Litt turtall på motoren ved krypkjøring har litt effekt. Det utløser noen gyrokrefter, uansett hvor merkelig det høres ut. Alle som har prøvd å holde en stor vinkelsliper som er påslått har kjent hvordan dette virker. Den vil liksom ikke vri seg.Julmarri skrev:kaLARSnikov skrev: 07 sep 2021, 12:49Er gjerne hovedpunktene dette. Vet ikke om jeg hadde så mye bøy i ryggen, men hadde fokus på å være slapp i armer og overkropp. Kombinert med god forankring syns jeg dette gir meget god balanse og stabilitet.Julmarri skrev: 06 sep 2021, 20:37 Skal uansett terpe på den til jeg kunne klart den med bind for øya - jeg tror kanskje deler av problemet er at jeg har kjørt for sakte (kombinert med blikket ned) og dermed mista balansen.. Hvis jeg har skjønt det rett så er cluet blikket opp og fram, lett bøy i ryggen, forankring til tanken og litt turtall - noen andre tips?
Så har alle forskjellige varianter å krypkjøre på. Det som til slutt fungerte best for meg var å rett og slett trille mesteparten av tiden. Først når jeg kjenner at balansen er på vei til å forsvinne så slipper jeg ut clutchen et øyeblikk samtidig som jeg gir bittelitt gass, så slipper jeg av igjen (og drar på litt lett bakbrems dersom det lille gasspådraget økte farten for mye).
Når det er sagt så ville jeg ikke fokusert for mye på kjøregård, du har jo allerede bevist at den biten klarer du bra nok. For all del, terp gjerne litt på krypen om du syns den var skikkelig dårlig, men det høres jo ut som at det var den trafikkale delen du faktisk strøk på. Fra det du skriver virker det som at dette er noe du kan (du har i alle fall kjørt mye mer enn jeg gjorde før oppkjøring), men mer mengdetrening er aldri feil. Det ene cluet er å komme opp på et nivå hvor du kan ha grisenerver på oppkjøringsdagen og fortsatt kjøre godt nok til å bestå, men samtidig så er nerver forskjellig fra person til person. Jeg var mest utrygg på kjøregården, så med en gang jeg fikk beskjed om at vi skulle ut og kjøre så forsvant alle nervene - det å kjøre i trafikk kunne jeg jo! Kanskje det fins noen meditasjonsteknikker eller noe...![]()
Absolutt, der har du gode poenger :) var ikke klar over at jeg kunne bli så stressa og miste hodet på denne måten, så jeg lærte noe nytt om meg selv jaskal få tatt en del turer fremover er planen
skal være litt lur dagen før denne gangen, legge meg tidlig, spise god frokost og alt det der
så hjelper det og! :) tenker også at det faktum at jeg føler det ikke kunne gått noe verre sist gjør at jeg nå ser lysere på det fordi det umulig kan bli verre
Lykke til. Det går nok veldig bra denne gangen

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk