Sånn tenkte jeg også og nå sitter jeg der da med et par formstøpte gudegaver. Hørselen tar de fleste for gitt og tenker ikke så mye på det før den begynner å svikte. Det gjelder å være litt proaktiv. Jeg er uhyggelig fornøyd med mine formstøpte. Tenker at når to sånne små dingser er dyre så tar man bedre vare de også.Johan92 skrev: 21 mar 2022, 18:37 Hvis ikke de fungerer så tror jeg rett og slett at det må bli formstøpte propper på meg
Jeg kortet inn handtaket uten å kutte snora, og det har funket greit.
Jeg har brukt samme som trådstarter : 3M Clear Ear 20 i en sesong nå (9K km) og er kjempefornøyd!terjekb skrev: 19 jun 2017, 17:54 Hei
Leser stadig kommentarer om vindstøy og ulike ørepropper.
Dagens lille gratis tips... Prøv http://orepropper.no/
Jeg valgte "Clear EAR 20" og til en pris av 89 kronestykker er dette genialt. Bruk den gang etter gang og slipp "rullingen" av skumpropper. Denne er like genial når du maskin-polerer en bil eller er på konsert.
Nettbutikken eies av HLF (Hørselshemmedes Landsforbund.)
Jeg hadde avstøpningsplugger fra EARfoon som ble laget i hardplast. Behagelige i bruk intil de ikke passet like godt lenger.BjørnSover skrev: 22 mar 2022, 15:11 Dere som har prøvd formstøpte øreplugger: varer pluggene lenge? Eller forandres ørene slik de ikke passer etter en stund (som briller)?
Er de mer behagelige å ha i øret i timesvis kontra juletreplugger?
Tror de nye er laget av en silikonsammensetning (det er det som kjent tusenvis av). Og som alt annet i kroppen endrer også øregangene seg. Vi kan imidlertid være glad det ikke er gebiss. Jeg har vel hatt i mine i rundt 12-14 timer uten å lide noen nød.AJ skrev: 22 mar 2022, 16:24Jeg hadde avstøpningsplugger fra EARfoon som ble laget i hardplast. Behagelige i bruk intil de ikke passet like godt lenger.BjørnSover skrev: 22 mar 2022, 15:11 Dere som har prøvd formstøpte øreplugger: varer pluggene lenge? Eller forandres ørene slik de ikke passer etter en stund (som briller)?
Er de mer behagelige å ha i øret i timesvis kontra juletreplugger?
Så, ja, jeg tror, selv om mange andre ikke tror det, at øregangen forandrer seg noe etter hvert. Og da vil ikke slike formstøpte plugger være like gode lenger.
Hvikle andre materialer andre produsenter av formstøpte plugger bruker, kjenner jeg ikke til.
Prøvde disse for første gang i dag. Positivt overrasket. Lett å plassere i øret og de demper godt.haakeik skrev: 21 mar 2022, 22:14 Jeg har Surefire EP7 SONIC DEFENDERS. Er ikke så veldig imponert av de. Skummet slutter etter en tid å utvide seg og ved kjøring over lengre tid, begynte de å bli ubehagelig å ha på seg. Men det kan godt tenkes at Surefire EP3 er mye bedre.
Spørs om jeg ikke skal gå for formstøpte i år.
Hvis hjelmen ikke passer kan du åpne disse ventilene og få en kompis til å blåse inn i dem. Hvis hjelmen er for stor så vil den da passe fint igjen.Gammelsmurfen skrev: 02 apr 2022, 19:32 La merke til de "lukene" på utsiden, de som ser ut som ventiler på oppbåsbare badeleker..
Skal disse åpnes ved insetting eller fjerning for å ikke skape trykk eller vakuum?
Oppdater gjerne senere, jeg har også tre forskjellige nye underveis for testing :-)
Bjerknez skrev: 02 apr 2022, 19:34Hvis hjelmen ikke passer kan du åpne disse ventilene og få en kompis til å blåse inn i dem. Hvis hjelmen er for stor så vil den da passe fint igjen.Gammelsmurfen skrev: 02 apr 2022, 19:32 La merke til de "lukene" på utsiden, de som ser ut som ventiler på oppbåsbare badeleker..
Skal disse åpnes ved insetting eller fjerning for å ikke skape trykk eller vakuum?
Oppdater gjerne senere, jeg har også tre forskjellige nye underveis for testing :-)
Disse "lukene" er for å lukke for støyfilterne. Åpne og du hører bedre, for å si det slik. Lukke og støydempingen er aktiv.Gammelsmurfen skrev: 02 apr 2022, 19:32 La merke til de "lukene" på utsiden, de som ser ut som ventiler på oppbåsbare badeleker..