Nærmeste KTM forhandler/verksted legger inn QS'en i løpet av noen minutter, vil jeg tro.
Kawasaki Ninja 300 vs KTM Duke 390?
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Kawasaki Ninja 300 vs KTM Duke 390?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: XMAX 300
Mitt inntrykk også, A2 drar forbi mesteparten av trafikken.Lau skrev: 09 nov 2021, 17:14 Elsker sykkelen. Går som en kule! Syns det er rart at alle på youtube betegner denne og andre a2 sykler som "treige" når jeg nesten er raskere enn 99% av bilene på veien. Elsker livet som MC fører!
-
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
KTM forhandler kan aktivere, mot betaling. Tror det koster ca 4000.
Forøvrig trenger fruen din en hjelm som faktisk er trygg. Halvhjelm av den typen der holder ikke til noe som helst hvis det går galt. Hadde ikke under noen som helst omstendighet kjørt noe mer enn en 50cc Scooter med en slik hjelm.
-
Uten å anstrenge seg en gang, min Forza 350 scooter gjør unna 0-100 på ganske nøyaktig 7 sekunder med under 30 hk.FreewheelBurning skrev: 10 nov 2021, 00:12Mitt inntrykk også, A2 drar forbi mesteparten av trafikken.Lau skrev: 09 nov 2021, 17:14 Elsker sykkelen. Går som en kule! Syns det er rart at alle på youtube betegner denne og andre a2 sykler som "treige" når jeg nesten er raskere enn 99% av bilene på veien. Elsker livet som MC fører!
https://www.youtube.com/watch?v=Jm8cbvpi234&t=550s
Duke 390 klarer det samme på mellom 4.2 og 4.5 sekunder rett i fra fabrikken. Det er mer en kjapt nok.
-
- Motorsykkelen din: 2003 - Suzuki SV650S
Denne er bare til småkjøring rundt i byen heldigvis. Skal ordne en helhjelm til henne til våren til lengre turer :)SilverSmurfer skrev: 10 nov 2021, 00:25KTM forhandler kan aktivere, mot betaling. Tror det koster ca 4000.
Forøvrig trenger fruen din en hjelm som faktisk er trygg. Halvhjelm av den typen der holder ikke til noe som helst hvis det går galt. Hadde ikke under noen som helst omstendighet kjørt noe mer enn en 50cc Scooter med en slik hjelm.
Kan ikke ødelegge sminken hennes når hun skal på skolen vettu

-
Åpningshjelm funker i det tilfellet. Like enkel å få på, minimal sminkeskade, men mye tryggere enn den hun har per dags dato. Feks HJC i90 eller tilsvarendeLau skrev: 10 nov 2021, 15:37Denne er bare til småkjøring rundt i byen heldigvis. Skal ordne en helhjelm til henne til våren til lengre turer :)SilverSmurfer skrev: 10 nov 2021, 00:25KTM forhandler kan aktivere, mot betaling. Tror det koster ca 4000.
Kan ikke ødelegge sminken hennes når hun skal på skolen vettu![]()
-
Takk for svar! Da blir det nok en åpningshjelm til neste sesong :)SilverSmurfer skrev: 10 nov 2021, 23:01Åpningshjelm funker i det tilfellet. Like enkel å få på, minimal sminkeskade, men mye tryggere enn den hun har per dags dato. Feks HJC i90 eller tilsvarendeLau skrev: 10 nov 2021, 15:37Denne er bare til småkjøring rundt i byen heldigvis. Skal ordne en helhjelm til henne til våren til lengre turer :)SilverSmurfer skrev: 10 nov 2021, 00:25KTM forhandler kan aktivere, mot betaling. Tror det koster ca 4000.
Kan ikke ødelegge sminken hennes når hun skal på skolen vettu![]()
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
småkjøring rundt i byen i 30kmh er dødlig nok det hvis en får en SUV rett i fletta...
slik sett er det ikke forskjell på tråsykkel og mc -men kan bli litt tett å pese seg opp en bakke på tråsykkel og helhjelm i 30+grader

