Ny prisrekord i kveld, sies det på nyhetene i dag.PoMODoro00 skrev: 21 des 2021, 10:55 Disse syke strømprisene. Og staten sin håndtering av det irriterer meg.
Godt at man har nok fyringsved

Ny prisrekord i kveld, sies det på nyhetene i dag.PoMODoro00 skrev: 21 des 2021, 10:55 Disse syke strømprisene. Og staten sin håndtering av det irriterer meg.
Mye har skjedd med folks atferd de siste 10 årene.127Tom skrev: 14 mar 2022, 20:17 Noe som har irritert meg grenseløst i det siste er folk som ringer / sender sms at de skal komme en angitt dato og klokkeslett for å se på sykkelen min, men når dagen kommer så blir det stille. Ikke noe forvarsel om kansellering engang. Tok meg til og med fri fra jobben eller avtalt hjemmekontor disse dagene for å gjøre det lettere for kjøper.
Er dette den nye ego generasjonen? Var ikke slik for 10 år siden da jeg skulle selge sykkel.
Tror nok du har mye rett i at det er den nye ego generasjonen ja. Ikke uten grunn at bl.a. fagforeninger blir svakere og de rike har klart å splitte folket på grasrota. Jeg håper bare de unge våkner tidlig nok når de skjønner omfanget av hva de kommer til å miste. Det blir hver og en for seg selv til slutt og da vet vi alle som har noen år på baken at det ikke ender i den vanlige manns favør.127Tom skrev: 14 mar 2022, 20:17 Noe som har irritert meg grenseløst i det siste er folk som ringer / sender sms at de skal komme en angitt dato og klokkeslett for å se på sykkelen min, men når dagen kommer så blir det stille. Ikke noe forvarsel om kansellering engang. Tok meg til og med fri fra jobben eller avtalt hjemmekontor disse dagene for å gjøre det lettere for kjøper.
Er dette den nye ego generasjonen? Var ikke slik for 10 år siden da jeg skulle selge sykkel.
Tenkte umiddelbart på ei tekstlinje av Hellbillies her: "Gje 'rei juling", sa'n Gamle Bry'n, "papaguta ifrå by'n Ikke sikkert det hjelper men det er godt å få det ut av systemet sitt om ikke annet127Tom skrev: 14 mar 2022, 20:48
Ego, ego ego, meg meg meg.... fin generasjon vi har fått. Skulle hatt juling
utc skrev: 14 mar 2022, 21:50 Tenkte umiddelbart på ei tekstlinje av Hellbillies her: "Gje 'rei juling", sa'n Gamle Bry'n, "papaguta ifrå by'n Ikke sikkert det hjelper men det er godt å få det ut av systemet sitt om ikke annet![]()
![]()
Enig.FredrikE24 skrev: 14 mar 2022, 21:51 Kan vel ta akkurat hva man vil for en parkeringsplass i Oslo for tiden. Hadde gjort det samme selv. Med mindre det står i vedtektene hva maks utleiepris på en parkeringsplass skal være.
Ikke overrasket. Noen folk eier ikke skamFredrikE24 skrev: 14 mar 2022, 21:51 Kan vel ta akkurat hva man vil for en parkeringsplass i Oslo for tiden. Hadde gjort det samme selv. Med mindre det står i vedtektene hva maks utleiepris på en parkeringsplass skal være.
Der holder jeg med deg. Ikke nok til at det irriterer meg veldig, men en ganske tåpelig frase og lire av seg.127Tom skrev: 16 mar 2022, 10:25 Også en annen ting som irriterer meg som ofte går igjen: Fikk melding fra en potensielt kjøper i går som sa: "hva skal du ha for sykkelen ved et eventuelt raskt kjøp?"
Svar: "Det som står angitt på Finn UTEN pruting"
Hva er raskt kjøp? Han sender penga via Vipps uten kontrakt?de fleste vil jo skrive kjøpskontrakt uansett, så kjøpene går ikke noe kjappere om han vil ha den for lavere pris