Knekt eksosfeste
Re: Knekt eksosfeste
Høres smart ut, vil tro det går raskt vs rissenål :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1679
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Knekt eksosfeste
Stikker det ut minst en 6-7 mm av bolten etter du har fjernet røret så er sveisetang/låsetang som på bildet verdt et forsøk.
Justerer man de så man bare akkurat klarer å få den i lås så er det veldig godt grep om kvaliteten på tanga er grei.
Men etter det jeg syns det ser ut som på bildet ditt, så er bruddstedet såpass langt inn at biten du holder er tykkere enn flensen på eksosrøret.
Ser også ut som om du har boret litt på sylindersiden.
Et alternativ til "skrueutrekker", forutsatt at det ikke er langt inn til resterende bolt, kan være å bore et hull i den (mindre enn halve tykkelsen) og slå inn et passende Torx bit (av høy kvalitet) i hullet og forsøke å skru den ut med en liten skralle.
Justerer man de så man bare akkurat klarer å få den i lås så er det veldig godt grep om kvaliteten på tanga er grei.
Men etter det jeg syns det ser ut som på bildet ditt, så er bruddstedet såpass langt inn at biten du holder er tykkere enn flensen på eksosrøret.
Ser også ut som om du har boret litt på sylindersiden.
Et alternativ til "skrueutrekker", forutsatt at det ikke er langt inn til resterende bolt, kan være å bore et hull i den (mindre enn halve tykkelsen) og slå inn et passende Torx bit (av høy kvalitet) i hullet og forsøke å skru den ut med en liten skralle.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 98
- Registrert: 20 sep 2020, 23:07
- Motorsykkelen din: Suzuki DR750 BIG
- Bosted: Sotra, BERGEN
Re: Knekt eksosfeste
Ta av hele eksosen.
Legg på en skive som er større enn bolten.
Finn en mutter som går utenpå bolten og fyll den med sveis. Da har du varmet bolten og området rundt. Skal være veldig lett og skru ut da. Om ikke dette går må du borte ut resten av bolten og håpe du ikke ødelegger blokken. Gjorde dette i fjor på jentungen sin ybr
Legg på en skive som er større enn bolten.
Finn en mutter som går utenpå bolten og fyll den med sveis. Da har du varmet bolten og området rundt. Skal være veldig lett og skru ut da. Om ikke dette går må du borte ut resten av bolten og håpe du ikke ødelegger blokken. Gjorde dette i fjor på jentungen sin ybr
Mine tidligere sykler:
-98 modell Suzuki XF650 FREEWIND
-09 modell Suzuki 600 GSR
-03 modell Honda 650 TRANSALP
-03 modell Suzuki GSXF 750
-99 modell Honda 650 DEAUVILLE.
-89 Suzuki dr 750 big
Nåværende sykkel
-09 Suzuki 650 V-strom
-98 modell Suzuki XF650 FREEWIND
-09 modell Suzuki 600 GSR
-03 modell Honda 650 TRANSALP
-03 modell Suzuki GSXF 750
-99 modell Honda 650 DEAUVILLE.
-89 Suzuki dr 750 big
Nåværende sykkel
-09 Suzuki 650 V-strom
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Knekt eksosfeste
skrueutrekker skal man hvertfall holde seg LANGT unna.
Har man ikke sveiseapparat og ting sitter dønn, så er det bare å begynne å borre. Ofte lønner det seg å bore to bittesmå(1-1,5mm) på hver side først, deretter gå i senter med større og større borr. Når senterhullet treffer de to hullene på hver kant, så er det bare og pirke ut restene. Gjorde dette bare for et par uker siden på en fastrusta bolt..
Har man ikke sveiseapparat og ting sitter dønn, så er det bare å begynne å borre. Ofte lønner det seg å bore to bittesmå(1-1,5mm) på hver side først, deretter gå i senter med større og større borr. Når senterhullet treffer de to hullene på hver kant, så er det bare og pirke ut restene. Gjorde dette bare for et par uker siden på en fastrusta bolt..