200 km.
Så slik jeg ser det så blir ting vanskelig når rekkevidden er 140 kilometer, jeg tror det vil sitte langt inne for mange å gi opp muligheten til å kjøre langtur, selv om de vet godt at de aldri gjør det.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Verge tenker nytt... hittil har alle gått i gamle spor , her blir felgen motor..
Bare synd at det ikke er en uttakbar batteripakke....det er fremtiden
https://www.vergemotorcycles.com/
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Bare synd at det ikke er en uttakbar batteripakke....det er fremtiden
https://www.vergemotorcycles.com/
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Vi er veldig forskjellige som ventet og bra er det, men akkurat henge på koffertene sitter veldig langt inne her da det går i ryggsekk for å være litt forberedt. Topboks og tankveske før kofferter ved behov, fikk ett godt tips her inne som flere bruker «hva du alltid har med». Biltema-nett som må kjøpes nåkjellv skrev: 15 sep 2022, 22:06 Jammen ikke godt å si..![]()
Den gjennomsnittlige motorsyklist her i landet kjører rundt 3000 km i året så vidt jeg husker etter NMCU sine statistikker for noen år siden. Altså er det et stort antall motorsykler som knapt brukes til annet enn en og annen finværstur i nærområdet i godvær. Veldig mange kjører bare en og annen turen til nærmeste lygarbenk for å sitte å skravle med likesinnede noen timer, og ankommer gjerne med alle kofferter på fordi det ser tøffest ut slik. Kanskje de skal innom Joker for å kjøpe brød og melk på hjemvei også.
Mangfoldet er stort, og jeg ser ikke bort fra at denne også kan ha et marked.
Men jeg skal ikke ha den!

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1