Håper jeg treffer med kategori her, gi meg beskjed hvis jeg bomma.
Jeg har kjøpt meg hus med garasje i sokkelen. Den er så liten at forrige eier måtte pigge et hull i bakveggen så det ble plass til hengerfeste på bilen. I det hele tatt er det en ubrukelig bilgarasje - men en nydelig MC-garasje og verktøybod!
Problemet mitt er følgende; garasjeporten må byttes ut, og jeg har egentlig ikke lyst til å sette inn en ny port. Jeg har lyst til å blende deler av inngangen, og eventuelt sette inn en smalere port eller dobbeltfløyet dør. Grunnen er at det er litt lavt under taket, og de centimeterne som må til for å få plass til porten betyr noe. Har jeg en smalere port kan jeg i alle fall gå oppreist på siden av porten (i taket).
Spørsmålet er hvor smal port/dør kan jeg egentlig ha og fremdeles ha det komfortabelt? GS’en er så brei som den er, men jeg må rygge inn porten, og det er greit å slippe å måtte sikte på millimeteren.
Noen som har en smal inngang som kan mene noe?
Garasjeport
Garasjeport
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
Re: Garasjeport
Har uthus med dørblad på 92 cm men lysåpning er bare 85 cm da dørbladet ikke kan åpnes helt som jeg rygger KTM’n inn gjennom, må svinge litt på styret for å komme inn. Siden døra begynner å bli dårlig må den byttes og da må det bli en bredere enblads dør som er der i dag. Har ikke sjekket hva som er å få kjøpt men tenker kompakt dør på 1,20 da kan høyden tilpasses ved behov. Med 1,20 dør kan jeg kjøre rett ut 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasjeport
Hvorfor ikke så stor som mulig?
Hvem vet hva annet du skal trille inn;)
Hvem vet hva annet du skal trille inn;)
"Do the right thing"
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Garasjeport
Alt var mindre før, ja det er vanskelig å si noe om hva uten å vite om værforhold. Og vil derfor bare si at jeg hadde lagd meg ei tofløyet dør , så lenge ikke vindforhold ikke sier noe annet.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: Garasjeport
Plassen til å utvide uthusdøra er begrensa men får se om vi får inn en tofløya dør med følgende mål …
KARMYTTERMÅL (BREDDE) 1270 mm
KARMYTTERMÅL (HØYDE) 1985 mm
https://www.grontfokus.no/dører/ytterdø ... gIvWfD_BwE
KARMYTTERMÅL (BREDDE) 1270 mm
KARMYTTERMÅL (HØYDE) 1985 mm
https://www.grontfokus.no/dører/ytterdø ... gIvWfD_BwE
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1679
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Garasjeport
Blir døra bred, så er det bedre med en tofløyet eller i det minste en som er litt lett i vekt.
Med brede sidehengslede dører, så øker jo tross alt sjansene for at den ugjør seg i karmen og subber.
Men er den relativt lett i vekt og godt nok hengslet, så burde det gå bra.
Med brede sidehengslede dører, så øker jo tross alt sjansene for at den ugjør seg i karmen og subber.
Men er den relativt lett i vekt og godt nok hengslet, så burde det gå bra.
Re: Garasjeport
@dypen så du kommer deg igjennom på 85cm? Da burde en tofløyet holde ja…
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
Re: Garasjeport
Den likte jeg
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS