Nå skøyer du fælt, ErikWErikW skrev: 05 nov 2021, 21:48 @Bjerknez. Har nå lest en plass at du har kjørt BMW Boxer R1200R eller RS?


Nå skøyer du fælt, ErikWErikW skrev: 05 nov 2021, 21:48 @Bjerknez. Har nå lest en plass at du har kjørt BMW Boxer R1200R eller RS?
Ja, det stemmer. Men jeg har ikke kjørt GS. Jeg har ikke skrevet at det er lite punch i RS som jeg kjørte. Den var sterk som en bjønn. Men den mistet "pusten" fort. Med det så mener jeg at det ble mye giring i forhold til hva jeg var vant med. Men altså, motoren er ikke hovedgrunnen til at jeg ikke kjører GS. Det går mer på utseende og det faktum at GS i mitt hode ikke er en motorsykkel for MC entusiaster, men for eldre herremenn som vil ha noe praktiskErikW skrev: 05 nov 2021, 21:48 @Bjerknez. Har nå lest en plass at du har kjørt BMW Boxer R1200R eller RS?
Da har du noe å glede deg tilBjørnSover skrev: 05 nov 2021, 23:51 Nå blir det nok ikke ny sykkel på meg før neste sesong. Vil prøve å legge it versys’en etter vinteren og spare penger til GSA. Enten en av de siste 1200 eller en av de første 1250. Så gleder jeg meg til å starte på min første hele mc-sesong
Okei. Ikke alltid lett å huske alt det du skriver til tider. Mye bra og mye vas, men det setter jo litt fart og farge på et forum det da! Du er frittalende og det er gøy til "tider" Det er gøy og litt artig å lese om ditt valg av sykkel og blir gøy å følge utviklingen om ryggen din på denBjerknez skrev: 05 nov 2021, 22:26Ja, det stemmer. Men jeg har ikke kjørt GS. Jeg har ikke skrevet at det er lite punch i RS som jeg kjørte. Den var sterk som en bjønn. Men den mistet "pusten" fort. Med det så mener jeg at det ble mye giring i forhold til hva jeg var vant med. Men altså, motoren er ikke hovedgrunnen til at jeg ikke kjører GS. Det går mer på utseende og det faktum at GS i mitt hode ikke er en motorsykkel for MC entusiaster, men for eldre herremenn som vil ha noe praktiskErikW skrev: 05 nov 2021, 21:48 @Bjerknez. Har nå lest en plass at du har kjørt BMW Boxer R1200R eller RS?![]()
Og praktiske er det vel liten tvil om at dem er.
RSen jeg kjørte hadde også et meget diskutabel instrumentdesign. Minnet meg mest om en Golf fra 90-tallet. Kjipt. Den skal visst ha fått et bedre display nå....?
En entusiast har jeg for meg handler kun med hjertet. En praktiker handler med hodet. Selv er jeg nok mer der at jeg kar hjertet avgjøre. Med ett lite forbehold om at motorsykkelen ikke må være helt håpløs i forhold til ryggen. En GS hadde nok trolig vært det beste for min rygg med tanke på sittestilling. Men litt ubehag kan jeg godt stå av med hvis jeg slipper å eie en slik :)
Da er målet mitt oppnåddErikW skrev: 07 nov 2021, 00:53...men det setter jo litt fart og farge på et forum det da! Du er frittalende og det er gøy til "tider" Det er gøy og litt artig å lese om ditt valg av sykkel og blir gøy å følge utviklingen om ryggen din på denBjerknez skrev: 05 nov 2021, 22:26Ja, det stemmer. Men jeg har ikke kjørt GS. Jeg har ikke skrevet at det er lite punch i RS som jeg kjørte. Den var sterk som en bjønn. Men den mistet "pusten" fort. Med det så mener jeg at det ble mye giring i forhold til hva jeg var vant med. Men altså, motoren er ikke hovedgrunnen til at jeg ikke kjører GS. Det går mer på utseende og det faktum at GS i mitt hode ikke er en motorsykkel for MC entusiaster, men for eldre herremenn som vil ha noe praktiskErikW skrev: 05 nov 2021, 21:48 @Bjerknez. Har nå lest en plass at du har kjørt BMW Boxer R1200R eller RS?![]()
Og praktiske er det vel liten tvil om at dem er.
RSen jeg kjørte hadde også et meget diskutabel instrumentdesign. Minnet meg mest om en Golf fra 90-tallet. Kjipt. Den skal visst ha fått et bedre display nå....?
En entusiast har jeg for meg handler kun med hjertet. En praktiker handler med hodet. Selv er jeg nok mer der at jeg kar hjertet avgjøre. Med ett lite forbehold om at motorsykkelen ikke må være helt håpløs i forhold til ryggen. En GS hadde nok trolig vært det beste for min rygg med tanke på sittestilling. Men litt ubehag kan jeg godt stå av med hvis jeg slipper å eie en slik :)![]()
![]()
Jeg tenker at vi alle har forskjellige preferanser på hva "sprut" ermekkern skrev: 07 nov 2021, 23:13 Årntlig sprut er å ta i da...
Tilogmed HD sin adventure har mer "sprut"
Som ho sa bruraJeg tenker at vi alle har forskjellige preferanser på hva "sprut" er![]()
Jeg er kanskje ikke vandt til så mye sprut. GSA jeg prøvde var i rain modus, og var helt konge å kjøre. Siden det var vått vrengte jeg ikke gassen rundt, men følte det var nok power likevel. Pluss det var ikke min sykkel.FredrikE24 skrev: 07 nov 2021, 23:05 Man må ha i bakhodet at boxermotoren til BMW(og Guzzi uten overliggende kammer forøvrig..) ikke er noen turtallsmaskiner. Det stopper seg fort på drøyt 9000rpm for BMWens del og veien opp dit går fort. På min egen sykkel stopper det seg også på 9000rpm, så det gjelder å putte på nye gir. Utvekslingen er imidlertid gjennomtenkt og det føles helt uproblematisk. Er man dog vant med toppturtall på 14 000rpm så føles den nok kortpusta.
Da boxeren fikk våtclutch ble den mye mer responsiv og «rask» på avtrekkeren. Det er ordentlig sprut i R1250, merkbart mer komplett enn siste generasjon R1200 med 125hk og ikke sammenlignbart med den på 113hk.
Da lurer jeg på om det er og hvilke forskjeller på RT og de andre 1200 /1250...ErikW skrev: 03 nov 2021, 23:08 Hadde selv 1200RT, så 1200 GS Rally og i år ny 1250GS 40 Years Edition.
Og i Dynamic/Dynamic Pro er throttlerespons en helt annen enn i både rain og road, forutsatt at man har Pro kjøremoduser,BjørnSover skrev: 09 nov 2021, 21:06 Jeg er kanskje ikke vandt til så mye sprut. GSA jeg prøvde var i rain modus, og var helt konge å kjøre. Siden det var vått vrengte jeg ikke gassen rundt, men følte det var nok power likevel. Pluss det var ikke min sykkel.
RT` n var fantastisk den, men jeg sitter for komprimert med hofta og hadde konstant verking. Fikk prøve en GS, så var det bare å kjøre til butikken sporenstreks. Med 1250GS`n så er liksom det siste lille stramme på plass + litt mere pønch i motoren. Elsker den lekne sykkelen