BjørnSover skrev:Ser på denne tråden igjen. Jeg har byttet over til Metzler Tourance Next 2 - og kjørt noen mil på grus uten problem.
Jeg er for første gang på tur med passasjer - guttungen på 10. Han trivdes godt bakpå - 22 mil med mer pauser enn jeg ville hatt alene. Jeg kjører sammen med en kompis og hans sønn på 10 år. De to guttene har interkom og snakket går konstant

. De to guttene koser seg - så jeg håper de kjører egen sykkel om noen år.
Dette er et 90/10 dekk. Altså først og fremst designet for asfalt, men har også forsiktige tilpasninger for grus. Men da snakker vi om fine og godt vedlikeholde grusveier.
Disse dekkene sto på Super Ténéréen når jeg kjøpte den, og jeg kjørte på dem de første månedene. Men fordekket trappet helt forferdelig, og jeg byttet før forumtouren i 2021.
Mange av grusveiene som finnes her jeg bor er traktorveier/skogsveier. Disse er smale, og har to markante hjulspor med en høy rygg midt imellom der det ofte er grasgrodd. Der fikk både dette dekket og det neste jeg prøvde (Dunlop Trailsmart) store problemer og viste seg ganske udugelige. De gir ingen støtte og grep på siden av både fordekk og bakdekk når man skal bytte hjulspor og klatre over denne ryggen på midten av veien.
Jeg prøver nå det nyeste dekket fra Bridgestone som heter AT41. Det ble noe helt annet, og så langt er jeg storfornøyd
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk