Men fra spøk og sarkasme til revolver...
Det har blitt veldig mye skryt av og hovering av Rocket 3 GT så langt og noe annet vil jo egentlig kanskje være rart, men nå er det kanskje på tide og komme med det jeg mener IKKE er like bra med sykkelen som jeg har erfart så langt.
Ingen av disse minusene er graverende og jeg har gravd dypt for å finne dem, men dette er de tingene jeg kanskje ikke liker så godt med sykkelen. Rekkefølgen er vilkårlig.
- Dekkbudsjettet må økes ganske betraktelig. Spesielt grunnet bakdekket vedrørende både kjøpspris og montering etc.
- Bensinforbruket kan oppfattes som noe høyt. 0.8l/m på diverse småkjøring må påregnes.
- Bakfelgen blir nok vrien og holde blank og fin da det er trangt om plassen der.
Dette er faktisk de eneste tingene jeg har klart og grave frem som jeg oppfatter som ikke avgjørende men allikevel negative for min del.
Når jeg nevner dekkbudsjettet så snakker vi ikke enorme summer her, men ett sett dekk koster ca. 2.000 kr. mer enn dekkene til feks. BMW S1000R med mer standard dimensjon. Dekkbyttet koster ikke nødvendigvis noe mer, men man er avhengig av og finne ett sted som klarer og legge om bakdekket som er 240 bredt. Dette er trolig en bredde ikke alle har utstyr til legge om.
Bensinforbruket bryr meg egentlig heller ikke så mye, men ja, den bruker en del suppe. Spesielt på småkjøring. På langturer i 6. gir vil nok forbruket synke betraktelig, men det skal ikke mye gladgassing til før den runder 0.8l/m i snitt. På bane hvor den blir presset konstant vil forbruket nok runde literen.
Bakfelgen er jo et smykke i seg selv og en hvilken som helst bakfelg på en annen random sykkel ser ut som et kjerrehjul i forhold. Men baksiden er at det er noe vanskeligere og holde denne felgen blank og fin på en enkel måte da det er trangt om plassen på innsiden der.
Noe annet negativt klarer ikke jeg å finne med sykkelen så langt og jeg har virkelig prøvd og grave frem noe her.
Når det gjelder hva man får for pengene, så synes jeg den heller ikke den er spesielt dyr. Joda, den koster nok fort 380.000 hvis man kjøper den flungende ny, med det utstyret jeg har fikk med. Inkludert førstegangsservice. Jeg ga 329.000 for min som fortsatt er en 2022 modell og demokjørt med en lengde på 1.200km. I den summen fikk jeg også orginale sidevesker ferdig montert til en verdi av 16.000 kroner.
Det vil si at jeg trolig kan selge den i morgen og få igjen pengene, eller evt. tjene noen slanter. Det hadde nok IKKE blitt en Rocket på meg hvis jeg måtte punge ut med 380 laken og tatt et ganske stort verditap. Vertfall ikke i denne omgang.
Det er nesten så jeg man kan tro at dette var en skjebne som var ment for å skje...
jeg fikk telefon fra graarud om at sykkelen jeg i utgangspunktet bestillte ikke kunne leveres til avtalt tid. To dager etterpå skrev jeg under kontrakt på en Rocket 3 GT som sto i butikken klar til levering for i mitt hode en veldig god pris. 4 dager etter undertegnelsen sto den i garasjen min...
Så sommerferien gikk fra og bli det totale fiasko til å bli reddet med god margin og atpåtill med drømmesykkelen. jeg er ikke spesielt kristen av meg, men noen ganger begynner jeg å lure på om det finnes noe der ute som trekker i noen tråder
