erik m skrev: 05 nov 2021, 22:19
Nei, tenk om folk hadde fått et realistisk og billig kollektivt alternativ i stedet for alle bomma?
Men nå skal jo Ruter SETTE OPP prisene på de stakkars overfylte linjene de har!!!
Ja helt enig, men det er nok pengene som rår, de har gjort seg avhengig av inntektene de får fra bilistene.
Den eneste fornuftige løsningen hadde vært et godt og effektivt nok kollektivtilbud, med priser som henger litt på greip.
Nå har jaggu VY begynt å skru opp to ganger i året ser det ut til, skarve 2 soner koster nå 62 kr.
Jeg bruker 50 minutter med kollektiv til jobb (hvis ting funker) og 30 min. med bil og 25 min med mc.
Med dagens kapasitet (om man ser bort fra pandemien), så er det ikke mulig om de fleste som kjører bil tar kollektivt grunnet kapasitet.
Det sa de selv i forkant av dette tunnelprosjektet på ring 3 også og noen oppfordret alle til å ta kollektivt.
Men så vil tiden vise om behovet blir like stort? da bi-effekten av pandemien ser ut til å være at det blir mer vanlig å ha en blanding av hjemmekontor og dager med fysisk tilstedeværelse på kontoret. Så belastningen på kollektiven er vesentlig lavere nå.
Min opplevelse på veiene jeg kjører er at det også der er mindre trafikk, men ikke alle er enig i det.
Om det er det at de har glemt hvor jævlig det var på over 1.5 år med pandemi, eller om det er sånn vet jeg ikke.
Men jeg er i hvert fall helt sikker på at der jeg kjører er det mindre trafikk enn før, noe også 10 minutter kortere kjøretid (når jeg kjører bil) bekrefter.
Tror egentlig de fleste av politikerne ikke bryr seg nevneverdig, de har jo fått seg en fin garasje under stortinget

Selv Rasmus i MDG kjører gammel dieselpurke av en SUV...
Klimamøte vi nettopp har sett en del om i media og at mange av de kom i privat-jet fremfor rutefly eller andre kollektive former, taler også for at de egentlig driter i det.