Online-mc skal ha creds for at pakka var klar for henting på nærmeste butikk dagen etter bestilling. Imponert!
Montering gikk på maks 10 minutter. Ut med 4 skruer, rett i med 4 nye. Done!

Ja, det var noe i den duren jeg hadde i tankene. Sette noe gjennom og bøye ut på over/undersiden.Bjerknez skrev: 27 mar 2022, 21:15 Kan man ikke bare sette inn ny splint? Regner med en liten stålspiker eller noe vil funke? Om ikke annet så vertfall midlertidig?
Slike splinter får su sikkert kjøpt på Biltema etc. men du kan sikkert også bruke stålspiker og andre ting. Den skal jo bare hindre shalteren og gli ut og skal ikke takle noen store belastninger ser det ut til.
Ikke bruk stålspiker- den lar seg knapt bøye---Bjerknez skrev: 27 mar 2022, 21:29Slike splinter får su sikkert kjøpt på Biltema etc. men du kan sikkert også bruke stålspiker og andre ting. Den skal jo bare hindre shalteren og gli ut og skal ikke takle noen store belastninger ser det ut til.
Høres fornuftig ut.rolf-arne skrev: 27 mar 2022, 21:33Ikke bruk stålspiker- den lar seg knapt bøye---Bjerknez skrev: 27 mar 2022, 21:29Slike splinter får su sikkert kjøpt på Biltema etc. men du kan sikkert også bruke stålspiker og andre ting. Den skal jo bare hindre shalteren og gli ut og skal ikke takle noen store belastninger ser det ut til.
Dise finns i forskjellig tykkelse og lengde. Men husk å sette en passende skive mellom armen og splintenBjerknez skrev: 27 mar 2022, 21:31 Regner med noe slikt kan brukes?
https://www.biltema.no/en-no/constructi ... 2000017859
Evt. Bare klippe den av hvis den blir for lang.
Blor nok god som ny denne med ny splint og en skivePWL skrev: 27 mar 2022, 21:58 Ja, gummibeskyttelsen der er ganske slitt, men likevel ikke så hard og porøs som jeg så for meg den skulle være. Det virker i hvert fall som en bedre investering å finne noe som kan erstatte den splinten enn å skaffe større deler til dette her. Så sant jeg får festet det godt nok :)