dypen skrev: 27 nov 2021, 10:07
Ikke nødvendig å forklare på nytt her, bedre blir det ikke
Jeg ser for meg et bittelite marked for slike faktisk. Men jeg havner nok i en gråsone hvis jeg skal selge disse komersielt muligens. Har ikke sjekket opp dette, og gidder vel ikke heller tror jeg. Blir ikke rik av dette uansett. Å lodde disse manuelt i furtebua er veldig tidkrevende, så skulle det være et marked for noe slik, så må jeg bestille dem med komponentene ferdig loddet på.
Men selger jeg en og annen inni mellom, så kan jeg jo lodde dem selv.
Hva jeg evt. skal ta for en slik vet jeg ikke. Komponentene og selve kretskortet koster neppe mer enn 2-3 kroner, men jeg bruker minst en time på og lodde EN slik enhet. Den må også enkelte ganger tilpasses batteribanken den skal brukes på, og i det hele tatt blir det mye testing.
Men 199,- inkl. Frakt (brevpost) er vel innafor i så tillfelle og selv da går jeg i minus. Selv om jeg går i pluss med tanke på materialkostnad, så jobber jeg som mange andre ikke gratis. :)
Eller så bare holder jeg det på et hobby nivå og bare gir de bort gratis til venner og kjente for en kaffekopp og lager dem selv når jeg selv har tid. :) så setter jeg det på hobby budsjettet og at jeg får en "pluss i boken" fra dem som mottar den :)