slik sett er det ikke forskjell på tråsykkel og mc -men kan bli litt tett å pese seg opp en bakke på tråsykkel og helhjelm i 30+grader
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Motorsykkelen din: Suzuki
Hei, jeg er ny her, så jeg vet at svaret mitt er litt sent, men hvis jeg skulle velge basert på min erfaring, ville jeg valgt den splitter nye. Grunnen til det er fordi den er helt ny og du kan stole på at sykkelen ikke har noe problem. Mens på den andre siden, ja, det er fortsatt bra, men det har allerede kjørt på gaten i veldig lang tid. Ja, den splitter nye er kostbar, men du kan si at den ikke har noe problem.
Skribent på dagens.no.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Det er bra med moment i denne og man klarer fint og holde tritt med annen trafikk gjennom byer etc. Du vil nok tape lyskryssdueller med de fleste el-biler med respekt for seg selv, men javnt over har du moment nok til å "vinne" i et bybilde generelt sett.
Kunne godt tenkt meg en slik type sykkel selv (brukt) til jobbpendling og litt random småturer i nærmiljøet her jeg bor, men da tenker jeg nok litt mer i retning SMC modellene som man også kan dra litt ut på skogsstier etc. for å ta "snarveier" til butikken.
Men det blir nok med tanken for min del :)
Kunne godt tenkt meg en slik type sykkel selv (brukt) til jobbpendling og litt random småturer i nærmiljøet her jeg bor, men da tenker jeg nok litt mer i retning SMC modellene som man også kan dra litt ut på skogsstier etc. for å ta "snarveier" til butikken.
Men det blir nok med tanken for min del :)
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Husker ikke om det er nevnt tidligere i tråden, at KTM 390 Duke er oppgitt å ha en 0 til 100 km/t aks. på under 6 sekunder.
Og det tror jeg ganske sikkert samsvarer med virkeligheten...
Og det tror jeg ganske sikkert samsvarer med virkeligheten...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Mulig det, hvis man får til en perfekt start. Som oftest får man ikke det tror jeg. Å nyere el-biler med respekt for seg selv klarer nok fint den tiden på 0-100 vil jeg tro.AJ skrev: 11 feb 2022, 15:27 Husker ikke om det er nevnt tidligere i tråden, at KTM 390 Duke er oppgitt å ha en 0 til 100 km/t aks. på under 6 sekunder.
Og det tror jeg ganske sikkert samsvarer med virkeligheten...![]()
Uansett har jo dette lite betydning, men bare nevner det.
Selv min kommende Triumph Speedmaster 1200 med 80'ish hester og 107NM vil nok slite i slike dueller, siden sykkelen virker å være giret slik at 1. giret er veldig langt.
Men dette er uansett noe som bryr meg midt i ryggen merker jeg :)
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
En viktigere egenskap med småkubikkere som f.eks.390 Duke er kombinasjonen gassrespons, moment og drevingen. Slik at man kan gjøre raske og sikre forbikjøringer.
Må si jeg er rimelig imponert over hvor god 390'en er når det gjelder denne egenskapen.
Må si jeg er rimelig imponert over hvor god 390'en er når det gjelder denne egenskapen.

- Sir Limpalot
- Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
Sammenligner du med gjennomsnittet av biler er den sprek, sammenligner du med en tyngre sykkel med over hundre hester mer...vel...Lau skrev: 09 nov 2021, 17:14 Syns det er rart at alle på youtube betegner denne og andre a2 sykler som "treige" når jeg nesten er raskere enn 99% av bilene på veien.

Mener ikke å påstå at den ikke er morsom, har ikke hørt annet enn skryt fra de som har kjørt den og er det trangt og svingete kjører du sikkert fletta av meg på gamla.
Gratulerer med kul sykkel!
-
TakkerSir Limpalot skrev: 11 feb 2022, 18:12Sammenligner du med gjennomsnittet av biler er den sprek, sammenligner du med en tyngre sykkel med over hundre hester mer...vel...Lau skrev: 09 nov 2021, 17:14 Syns det er rart at alle på youtube betegner denne og andre a2 sykler som "treige" når jeg nesten er raskere enn 99% av bilene på veien.
Mener ikke å påstå at den ikke er morsom, har ikke hørt annet enn skryt fra de som har kjørt den og er det trangt og svingete kjører du sikkert fletta av meg på gamla.
Gratulerer med kul sykkel!

Sikler allerede på tyngre sykkel da jeg kan oppgradere til A om ganske nøyaktig 1 år... Men det får bli en annen tråd

Men elsker 390en, er så gøy å kjøre