Mitt bruk er av disse er kun korte turer isteden for joggesko... Bør ha noe beskyttelse for ankel og tær.
Noen med erfaring med rimelige sko ?
Kan disse disse fra Course være et alternativ ?
https://www.xlmoto.no/mc-utstyr/mc-stov ... PM-4901205
Jeg har aldri kjent på behovet for noe annet enn det ene paret med støvler jeg har. Høye støvler er nok smart.erik m skrev: 19 nov 2021, 18:27 Ulempen med kjøresko framfor støvler er jo at skinneleggen er ubeskytta, og det er typisk et utsatt område ved velt. Men du skal jo ha maksimalt uflaks om akkurat det skjer. Sjøl har jeg bare ett par skinnstøvler, og med membran og tynne ullsokker blir jeg ikke klam på føttene sjøl om det er godt over 30 grader. Men om jeg skulle gå et stykke i varmen, har jeg med sandaler og skifter.
100% enig. Ser ingen behov for egne kjørestøvler for varme dager. Jeg har ett par, og bruker alltid ullsokker uansett temperatur. Det er lett for å tro at ull er veldig varmt, men det er ikke tilfelle. Varm på føttene blir man i skinnstøvler når det er varmt i været uansett hvilke sokker man har, men ull har den unike egenskapen at det blir aldri klamt. Sokker i "returplast" har jeg helt sluttet med, og etter dette har jeg aldri opplevd dette som et problem.rolf-arne skrev: 20 nov 2021, 13:35 Har både sko og 2 forskjellige sett med støvler - men bruker i hovedsak støvler -
Billige enkle på korte turer og kvalitet? på langtur...
Etter å ha kjørt i varme Italia med støvler og ull-lester så har jeg kommet til samme konlusjon som i Libanon - man kan kle ut varmen.
Og når man er ferdig med kjøringa så er det av med kjøretøy og få luft og "frihet"
Veldig enig i dette.kjellv skrev: 20 nov 2021, 16:15 Sokker i "returplast" har jeg helt sluttet med, og etter dette har jeg aldri opplevd dette som et problem.
Takk for svar Jacob. Da har jeg størrelsen i minne ved en eventuell bestilling.Jakob skrev: 20 nov 2021, 16:28 "Når det gjelder Course modellene. Hvordan er de i størrelse i forhold til de dere bruker i vanlig skotøy ?"
Jeg bruker til vanlig 43, gikk opp til 44, noe som føles akkurat passe på disse Course-skoa mine.
Og vil legge til at jeg bruker disse i nærområdene, kjekke og kippe på seg når man skal i butikken eller inn til byen for og ta seg en runde og kikke.
Ellers bruker jeg Lindstrands støvlene mine når det kjøres noe lengre.
Ull er bra det for de som liker det