Gammelsmurfen skrev: 07 des 2021, 00:40
Gratulerer med ny fin sykkel!
Har bestilt meg ny GS selv, men F850GS Rallye + div stæsj.
Den cradle saken finnes de en egen gruppe for på facebook, min egen vurdering hittil av den etter å ha lest erfaringer fra de som allerede har fått den, er at den koster mer enn den tilfører av nyttig funksjonalitet.
Jeg kommer enten til å bruke connected appen eller "full" navi.
Gratulerer så masse

Når leveres herligheten?
For min del ser den cradle'en helt supernyttig ut.
Men det er jo også litt (eller fullstendig) individuelt hva man bruker GPSen på sykkelen til. Skal man bare finne fram til f.eks ett hotel på slutten av dagen, trenger man "bare" google maps på øret.
Om man liker å lage ruter, planlegge morgendagens tur, gjøre endringer på ei rute etc. så vil denne smarttelefonkrybba være verd hver krone.
For det er sikkert, Nav VI, og andre gamle Zumoer etc, er utdatert mtp på hvordan man skal få overført GPX filer til enheten. Du må dra på en laptop om du ønsker å gjøre endringer på ei rute iløpet av turen- Kun Zumo XT har mulighet til trådløs overføring av GPX filer fra andre enheter. (joda, jeg vet man kan dele fra GPS til GPS, men det er mer sjelden det er aktuelt.)
Med smarttelefonen er det kun fantasien som setter grenser for navigasjonsmuligheter, man kan lage ruter for neste dag mens man sitter i teltet eller der man evt overnatter.
Man kan bruke den til roadbookkjøring, sporkjøring eller vanlig GPS. pluss alt mulig annet, i tillegg til at tlf lades hele dagen.
OG man får fortsatt nytte BMW sin wonderwheel til bla å zoome inn og ut :)
Lagt i handlekurv, og på vei fra MC-Huset Nydal