Er det ikke der vi er i dag?

Er det ikke der vi er i dag?
Enhver får gjøre seg opp sin egen mening om det...
Denne så jeg ikke før nå, men du store den var bra!Olav K skrev: 06 jan 2022, 14:26 Dersom du vel
å ikkje gleda deg over snøen
Vil du ha mindre glede i livet
Men same mengde snø
Et sitat fra en vossing, jeg kom til å tenke på idag når jeg spente på meg randoneestøvlene![]()
Denne likte jeg godt. De som sitter ved makten er interessert i å sitte stille i båten, at tingenes tilstand forblir som de er.AJ skrev: 26 des 2021, 21:20 “Mennesker i maktposisjoner er så ivrige etter å etablere myten om sin ufeilbarighet at de gjør sitt beste for å ignorere sannheten.”
Boris Pasternak (1890 - 1960)
Russisk forfatter
Nobelprisen i litteratur i 1958
Nå skal ikke jeg snakke for alle industrier på global basis, men i min erfaring så stammer automasjon som oftest fra to ting: Senke kostnader/øke fortjeneste og redusere feil. Mest det første.AJ skrev: 27 mai 2022, 19:04 Er vi inne i en utvikling hvor omtrent alt skal automatiserer slik at vi mennesker skal slippe å gjøre annet enn å glane i en mobiltlf. og gå rundt med hodetelefoner og bli underholdt for og ellers se på stadig dårligere underholdningsprogrammer på TV?
Nja... jeg er ikke helt enig. Med lettere tilgang til informasjon så vil jeg nesten mene det stikk motsatte. Men er enig i at hvis man velger å se elendige TV serier/filmer så er nok det ganske fordummende.AJ skrev: 27 mai 2022, 19:04 Kanskje han var inne på noe denne smarte karen?
Einstein.jpg
Er vi inne i en utvikling hvor omtrent alt skal automatiserer slik at vi mennesker skal slippe å gjøre annet enn å glane i en mobiltlf. og gå rundt med hodetelefoner og bli underholdt for og ellers se på stadig dårligere underholdningsprogrammer på TV?
Et pussig sitat fra en som ble drept 120 år før internet ble døpt