Hender jeg kjører der, ja.Audi Mannen skrev: 14 sep 2021, 19:23 Var du på mc tur i Sør Odal fredag forrige uke på tur fra Skarnes mot Nord Odal? Jeg møtte en KTM og han som kjørte lignet deg.
Men denne gangen var det nok ikke meg, nei...
Hender jeg kjører der, ja.Audi Mannen skrev: 14 sep 2021, 19:23 Var du på mc tur i Sør Odal fredag forrige uke på tur fra Skarnes mot Nord Odal? Jeg møtte en KTM og han som kjørte lignet deg.
Jeg må som regel kommentere deg når du trekker fram din erfaring med første generasjon MT-09 Tracer. Tracer 9 og Tracer 9GT er tredje generasjon, og her har det skjedd veldig mye siden den første kom. Jeg synes du skal gjøre et forsøk på å få til en prøvetur med Tracer 9GT til sommeren, jeg vil bli overrasket om du fortsatt har samme oppfatning av Tracerkonseptet. Forøvrig har jeg flere ganger også nevnt for deg at Yamaha har plassert Tracer 700, 900, og de siste 7 og 9 i Sport Touring segmentet, og ikke i Adventure. Ikke sammenlign disse med Adventuresykler, for det er de ikke.Bjerknez skrev: 11 sep 2021, 20:27Jeg har kjørt Tracer 900 og jeg syntes dette var en veldig fin sykkel. Frisk motor og en slags fin innstegsmodell "adventure" segmentet, selv om Tracer ikke er annet enn en høyreist MT09 med vindskjerm.xavi0n skrev: 11 sep 2021, 20:22 Hva syntes du om tracer 9? Prøvd å fått prøvekjørt en hele sommeren, men yamaha var ikke så velvillige.
Er den sykkelen jeg vurderer om jeg skal bytte ut den jeg har fram til neste sesong
Er du vant til vindskjerm og er klar iver fordelene og bakdelene en slik gir, så synes jeg Tracer 900 er en fin sykkel. Ikke "spennende" av noe slag, men en sykkel som er behagelig å kjøre lg har en frisk motor. Demperne på den jeg kjørte var litt i mykeste laget, men det kan sikkert fikses.
Ja, jeg skrev tydelig at det var Tracer 900 jeg kommenterte? Jeg har heller ikke skrevet at det er noen adventure sykkel. Snarere tvert i mot, hvis du leser det jeg skriver. :)kjellv skrev: 14 sep 2021, 20:20Jeg må som regel kommentere deg når du trekker fram din erfaring med første generasjon MT-09 Tracer. Tracer 9 og Tracer 9GT er tredje generasjon, og her har det skjedd veldig mye siden den første kom. Jeg synes du skal gjøre et forsøk på å få til en prøvetur med Tracer 9GT til sommeren, jeg vil bli overrasket om du fortsatt har samme oppfatning av Tracerkonseptet. Forøvrig har jeg flere ganger også nevnt for deg at Yamaha har plassert Tracer 700, 900, og de siste 7 og 9 i Sport Touring segmentet, og ikke i Adventure. Ikke sammenlign disse med Adventuresykler, for det er de ikke.Bjerknez skrev: 11 sep 2021, 20:27Jeg har kjørt Tracer 900 og jeg syntes dette var en veldig fin sykkel. Frisk motor og en slags fin innstegsmodell "adventure" segmentet, selv om Tracer ikke er annet enn en høyreist MT09 med vindskjerm.xavi0n skrev: 11 sep 2021, 20:22 Hva syntes du om tracer 9? Prøvd å fått prøvekjørt en hele sommeren, men yamaha var ikke så velvillige.
Er den sykkelen jeg vurderer om jeg skal bytte ut den jeg har fram til neste sesong
Er du vant til vindskjerm og er klar iver fordelene og bakdelene en slik gir, så synes jeg Tracer 900 er en fin sykkel. Ikke "spennende" av noe slag, men en sykkel som er behagelig å kjøre lg har en frisk motor. Demperne på den jeg kjørte var litt i mykeste laget, men det kan sikkert fikses.
Takker for reflekterte ord.oivindg skrev: 19 sep 2021, 21:35 Kan ikke forestille meg hvordan det er å miste et barn. Jeg vet ikke om jeg hadde hatt styrke til å komme meg gjennom det. Kan ikke si at jeg er enig i at tiden leger alle sår heller. Vi blir bare flinkere til å takle dem etter hvert som dagene går. Fint å være sammen med familie og venner på sånne dager. Kjenne på sorgen og plukke fram de gode minnene. I morgen kommer en ny dag.
Nei AJ tiden tror jeg bare kan mildne det savn man sitter igjen med. Som du med fler vet så gikk min mor bort i august og det har også brakt frem minner og følelser fra min far. Jo dem er litt lettere å håndtere, men allikevel så er det godt å finne en flekk for seg selv i katedralen i Pisa og la tanker å følelser få sitt nødvendige utløp.oivindg skrev:Kan ikke forestille meg hvordan det er å miste et barn. Jeg vet ikke om jeg hadde hatt styrke til å komme meg gjennom det. Kan ikke si at jeg er enig i at tiden leger alle sår heller. Vi blir bare flinkere til å takle dem etter hvert som dagene går. Fint å være sammen med familie og venner på sånne dager. Kjenne på sorgen og plukke fram de gode minnene. I morgen kommer en ny dag.
En helt grei avsporing der, BjerknezBjerknez skrev: 20 sep 2021, 06:48 noen ganger kan det kanskje være litt sundt og mimre litt om gamle dager. Jeg gjør det ofte selv, men det har ikke noe med dødsfall og savn og gjøre. mest fordi jeg til tider savner hvordan ting var før, uten mobiltelefoner og et overbeskyttende samfunn. Hvor man syntes radiosendingene var underholdende og kasettspilleren moderne. Hvor man faktisk spilte kort eller Ludo på lørdagskvelden, istedenfor å blotte seg på alskens sosiale medier.
Det var også den gangen man kunne dra på fest som 15 åring og drikke seg full på hjembrent og Juice uten at mor og far merket det (før man var hjemme). Man kunne lyve og si at man var hos en kompis, men egentlig var man på en fest mens man røyket og drakk.
Det var tiden da far røyket i bilen med vinduet litt på gløtt før han stumpet den i askebegeret når vi var på biltur. Det var tiden hvor man kunne sitte bak på hengeren mens far kjørte uten at noen brydde seg eller hevet øynene eller man ble et Facebook offer og hengt ut i media. Det var tiden man kunne ta igjen på skolen uten at man ble utvist og foreldrene buret inne. Det var tiden man kunne klatre i trærne på skolens eiendom helt lovlig, og kengle bak bussen på vinteren uten at dette ble ansett som veldig skummelt.
Det er jaggu ikke rart at jeg er skeptisk når jeg ser dagens ungdom vokse opp i et overbeskyttet samfunn hvor kampen om den flotteste kjolen og feiteste mobilen er langt viktigere enn det å faktisk gjøre ting som i dag er skummelt, men som var dagligdags for noen år siden.
Men når det er sagt, så sier jeg ja takk begge deler. Jeg trives også slik det er i dag, men jeg er veldig glad for at jeg også har opplevd enklere tider. Å slik tipper jeg det vil være for oss alle, uansett alder :)
Beklager AJ.. en liten avsporing der, men jeg hadde litt tid til overs. Jeg håper uansett at på en en eller annen måte klarer og komme deg gjennom livet uten de alt for store arrene etter det du har opplevd. PEACE!
Store sjanser for at jeg ryker på en sånn...