I dag har jeg skiftet ut litt krom som begynte å bli lettere slitent, samt ny radiatorgrill og nye innervesker til koffertene.
Måtte bare våren komme tidlig.

Karoda skrev: 13 jan 2022, 18:01 Av erfaring er det greit starte forberedelsene tidlig på året. :-)
I dag har jeg skiftet ut litt krom som begynte å bli lettere slitent, samt ny radiatorgrill og nye innervesker til koffertene.
Måtte bare våren komme tidlig.![]()
![]()
20220112_203745.jpg20220112_180345.jpg20220112_172344.jpg
Den skyliften der ser ut som en veldig bra sak, ja.Voodoodoo skrev: 18 jan 2022, 17:14 I dag var det på tide å ta ibruk årets julegave(til meg sjøl). Har sikla på en sånn Abba skylift i mange år.
Etter å ha brukt den en dag er det at jeg ikke har handlet den før det eneste jeg angrer på..
Det er aldri for seint å begynne å skru.. du må bare skaffe en sykkel som er så gammel at den er uten garanti førstAJ skrev: 18 jan 2022, 17:34Den skyliften der ser ut som en veldig bra sak, ja.Voodoodoo skrev: 18 jan 2022, 17:14 I dag var det på tide å ta ibruk årets julegave(til meg sjøl). Har sikla på en sånn Abba skylift i mange år.
Etter å ha brukt den en dag er det at jeg ikke har handlet den før det eneste jeg angrer på..
Hadde jeg hatt samme kunnskap og uredde tilnærming til å gjøre ting som de du gjør på sykkelen din, skulle jeg nok skaffet meg en slik selv.
Men... motet svikter når det gjelder å gjøre service og rep. på egen sykkel utover olje- og filterskift og til nød bytte av kjede og drev....
For sånne som meg er det bare å se opp til dere som fikser og ordner så mye som dere gjør på egne sykler. Respektabelt, absolutt!
Godt poeng, helt klartVoodoodoo skrev: 18 jan 2022, 17:40 Det er aldri for seint å begynne å skru.. du må bare skaffe en sykkel som er så gammel at den er uten garanti først![]()
Dette er en "standard" som jeg har endret litt på. :-) :-)Relax skrev: 13 jan 2022, 19:09Karoda skrev: 13 jan 2022, 18:01 Av erfaring er det greit starte forberedelsene tidlig på året. :-)
Måtte bare våren komme tidlig.![]()
![]()
20220112_203745.jpg20220112_180345.jpg20220112_172344.jpg![]()
Er dette en "Tourer" som du, eller noen andre, har "customized" ?
Finner stadig noe som kan byttes ut med krom. :-)AJ skrev: 13 jan 2022, 18:22 Du verden, Karoda! Her var det mye grom krom!
Ja, la nå endelig våren komme kjapt i år!
Fikk litt vårfølelse da jeg var ute å gikk en tur her oppe i Oppdalen, på den andre (og riktige) sida av Viggadalføret i dag
.
Men vinteren har nok ikke tenkt å gi seg på langt nær enda...
Karoda skrev: 14 feb 2022, 20:38Finner stadig noe som kan byttes ut med krom. :-)AJ skrev: 13 jan 2022, 18:22 Du verden, Karoda! Her var det mye grom krom!
Ja, la nå endelig våren komme kjapt i år!
Fikk litt vårfølelse da jeg var ute å gikk en tur her oppe i Oppdalen, på den andre (og riktige) sida av Viggadalføret i dag
.
Men vinteren har nok ikke tenkt å gi seg på langt nær enda...
Klart du bor på den riktige sida, du har jo den beste utsikten. :-) :-)
Solide vesker med god plass