I dag dukket det plutselig opp et bompengekrav/inkassovarsel i postkassa, og dette kom i fra Italia faktisk

Et firma som heter Nivi har tydligvis fått i oppdrag å kreve inn dette fra "Autostrade per l`Italia spa" i noe som da skal ha skjedd i juli 2018..
Litt bakgrunnshistorie :
16.juli 2018 befant jeg og en kjørekompis oss i Kranjska Gora Slovenia på mc-tur, og skulle forflytte oss litt inn i Italia.
Skulle i utgangspunktet unngå all motorvei, men rett etter vi kom inn i Italia klarte vi ved et uhell å forville oss inn på motorvei A23 et lite øyeblikk. Før vi hadde noen mulighet til å svinge av, kom vi til en selvbetjent bomstasjon og gjorde et forsøk på å betale med kort. Husker det ble noe krøll med betalingen her og at det ikke kom noen billett, og vi måtte bare reise videre med uvisshet om vi hadde betalt eller ikke. Så kjørte vi videre og svingte av motorveien ved første anledning, bare maks noen kilometer senere. Kan tyde brevet slik at det er ved avkjøringen jeg har blitt registrert med skiltnummer, og ved bomstasjonen med "betalings-krøllet" ble jeg tydligvis ikke registrert.
Nå altså nesten 3 år senere kommer det et krav fra det store utland. Og det er ikke et hvilket som helst krav heller :
113,23 Euro faktisk

Her må det da ha påløpt noen saftige tillegg, eller håssen dem har regnet ut dette.. Står jo ellers da at 80,70 Euro er bompenger, 4,13 er vurderingsgebyrer for motorveiselskapet, og 28,40 er til innkrevningsselskapet Nivi. Men altså totalt snaue 1200 norske kroner er det dem da krever.. Jeg skal nok fint overleve denne utgiften

"Ka dokker tru" ? Er det bare å betale og smile? Gi faen og håpe på det beste ? Eller hva mener dere ?
Kanskje noen som har vært borti noe lignende ? :)