Som noen har påpekt på forumet så begynner det å bli lite MC-relatert og tydeligvis så går vi mot jul.
For meg betyr det planlegging - ser på muligheter for det kommende år . det betyr også et tilbake blikk på årets sesong og min korte tid på MC.
Rart å tenke på , er at jeg nå har hatt nesten 3 hele sesonger - litt sein start i år grunnet hofte operasjon og tidlig brudd i fjor pga. brannen i sykkelen.
Men lærer - alt gir kunnskap -- spesiellt nedturer. Nedturer er mest representert med manglende styrke og utholdenhet i kroppen. Og det gjør at man hele tiden er på søk etter noe som gjør ting enklere.
Etter å ha forsket på å bygge ut STèn til masse rart - så kjøpte jeg jo en ganske ny R1250RT- ønske om å ha noe som man ikke lurer på når man skal skru på , ble for sterkt. Det ønsket vant over ønsket om å være gjeldfri. En gammel versjon av mæ sjøl kom tilbake - en litt mer gi faen Rolf-Arne dukket opp. Det har gitt følgende utslag.
Og uten å gå inn i hvorfor så går jeg inn på prosjektene som gir en helhetlig plan, tror jeg.
ST 1100 Pan European
at Northcape.jpg
skal settes tilbake i orginal tilstand(som på bilde over) når det gjelder det mekaniske - venter på noen karrosseri deler og et riktig tidsvindu.
Men deler er på tur inn og sykkel skal overhales fullstendig før den kommer på veien.
ST 1100 vil komme ut som en severdig sykkel til sommeren og vil sansynlig være med på høst treffet - motivlakkering er bestillt av denne dama fra Harstad
aista.jpg
R1250RT
RT Mjøsa (2).jpg
får noen små oppgraderinger - bøyler for å beskytte kofferter og motor det er også planer om noen sterke men diskre`ekstra lys.
Ellers vil arbeidet med RTèn bli å lære denne sykkelen å kjenne. Tanken er fremdeles å selge denne etter sommeren... kanskje den tanken endrer seg etter 1000 mil.
Sprinter`n
Sprinter ED_Garasjen.jpg
Turbilen - MC-bilen ja den kommer til å bli mye av det jeg skal få til neste sesong.
Bilen er nå fiksa og 14 desember kjører jeg den via Trondheim til Nordkapp (baki står STèn)
Bilen vil i løpet av 2022 bli innredet - for å ha RTèn eller STèn bak , og meg med de bekvemligheter jeg trenger foran.
Skal begrunne valget av strategi i en egen post - men Sprinteren legger ut på langtur i slutten av mars - da kjører jeg innom MC-messa med RTèn baki. Når MC-messa er ferdig så går turen nedover mot sørøst Frankrige - sansynlligvis Lyon.
Siste prosjekt nå er å bygge en ny garasje ca 75 kvm , dette vil være å omsette salgsverdien fra gammelhuset inn i det vi her oppe egentlig har mer bruk for enn hus.
Ved å selge gammelhuset så har jeg kjøpt meg fri fra restaurering og får tid til overs. Har jo en garasje fast i huset - men den blir til sykkel garasje og små ting. Ny garasjen blir verksted og garasje og vern mot den stadige vinden som er her.
Grillplass og badestamp er i tankene - tenker å lage et mini gårdstun.
Ja da er prosjekter av bygge/vedlikeholds karakter beskrevet. Fortsettelse om tur planer i neste.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..