Hei folks.
Våknet til 10+ og tørre veier i dag, og fikk umiddelbart et sug etter mc tur.
Det begynte selvfølgelig å pissregne 5 minutt etterpå, så det ble ikke noe av, men bestemte meg uansett for å gå ut i garasjen og «pakke ut» sykkelen for se om alt sto bra til.
Da ser jeg følgende (se bilde). Skruene var såpass løse at jeg klarte og stramme dem med en bits og bare fingrene. Sykkelen var på service rett før jeg satt den bort.
Regner med dette ikke har noe å si, men fant en kommentar på et forum at det kunne være problemer med luft/fukt i slike tilfeller, så ble litt usikker.
Noen som har noen tanker om dette?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Trolig ikke noe krise dette, men andre har mer peiling på dette enn meg.
Uansett så er dette en av tingene som irriterer meg litt når man betaler flere tusen kroner for en vanlig service på merkeverksted. Jeg har opplevd det selv en gang at verkstedet glemte å stramme bolten på bakhjulet mitt. Dem fant det ut selv ved en tilfeldighet når jeg snakket med dem etterpp når vi sto ved sykkelen, men det var ren tilfeldighet.
Man skal ikke være skeptisk når henter en sykkel fra service på merkeverksted mener jeg. Men det er jeg. Jeg tar alltid en ganske nøye visuell sjekk. Jeg skjønner godt dem som ønsker å ta service selv. Men der stopper desverre mine kunnskaper....
Bremsevæskebeholdere skal være tette, fast tilskrudd. Her har sistemann som åpnet denne ikke gjort ferdig jobben.
Om beholderen ikke er helt tett kan det komme vann inn. Hovedgrunn til at bremsevæske bør byttes hvert andre eller tredje år i stedet for etter antall kjørte km er for å sikre at det ikke er vanndråper i bremsevæsken.
Jeg hadde byttet bremsevæske før sesongstart pga dette om det var min sykkel.