cannon skrev: 29 sep 2021, 08:46
127Tom skrev: 29 sep 2021, 07:41
Det var ikke noe argument, Fredrik
Til dere andre som begynte å prate om flat earth: Morsomt, men fortsatt ingen argumenter.
Å sammenligne covid-19 med disse andre virusene blir usaklig da disse er langt mer dødelige og angriper yngre mennesker og langt mer prosentmessig dødelig.
Det var til og med noen som prøvde å sammenligne Covid-19 med spanskesyken. Noe som er totalt latterlig da spankesyken tok livet av ca. 100 millioner mennesker, vs covid-19 som ligger på 4.5 millioner. Noe som er fryktelig lite i en 18 måneders periode i forhold til andre sykdommer og virus som tar livet av langt flere.
Det kan heller ikke avfeies en kilde basert på hvor den er lastet opp. Dere må jo se på hvor informasjonen kommer fra.
Har du noen fakta om hvor langt Pfizer, Novavax, CSL, eller andre vaksineprodusenter hadde kommet i sin forskning da spanskesyken brøt ut? Eller svartedauen? Eller polio?
Det KAN jo tenkes at den lave dødligheten vi opplever denne gangen ar sammenheng med at disse selskapene faktisk eksisterer og leverer?
Hvis vi kan være enige om at Spanskesyken tidlig på 1900-tallet tok for mange manneskeliv, hvorfor skulle vi da lene oss tilbake i dag og se om covid kanskje er like "effektiv"? Hvorfor ikke bekjempe faenskapen, når vi faktisk er i stand til det?
Ang kilder: du er jo ganske så ensidig i dine kildehenvisninger. Hvis jeg slenger opp 120 linker som peker i motsatt retning (det er veldig enkelt, men jeg gidder ikke), har jeg da mer rett enn deg?
Jeg kan forresten også dele massevis av linker om at jorda faktisk er flat, men jeg er så sta og enfoldig at jeg fortsatt velger å tro at vi bor på en rund planet, til tross for alle bevisene på det motsatte.
Klarer du ikke lese det jeg skrev eller? Prøv igjen: Covid-19 på verdens basis har og hadde en overlevelses rate på 98,9 %..
Altså FØR vaksinene kom ut. Gikk det inn nå? FØR! FØØØØØR! Jeg sier det igjen: FØR. Sånn. Kanskje det gikk inn.
I løpet av 18 måneder her har det dødd ca. 800 av det i følge myndighetene. Disse tallene er selvfølgelig ikke 100 %, da disse personene kan ha hatt underliggende sykdommer som gjorde at de døde. Det er forskjell på å dø av covid og med covid.
Hvis du vil blande inn spanskesyken: Den tok livet av opp til 100 millioner mennesker på verdens basis i løpet av 2 år ca.
I Norge tok spanskesyken omkring 15 000 liv. Dødeligheten var høyest blant barn og unge voksne, antagelig fordi eldre personer hadde blitt utsatt for et lignende virus tidligere og derfor hadde noe immunitet.
Covid-19 er jo helt motsatt av spanskesyken: Tar livet av hovedsaklig de eldre eller folk med underliggende sykdommer / fedme / diabetes / hjerte og karsykdommer. Folk som hadde daua av en sterk influensa.
Barn påvirkes ikke.
Covid 19 døde i løpet av 16 måneder: 5 millioner verdens basis.
Spanskesyken i løpet av 2 år: 100 millioner.
Do the math.