The Glory Days of British Motorbikes & Cafe' Racers - Classic Triumph - Norton - BSA Motorcycles
The Glory Days of British Motorbikes
The Glory Days of British Motorbikes
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: The Glory Days of British Motorbikes
Fra tiden før de japanske tok fullstendig kontrollen...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: The Glory Days of British Motorbikes
BSA...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: The Glory Days of British Motorbikes
Takker for flotte artikler 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: The Glory Days of British Motorbikes
Bare hyggelig, det :) .
Kjente på det at jeg svært gjene skule skrevet mer da jeg gjorde saken, men begrenset plass for "ordgyteri" i avisen satte en effektiv stopper for det...

Sånn er det nemlig å jobbe som journalist, den skrivende yrkesgruppen som antakelig er "pålagt" å skrive minst mulig, paradoksalt nok...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1679
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: The Glory Days of British Motorbikes
Hadde en nabo på første halvdel av 90-tallet som hadde en gammel fin BSA Rocket i svart og nikkel, han hadde sidevogn til den også og det hendte at den ble brukt på vinteren også. Den gangen saltet de ikke noe særlig, men strødde de mindre veiene i hvert fall.
- MGR1
- Innlegg: 647
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: The Glory Days of British Motorbikes
Flotte BSA'er!
Her er en pur ung MGR1 på sin BSA A65 i 1981. Tidsriktig bekledning :)
Her er en pur ung MGR1 på sin BSA A65 i 1981. Tidsriktig bekledning :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: The Glory Days of British Motorbikes
Husker at da jeg var guttunge, så var BSA forbundet med skrekkblandet fryd. En nabo hadde en BSA 650. Det var den kuleste motorsykkelen jeg hadde sett, og jeg syntes lyden var fantastisk. Å få stå på tunet hos naboen når han startet BSA'en var som å være i himmelriket. Skrekken kom fra det at naboen fortalte om en annen BSA-eier som hadde brukket ankelen under start av motorsykkelen fordi "kjiiken" hadde slått tilbake. Dette lå som en liten knute i magen hver gang jeg var tilstede når naboen skulle starte sin BSA. Lettelsen var stor hver gang oppstarten gikk bra. :)
Happy days!
Happy days!
- erik m
- Innlegg: 547
- Registrert: 30 aug 2012, 23:43
- Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
- Bosted: Oslo
Re: The Glory Days of British Motorbikes
Det var endunkerne på 500ccm som var de verste til å sparke tilbake. B33 og 34 fra 50- og 60- tallet; Gold Star måtte du være særs forsiktig med. En kompis sa at du ikke skulel være bekymra om du fant en oljeflekk under sykkelen når den hadde stått en stund. Det var når du IKKE fant flekken du skulel være bekymra!
Men for noen vakre maskiner!
Men for noen vakre maskiner!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.