127Tom skrev: 15 sep 2021, 02:51
Bjerknez skrev: 02 sep 2021, 13:45
Det samme skjedde med ho som rygget på sykkelen min så den veltet i Lom sist sommer.
velt.JPG
Jeg satt heldigvis ikke på den siden av krakken som sykkelen sto....
Kjærringa som kjørte fikk akkurat en ganske bestemt reprimande fra en fortvilet og temmelig arg MC fører (meg) for å si det pent. Hennes mannlige passasjer kom ikke engang ut av bilen.
Når hun kom ut av bilen så klarte hun å si "Jammen godt det bare var en motorsykkel... og ikke en bil"
Jeg hørte ryggesensoren helt tydelig på utsiden av bilen og denne pep konstant, men hun bare fortsatte og rygge...
Skaden kom på 18.000 kroner i følge Leeres Motorsport som ikke akkurat var kjipe med hva som måtte byttes. Dama som rygget på meg tilbød meg en 1000-lapp for tort og svie...
Tenker hun ble passe overrasket når hun fikk vite hva skaden kom på. Skulle vært en flue på veggen da ja
1000 lapp? er det mulig? Tror dem ikke sykler er noe verdt?
Haha bra hu fikk regninga. Og fortsette å rygge når ryggesensoren går i pip. Nek.
Til hennes forsvar som sikkert aldri har sett en motorsykkel på nært hold så tror man kanskje at motorsykler ikke koster stort. Man tenker bare ikke over det. Men det tenker jeg hun gjør nå
For de kosmetiske skadene på sykkelen var jo uebtydelige, men alt måtte jo sjekkes. Det går jo mye ledninger etc. under kåper etc. og man vet jo aldri før man har sjekket. Alle klips må sjekkes og evt. byttes og tre sidepaneler måtte byttes inkludert jobb og full pakke.
Jeg tror nok Leeres fint kunne fikset denne sykkelen for en langt lavere sum, men når dem får alt dekket av forsikringsselskapet så føler jeg på en måte at dem vertfall ikke er sparsomme for å si det sånn.
Ho som rygget på meg slik at sykkelen veltet irriterte meg voldsomt. Ho var så dum og enkel at jeg nesten lurte på om hun var tilbakestående. Ho ringte meg tre ganger og lurte på hvor dyrt jeg trodde det ble før jeg fikk svaret og jeg måtte si hver gang at hun måtte vente til hun fikk svar fra forsikringsselskapet. Hun lurte på om det ble under eller over 1000 kroner etc.
Jeg husker jeg svarte at du kan vertfall være sikker på at det blir over 1000 kroner. Da spurte hun "hvorfor det" og til slutt bare la jeg på røret og sperret nummeret og siden har jeg ikke hørt noe fra ho. Sykkelen ble fikset og jeg ble fornøyd.