UTC rullær & rullær
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: UTC og et rullende sirkus
Kjørte en slik Africa Twin en gang mens Bimmern var på Service hos Leeres i Fredrikstad. Jeg skal inrømme at Africa Twin ser vesentlig bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Faktisk vil jeg si den jeg kjørte virket litt påkostet på enkelte områder. Selv om jeg ikke liker sykkeltypen, så må jeg vel få lov til å si at sykkelen ellers så ganske bra ut faktisk.
Det enste jeg ikke likte på denne i det hele tatt var tre ting. Den ene er åpnebar. Nemlig vindskjermen. Den fungerte ikke der heller i over 80km/t. Det andre er demperne. Aaaalt for myke på den jeg kjørte. Spesielt forran. Følte jeg slo haka i asfalten når jeg bremset. Den tredje tingen er DCT girkassen. Den ville jeg ikke betalt en eneste krone for. En slik sykkel kler best manuell gir synes jeg.
I det store og det hele en sykkel jeg hadde avfeid helt og hadde forhåndsdømt nedenom og hjem, men som viste seg å være helt alright faktisk.
Demperne får man jo tross alt gjort noe med, og man kan kjøpe den uten DCT kassen. Vindskjermen kan man jo alltids ta av, men da blir den jo ikke pesielt pen og se på.
Så med noen endringer så kunne jeg fint latt andre se meg på en slik :)
Det enste jeg ikke likte på denne i det hele tatt var tre ting. Den ene er åpnebar. Nemlig vindskjermen. Den fungerte ikke der heller i over 80km/t. Det andre er demperne. Aaaalt for myke på den jeg kjørte. Spesielt forran. Følte jeg slo haka i asfalten når jeg bremset. Den tredje tingen er DCT girkassen. Den ville jeg ikke betalt en eneste krone for. En slik sykkel kler best manuell gir synes jeg.
I det store og det hele en sykkel jeg hadde avfeid helt og hadde forhåndsdømt nedenom og hjem, men som viste seg å være helt alright faktisk.
Demperne får man jo tross alt gjort noe med, og man kan kjøpe den uten DCT kassen. Vindskjermen kan man jo alltids ta av, men da blir den jo ikke pesielt pen og se på.
Så med noen endringer så kunne jeg fint latt andre se meg på en slik :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: UTC og et rullende sirkus
Jeg ser nå at du har kjøpt denne nå?
Hvis det er tillfelle så sier jeg grattis med ny sykkel
Hvis det er tillfelle så sier jeg grattis med ny sykkel

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: UTC og et rullende sirkus
Du må jo skaffe deg dette skiltet

Har selv nettopp bestilt et maken, men med et annet merkenavn på, s klart

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: UTC og et rullende sirkus
Jeg tar gjerne bmw skiltet hvis det ikke er gitt til noen andre. Har en 1200 GSA på vei om ikke lenge (må bare handle en først)
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: UTC og et rullende sirkus
Jeg kikket litt på forskjellige skilt i dag faktisk, men jeg tror jeg heller ville hatt et ganske stort skilt med neonlys. Et litt retro ett som det sto Triumph på. Men disse er forholdsvis dyre. Evt. Kjøpt meg en stor plexiglass plate på Biltema og fått noen til å lasergravere logoen på denne, for så og sette led stripe rundt glasset for å lyse opp logoen.
Feks. Noe slikt:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: UTC og et rullende sirkus
Takker så meget for tilbudet, men BjørnSover kan godt få det i stedet :)
For blir jo ikke bare stående en BMW i garasjen min, står også en gammel Honda der

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1679
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: UTC og et rullende sirkus
Dominator er en kul gammel klassiker, det eneste jeg ikke liker på dem er de klumpete beskyttelsene over gaffel og bremsene fremme.biker7 skrev: 05 feb 2022, 20:33
Takker så meget for tilbudet, men BjørnSover kan godt få det i stedet :)
For blir jo ikke bare stående en BMW i garasjen min, står også en gammel Honda der![]()
Men de har du ikke på heller ser jeg

