Wikipedia om Dr. John Campbell;
https://en.m.wikipedia.org/wiki/John_Ca ... (YouTuber)
Det at han har sagt noe feil tidligere betyr ikke at det han presenterer nå er feil. Men det er jo vanlig å ta mannen i stedet for ballen i dagens samfunn. Det Campbell gjør er å presentere offisielle tall. Han har referanser til disse, og man kan anta at de er til å stole på, eller sjekke de selv. Så tolker han dataene selv. Og man kan tolke ham også, selv. Og man kan sette det sammen med andre ting man har lest, og danne seg en mening selv. Men det som slår meg er at det rapporteres veldig lite om bivirkninger av vaksinene i media. Men man leser f.eks. at hundrevis har fått pasientskadeerstatning, så noe må det være.AJ skrev: 13 feb 2022, 09:40Wikipedia om Dr. John Campbell;
https://en.m.wikipedia.org/wiki/John_Ca ... (YouTuber)
Da kan jeg bare si at akkurat det gjør vi allerede - gjennom vår vann og avløpsavgift. Heldigvis er det ingen som har funnet på å dele dette opp som for strømmen.AJ skrev: 15 feb 2022, 17:56 Først strømmen, så vannet...
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge ... -pa-vannet
Det neste blir nok ledningsleie på lik linje med nettleie på strømmen...
Men hva med oss som har eget vann hentet dypt nede i grunnen på egen tomt?
Vi blir vel antakelig pålagt en avgift for egenforsyningsfordelen.
Vil ikke overraske meg i det hele tatt!
Å joda... har fastavgift for vann OG fastavgift for avløp og en pris for vann inn og en mye høyere for avløp ut alt målt av elektronisk vannmåler og hvis en vasker bilen eller vanner ute så skal det betales avløpsavgift for det vannet også...rolf-arne skrev: 17 feb 2022, 09:33Da kan jeg bare si at akkurat det gjør vi allerede - gjennom vår vann og avløpsavgift. Heldigvis er det ingen som har funnet på å dele dette opp som for strømmen.AJ skrev: 15 feb 2022, 17:56 Først strømmen, så vannet...
Litt enklere på vann så lenge det er et kommunalt anlegg og vann.
Men det har vært løftet i noen fora at man kan kjøpe opp kommunal vannforsyning....
OG AJ jeg vet av 2 med eget vann som må betale vannavgift - fordi den kommunale vanntilførselen også nådde dem - SELV om de ikke koblet seg på... fjøsen slapp unna - da det der måtte ha vært instalert vannmåler.
Hos oss har de kommunale avgiftene hatt en helt vanvittig økning de siste 3-4 årene, det er nesten det dobbelte av det dette kostet tidligere.mekkern skrev: 17 feb 2022, 17:39Å joda... har fastavgift for vann OG fastavgift for avløp og en pris for vann inn og en mye høyere for avløp ut alt målt av elektronisk vannmåler og hvis en vasker bilen eller vanner ute så skal det betales avløpsavgift for det vannet også...rolf-arne skrev: 17 feb 2022, 09:33Da kan jeg bare si at akkurat det gjør vi allerede - gjennom vår vann og avløpsavgift. Heldigvis er det ingen som har funnet på å dele dette opp som for strømmen.AJ skrev: 15 feb 2022, 17:56 Først strømmen, så vannet...
Litt enklere på vann så lenge det er et kommunalt anlegg og vann.
Men det har vært løftet i noen fora at man kan kjøpe opp kommunal vannforsyning....
OG AJ jeg vet av 2 med eget vann som må betale vannavgift - fordi den kommunale vanntilførselen også nådde dem - SELV om de ikke koblet seg på... fjøsen slapp unna - da det der måtte ha vært instalert vannmåler.
Sånn ca 50 kr kubikken totalt med vann inn/ ut og moms...
Ja, det må jeg si var voksne summer...!Gammelsmurfen skrev: 19 feb 2022, 11:10
Hos oss har de kommunale avgiftene hatt en helt vanvittig økning de siste 3-4 årene, det er nesten det dobbelte av det dette kostet tidligere.
Økningen er størst på vann og avløp, vi har ikke vannmåler da huset er bygget før det ble et krav her og betaler nå 22 550 pr. år.
Dyrt syns jeg, men det er mulig at vi lå lavt i forhold til snittet tidligere?
Uansett, vi kan i hvert fall vaske biler, mc og oss selv uten å tenke på at takstameteret går (unntatt varmtvann)![]()
Hva snittet ligger på er jeg usikker på, men fant et par på nettet (Tønsberg og Sandefjord) og der så det ut til å ligge på drøyt 12 000 begge steder. Det er noe i den gata vi hadde her tidligere som nå plutselig på kort tid er blitt 22 550![]()
Nå er det vanlige folks tur! Mer fellesskap. Mindre forskjeller.
dypen skrev: 19 feb 2022, 12:41 Utviklingen provoserer kraftig, vi er to personer i en husstand og betaler årlig nærmere 26000,- i kommunale avgifter som er over fire gangern sammenlignet med hva det var under Ivar T. Henriksen sin tid her i Sentralrenseanlegget / Nedre Romerike Vannverk som er godt kjent og omtalt i alle media. Med omtalt etterslep stopper det ikke der.
Strøm / nettleie priser er enda verre der vi sammenligner desember 2020 med desember 2021 er prisen økt med ti gangern på bare forbruk. Riktignok har vi litt høyere forbruk i desember 2021 som må skyldes kulde selv om vi var bortreist en uke i desember 2021 og daglig forbruk utgår er det litt merkelig. Faktura for desember 2021 kr 10452,- pluss nettleie.
Drivstoffpriser er også ett kapittel for seg selv, i går så jeg godt over 21,- kr for 95 oktan. Bare bompenger for en tur opp til Otta i Gudbrandsdalen for oss med personbil er ca 700,- t / r og plusser du på en snau tusenlapp for bensin +++.
Vi betaler skatt på all inntekt, diverse avgifter på alt, selvfølgelig mva på alt ++ etc på alt vi kjøper og kaster vi noe på avfallsplassen er det opp med betalingskortet igjen.
Med utvikling på drivstoff og strøm etc sier det seg selv at alt vi må kjøpe bare blir dyrere som ex trelast og matvarer vi allerede har kraftig økning på i pris.
Det går sikkert bra
Nå er det vanlige folks tur! Mer fellesskap. Mindre forskjeller.