Aprilia RS125 tomgangsproblem

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Joakimlt
Innlegg: 4
Registrert: 06 apr 2010, 19:25
Motorsykkelen din: Aprilia RS 125 1998

Aprilia RS125 tomgangsproblem

Legg inn av Joakimlt »

Heihei! Jeg har et problem med min Aprilia RS125 2-takt...

Når den er kald (under 50*) så er tomgangen utrolig høy! Den ligger på rundt 7000 RPM, noe som jeg tviler på at er bra for en kald 2-takter.. :(
Men når den blir over 60* så blir den mere normal, og synker ned til rundt 1500 RPM ;)

Hva er galt? for det skal vel ikke være sånn? Den stiger også på tomgangen hvis jeg bruker choke.. :sk?
Sykkelen min: http://www.apriliaforum.no/viewtopic.php?f=26&t=6132" onclick="window.open(this.href);return false;
"Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!!" ;)

mekkern
Innlegg: 7640
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Aprilia RS125 tomgangsproblem

Legg inn av mekkern »

Den får nok litt lite bensin på tomgang-hvis det IKKE er sprekker/lekkasjer i insugsgummi kan du skru blandingsskruen på forgasseren en kvart-til halv runde ut eller inn(avhengig av type) for litt mere bensin.husk hva du skrudde hvis det ikke fungerte og sett dette tilbake.hvis dette ikke løser problemet må forgasser renses (innvendig)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Joakimlt
Innlegg: 4
Registrert: 06 apr 2010, 19:25
Motorsykkelen din: Aprilia RS 125 1998

Re: Aprilia RS125 tomgangsproblem

Legg inn av Joakimlt »

OK :-) Da ble det nok nytt innsug på meg da :doh for det gamle ser litt sprekkete ut. Men det ser ikke ut til at det er sprekker helt gjemmom da?

Har prøvd og stille på lyfteskruen, uansett hvor mange runder jeg skrur på den, skjer det ikke en dritt... :scratch
Sykkelen min: http://www.apriliaforum.no/viewtopic.php?f=26&t=6132" onclick="window.open(this.href);return false;
"Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!!" ;)

mekkern
Innlegg: 7640
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Aprilia RS125 tomgangsproblem

Legg inn av mekkern »

Da er det på tide å rense forgasseren..total demontering og rens av dyser og kanaler og justeringsskruen.hvis du ikke har tilgang på trykkluft så spyl imellom kanalene med forgasserrens.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar