Ellers er det en skikkelig fin sommer og mye småkjøring med mc. Vi kjøpte oss hytte i April så det tilbringes mye tid der noe som går uttover turkjøring. Sånn sett passer det bra nå med billig bekymringsløst sykkelhold
BMW K100RS, K1 og R75/5
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Bestilte en OEM toppboks på tysk Ebay for en tid tilbake, selger trodde Norge var en del av EU og rotet til forsendingen slik at pakken ble returnert fra Amsterdam. På forsøk to gikk det med DHL ekspress levert på døra. Toppboksen ser nesten ny ut og passer bra på sykkelen.
Ellers er det en skikkelig fin sommer og mye småkjøring med mc. Vi kjøpte oss hytte i April så det tilbringes mye tid der noe som går uttover turkjøring. Sånn sett passer det bra nå med billig bekymringsløst sykkelhold
Ellers er det en skikkelig fin sommer og mye småkjøring med mc. Vi kjøpte oss hytte i April så det tilbringes mye tid der noe som går uttover turkjøring. Sånn sett passer det bra nå med billig bekymringsløst sykkelhold
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Ble bra det der
.

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Den lille rack’n på fasback’n går jeg ut fra er original … Toppboks festes på den vil jeg tro. Er det ingen fester som må monteres på sykkel’n utenom det som er originalt og resten sitter på topboks ?
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Festet i toppboksen er kun en bajonettkobling som festes i en plate som man setter på det originale brettet bakpå uten en eneste skrue. Å ta av og på boksen tar rett rundt 1sek :)
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Jøss så enkelt 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Ja, man smetter inn ei plate inn i baggasjebæreren som har ett låsehull i midten. Plasserer toppboksen, og vrir på låsesplinten inne i boksen. Fiffig patent.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Kom ett par pakker til i posten. Fra Tyskland kom det originale innerbagger til både sidekoffert og toppkoffert. Jeg er svak for originaltilbehør til gammel BMW. 
Pakke nr.2 er diverse slitedeler til K100 som lå ute på finn.no. Noe jeg trenger til vinteren og noe som er kjekt og ha.
Pakke nr.2 er diverse slitedeler til K100 som lå ute på finn.no. Noe jeg trenger til vinteren og noe som er kjekt og ha.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Kom dessuten over en moped som har stått i 7 år. Tanken er å plukke denne ned sammen med nevøen min og fikse den opp. Som "betaling" for arbeidet skal han få den til han blir 15.
Kjenner lite til moped (hadde en tsx for mange år siden) så det blir litt å sette seg inn i.
Kjenner jeg gleder meg til å bynne. Sykkelen er en Yamaha TZR 50 fra 2006.
Kjenner lite til moped (hadde en tsx for mange år siden) så det blir litt å sette seg inn i.
Kjenner jeg gleder meg til å bynne. Sykkelen er en Yamaha TZR 50 fra 2006.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
TZR var bra mopeder. Sitter en Minarelli AM6 i den der. Hvilken årsmodell er det? Fra 2007 fikk den fabrikkmontert sperre og en annet type plombering i potta. Slik at det faktisk er mulig å holde 42km/t.
Sperra fjernes ved at man borrer hull i CDI-boksen med et 6mm borr(etter hva jeg husker) på et bestemt sted. Stedet er ganske artig. Midt i «o»-en i logoen(Moric) som står på boksen.
Så deler du potta og kapper av plomberinga med baufil minnes jeg. Så skal du ha 118 dyse i Dell’orto PHBN16 gasseren som sitter på den.
Så nå at det er en 2006.. Da har den Leonelli-tenning sannsynligvis. Så ingen sperre.
Sperra fjernes ved at man borrer hull i CDI-boksen med et 6mm borr(etter hva jeg husker) på et bestemt sted. Stedet er ganske artig. Midt i «o»-en i logoen(Moric) som står på boksen.
Så deler du potta og kapper av plomberinga med baufil minnes jeg. Så skal du ha 118 dyse i Dell’orto PHBN16 gasseren som sitter på den.
Så nå at det er en 2006.. Da har den Leonelli-tenning sannsynligvis. Så ingen sperre.
Re: BMW K100RS + K1
Må si høsten kom brått i år. Er usikker på om det blir mer kjøring nå. Håper i det lengste på en siste tur med K1 før den havner på bordet for clutch/simmering/splines jobb i vinter.
K100'en er jeg usikker på om jeg gidder å gjøre noe med annet enn olje/filter bytte. Jeg vurderer å bytte bakdemper om jeg får penger til overs. Vurderer å legge i litt å kjøpe Wilbers. Havner rundt 5000kr for den enkleste.
Kanskje ta en ventilsjekk samt bytte tennpluggledninger. Opplever litt nykking rundt 3.500 rpm. når jeg går av og på gassen. Har byttet det meste rundt ånding og drivstoff tilførsel, så ikke så mye igjen å prøve.
Ellers har vi stor framgang på mopeden. Sykkel er plukket ned samt motoren er tatt ut. Særdeles enkelt å skru på. Nevøen er også ivrig og lærevillig, så dette blir ett bra prosjekt.
K100'en er jeg usikker på om jeg gidder å gjøre noe med annet enn olje/filter bytte. Jeg vurderer å bytte bakdemper om jeg får penger til overs. Vurderer å legge i litt å kjøpe Wilbers. Havner rundt 5000kr for den enkleste.
Kanskje ta en ventilsjekk samt bytte tennpluggledninger. Opplever litt nykking rundt 3.500 rpm. når jeg går av og på gassen. Har byttet det meste rundt ånding og drivstoff tilførsel, så ikke så mye igjen å prøve.
Ellers har vi stor framgang på mopeden. Sykkel er plukket ned samt motoren er tatt ut. Særdeles enkelt å skru på. Nevøen er også ivrig og lærevillig, så dette blir ett bra prosjekt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100RS + K1
Det ser ut som det blir litt jobb på K100’n alikevel og Yamaha’n er totakter ser jeg. Lykke til!
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: BMW K100RS + K1
Rakk en liten tur med K1 i dag. 4 grader er i kaldeste laget, men tørt og fint. Nå kan den settes inn for vinteren. 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100RS + K1
Rakk akkurat å vaske begge sykklene før det ble -16 grader her. Får se hvor mye som blir gjort med de i vinter, men tvilsomt at det skjer mye før jul.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100RS + K1
For en flott samling, og ikke minst lav temperatur!
Jeg satte inn sykkelen igår, da var det -4,5 grader på siste tur. Det var egentlig på tide det nå!
Igjen får jeg vel skryte av deg for å holde disse gående og i original stand. Det begynner å bli tynt med bra eksemplarer som har fått sitt vedlikehold.
Jeg har sett ned mot Gøteborg og en viss svart K1 med Remus. Har du noen oversikt over hvordan den har vært priset tidligere?
Nå ligger den ute til 50kSEK, men så skal man ha på moms oppå der. Litt mer enn hva jeg kunne tenkt meg for en sykkel som garantert må ha en masse jobb..!
Har inntrykk av at kjøpekraften for "gammelt skrap" ikke er så stor i Sverige som i Norge.
Jeg satte inn sykkelen igår, da var det -4,5 grader på siste tur. Det var egentlig på tide det nå!
Igjen får jeg vel skryte av deg for å holde disse gående og i original stand. Det begynner å bli tynt med bra eksemplarer som har fått sitt vedlikehold.
Jeg har sett ned mot Gøteborg og en viss svart K1 med Remus. Har du noen oversikt over hvordan den har vært priset tidligere?
Nå ligger den ute til 50kSEK, men så skal man ha på moms oppå der. Litt mer enn hva jeg kunne tenkt meg for en sykkel som garantert må ha en masse jobb..!
Har inntrykk av at kjøpekraften for "gammelt skrap" ikke er så stor i Sverige som i Norge.
Re: BMW K100RS + K1
Takk for det Fredrik. Ja, markedet i sverige er bra enda. Har kun sett den K1 liggende ute nå, men regner med den er omlakkert eller byttet plast og tank. Har du snakket med eier?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992