Joda, det ble MC-tur i dag, på denne flotte Langfredagen. Men jeg gjorde vendereis og satte kursen hjemover igjen omtrent halvveis på den planlagte grillturen.
Solbergfoss var målet, men jeg snudde altså på Fjerdingby. Og grunnen til det var enkelt og greit den at jeg synes det ble for kaldt. Ja, faktisk.
Er nok blitt mer "frøsin", som vi ser her jeg bor, på mine godt voksne dager.
Så bestemte bestemte jeg meg rett og slett for å sette opp BarbIQ grillen hjemme i stedet hvor yngstedatter, svigersønn og barnebarna er på påskebesøk.
Og det ble en bra grillaften i solveggen her hjemme :) .
Men før jeg kjørte helt hjem stoppet jeg for en kjapp kaffepause på Shell, Roa. Og der hadde jeg knapt fått parkert før en MC-kar kom bort og begynte å snakke med med før jeg hadde fått av meg hjelmen.
Det ble en lang og hyggelig samtale med fyren som kjørte en BMW 850 GS, som han virket å være veldig fornøyd med. Også var han selvfølgelig rimelig nysgjerrige på 1290'en

.
Hyggelig at også ukjente folk tar kontsakt for en prat. Det har man jo som regel alltid tid til

.
Litt senere, etter grillingen i heimen, ga jeg meg selv en unnskyldning for en ny tur, for å fylle benin, som jeg sa til de der hjemme.
Fylte bensin på en stasjon ligtt ute i periferien (så klart...

) og kjørte nok en gang innen Shell på Roa for en koft pause.
Og ble kontaktet av en annen motorsylist, som viste seg å være
Chev. her på forumet, som nettopp hadde kjøpt seg en Yamaha 700 Ténéré, som han holldt på med å kjøre inn.
Chev. har jeg møtt en gang tidligere og det møtet gjorde nok inntrykk på oss begge siden vi begge husket godt episoden på nettopp samme Shellstasjon for en del år siden da jeg tydelig registrerte en bil bak meg som åpentbart ville ha kontakt da jeg svingte inn på stasjonen.
Stoppet selvfølgelig og lurte på hva bilføreren ville, noe betenkt, kan jeg gjerne innrømme.
Men ut av førfersetet på bilen kom det en kar med et stort smil, som gjorde det klart med en gang at han ville prate med meg om sykkelen jeg kjørte, nemlig Moto Guzzi Stelvio 1200 8V, som jeg hadde da.
Det ble en lang og hyggelig prat dengang. Og det samme i dag.
Håper
Chev. finner veien tilbake til forumet. Trivelig kar, som sa at han absolutt skulle stikke innom igjen.
Så to hyggelige møter med engasjerte motorsyklister i dag.
Mye hyggelig å prate om så jeg glemte helt å "reklamere" for MCsiden.no til den første karen...
Så hvis du tilfledigvis leser dette og kjenner deg igjen så inviterer jeg deg til å registrere deg dom mredlem her hos oss. Det ville vært veldig hyggelig!
Takk for en trivedig prat, begge to

.