Re: UTC og et rullende sirkus
Prøvetur i dag. Hele 500 meter ble det 

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk


Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
-
- Innlegg: 868
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: UTC og et rullende sirkus
Gratulerer med nydelig sykkel. Digger den fargekombinasjonen der. Har ikke turt å prøvd en enda 
Ikke det at du har fått testet det på 500 mtr, men kanskje har du prøvekjørt en tidligere. Hvordan er power i forhold til BMW’n Er jo litt moment forskjell på de.
BMW dykker svært lite med fronten ved nedbremsing og hvordan opplever du denne der?
Ikke det at du har fått testet det på 500 mtr, men kanskje har du prøvekjørt en tidligere. Hvordan er power i forhold til BMW’n Er jo litt moment forskjell på de.
BMW dykker svært lite med fronten ved nedbremsing og hvordan opplever du denne der?
-
- Innlegg: 98
- Registrert: 31 jan 2020, 16:31
- Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
- Bosted: Sira. Flekkefjord
Re: UTC og et rullende sirkus
Gratulerer med flott sykkel
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: UTC og et rullende sirkus
BMW har så vidt jeg vet mer sofistikerte dempere. (Dynamiske?)ErikW skrev: 06 feb 2022, 22:59 Gratulerer med nydelig sykkel. Digger den fargekombinasjonen der. Har ikke turt å prøvd en enda
Ikke det at du har fått testet det på 500 mtr, men kanskje har du prøvekjørt en tidligere. Hvordan er power i forhold til BMW’n Er jo litt moment forskjell på de.
BMW dykker svært lite med fronten ved nedbremsing og hvordan opplever du denne der?
Når jeg kjørte en 2019(?) modell Africa Twin så kan jeg fortelle at demperne forran var svært soft. Den dykket veldig mye ved bråbrems. Ubehagelig mye.
Jeg er ganske overbevist om at GS slår denne på de fleste områder. Bortsett fra utseende. Der vinner Africa Twin med tight margin synes jeg. Dyr er den faktisk også. Fra 250 laken?
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: UTC og et rullende sirkus
man kan justere demperene/fjæringen slik at den blir stivere... men man skal jo heller ikke ha den som en ren asfaltsykkel-da blir det for stivt på "terreng"Bjerknez skrev: 07 feb 2022, 01:30BMW har så vidt jeg vet mer sofistikerte dempere. (Dynamiske?)ErikW skrev: 06 feb 2022, 22:59 Gratulerer med nydelig sykkel. Digger den fargekombinasjonen der. Har ikke turt å prøvd en enda
Ikke det at du har fått testet det på 500 mtr, men kanskje har du prøvekjørt en tidligere. Hvordan er power i forhold til BMW’n Er jo litt moment forskjell på de.
BMW dykker svært lite med fronten ved nedbremsing og hvordan opplever du denne der?
Når jeg kjørte en 2019(?) modell Africa Twin så kan jeg fortelle at demperne forran var svært soft. Den dykket veldig mye ved bråbrems. Ubehagelig mye.
Jeg er ganske overbevist om at GS slår denne på de fleste områder. Bortsett fra utseende. Der vinner Africa Twin med tight margin synes jeg. Dyr er den faktisk også. Fra 250 laken?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: UTC og et rullende sirkus
Som de fleste vet, så er jo ikke akkurat jeg noen gruskjører, så du har nok rett. Men jeg tror jeg ville foretrukket mer "kontakt" uansett underlag. Jada, mye kan sikkert modifiseres helt klart. Det var bare en tilbakemelding om min opplevelse av den jeg kjørte.mekkern skrev: 07 feb 2022, 01:42man kan justere demperene/fjæringen slik at den blir stivere... men man skal jo heller ikke ha den som en ren asfaltsykkel-da blir det for stivt på "terreng"Bjerknez skrev: 07 feb 2022, 01:30BMW har så vidt jeg vet mer sofistikerte dempere. (Dynamiske?)ErikW skrev: 06 feb 2022, 22:59 Gratulerer med nydelig sykkel. Digger den fargekombinasjonen der. Har ikke turt å prøvd en enda
Ikke det at du har fått testet det på 500 mtr, men kanskje har du prøvekjørt en tidligere. Hvordan er power i forhold til BMW’n Er jo litt moment forskjell på de.
BMW dykker svært lite med fronten ved nedbremsing og hvordan opplever du denne der?
Når jeg kjørte en 2019(?) modell Africa Twin så kan jeg fortelle at demperne forran var svært soft. Den dykket veldig mye ved bråbrems. Ubehagelig mye.
Jeg er ganske overbevist om at GS slår denne på de fleste områder. Bortsett fra utseende. Der vinner Africa Twin med tight margin synes jeg. Dyr er den faktisk også. Fra 250 laken?

Re: UTC og et rullende sirkus
Takk for det Erik. Jeg har prøvekjørt denne ved tre tidligere anledninger. Opplever den som en del kvikkere i responsen enn 1250 GSA. Tror neppe at momentet har så mye betydning, iallefall ikke før den er tungt lastet.ErikW skrev: 06 feb 2022, 22:59 Gratulerer med nydelig sykkel. Digger den fargekombinasjonen der. Har ikke turt å prøvd en enda
Ikke det at du har fått testet det på 500 mtr, men kanskje har du prøvekjørt en tidligere. Hvordan er power i forhold til BMW’n Er jo litt moment forskjell på de.
BMW dykker svært lite med fronten ved nedbremsing og hvordan opplever du denne der?
Demperene på denne er justerbare på mange måter og stivere kan den bli. Jeg vet at BMW har den del kvalitetsutfordringer med demperene sine og det har jeg opplevd selv også. Det blir sagt i mange BMW-fora rundt på nettet at det er mye pes med de. Nå gjenstår det bare å se hvordan dette blir.

Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
Re: UTC og et rullende sirkus
TAkk for det Omdal

Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)