Du er jo helt utrolig?!Gammelgutt skrev:Regnet idag men hadde endel ærender så det ble likevel 18 mil.
Gammelgutts gjøren og laden.
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
Hvorfor er det utrolig ? Gammelgutt har en bra sykkel , bra dekk og liker å kjøre.
I morgen så har jeg tenkt å herme etter Gammelgutt forresten, da bestiller jeg Maxxis til HG mopeden. Så blir det bakbremslufting med tvang på Cagge og deretter så kjører vi til Stavanger for å hente en Virago 750 som er kjøpt usett i et vilt anfall av akutt galskap og idioti
Min halvdel av containeren har nemlig litt plass til overs saå da må det fylles opp. Også letes det etter en Gammelgutt 250 men da må 3 av mopedene i containeren vike. 2 av de er allerede videresolgt . Fortjenesten på de er nesten nok til halvparten for tunglappen til HG 

I morgen så har jeg tenkt å herme etter Gammelgutt forresten, da bestiller jeg Maxxis til HG mopeden. Så blir det bakbremslufting med tvang på Cagge og deretter så kjører vi til Stavanger for å hente en Virago 750 som er kjøpt usett i et vilt anfall av akutt galskap og idioti

X
Sist redigert av Gammelgutt den 26 okt 2011, 19:12, redigert 2 ganger totalt.
X
Sist redigert av Gammelgutt den 26 okt 2011, 19:12, redigert 2 ganger totalt.
-
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Det tror jeg nok...! du kommer nok til å kjøre fra meg på "bane-kurset" !Gammelgutt skrev:I dag har jeg hentet brillene mine på Nordby, har fått ny innfatning på de gamle glassene. Jeg tok en Jalmar på veien ned, kjørte om Lillestrøm og Bjørkelangen og riksvei 21 om Ørje og Halden. Fra Ørje tok jeg en avstikker til Tøckfors. Det var endel sprekker i asfalten etter Bjørkelangen (på vei 170) og også på riksvei 21, men det var ikke noe problem. Værre var det med telehivene de var
tildels kraftige så jeg kjørt pent og rolig særlig i svingene.
Hele turen ble på akkurat 400 km. Forbruket ble 0,38 og det er ikke så ille i og med at ca 1/3 av turen gikk på motorvei.
I dag kan jubilere, rundet 60000 km på Mc siden jeg startet 9 mai 2008 (23 mnd), det er vel kanskje litt over den gjennomsnittlige kjørelengde på norske motorsykler?.![]()
2008: 26000 km
2009: 32000 km
2010: 2020 km
Om det er kurset til Tango-mc så var det fulltegnet, så jeg kom ikke med denne gang. Men kanskje jeg prøver kurset til Senior-mc.
I dag har jeg vært på verksted for hovedsørvice, men måtte sette igjen sykkelen. MC-artikler var tomme for bremseklosser til Il Tempo Petit og de som satt i var helt nedslitt. Ventilene ble kontrollert men trengte ikke justering. Så nå er jeg uten sykkel et par dager
.
Jeg ba de om å bestille et sett ekstra med bremseklosser slik at jeg har liggende.

Jeg ba de om å bestille et sett ekstra med bremseklosser slik at jeg har liggende.
Gammelgutt skrev:I dag har jeg vært på verksted for hovedsørvice, men måtte sette igjen sykkelen. MC-artikler var tomme for bremseklosser til Il Tempo Petit og de som satt i var helt nedslitt. Ventilene ble kontrollert men trengte ikke justering. Så nå er jeg uten sykkel et par dager.
Da kommer jeg nesten til å ta deg igjen mht antall kjørte kilometer i år for i dag skal jeg på en liten tur og onsdag skal jeg på en lang tur og i morgen skal jeg på en lenger tur enn på onsdag så - tenker du spinner litt rundt nå ja

Ikke føl deg for sikker, torsdag har jeg stygge planer om å ta en tur til Hijol til Deaf Riders. Men det blir ikke strake veien tur retur.
På vei hjem fra verkstedet tok jeg tog til Sandvika, og gikk derfra og hjem. Full skinndress er ikke egnet som spaserantrekk i den varmen som var i dag. Når jeg kom hjem var jeg så varm at jeg hoppet rett i dusjen, men syntes at det bråket så fælt, hadde glemt og ta av høreapparatene. Heldigvis gikk det bra, de virker fortsatt.
På vei hjem fra verkstedet tok jeg tog til Sandvika, og gikk derfra og hjem. Full skinndress er ikke egnet som spaserantrekk i den varmen som var i dag. Når jeg kom hjem var jeg så varm at jeg hoppet rett i dusjen, men syntes at det bråket så fælt, hadde glemt og ta av høreapparatene. Heldigvis gikk det bra, de virker fortsatt.
Sist redigert av Gammelgutt den 12 apr 2010, 21:00, redigert 1 gang totalt.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
!
Jeg tror og håper at jeg kjenner deg såpass at du ikke tar deg nær av at jeg ler så jegGammelgutt skrev:Når jeg kom hjem var jeg så varm at jeg hoppet rett i dusjen, men syntes at det bråket så fælt, hadde glemt og ta av høreapparatene. Heldigvid gikk det bra, de virker fortsatt.

Ubetalelig!

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Neida, jeg er vel like HÅRsår som han derre Hijolingen.
Er slettes ikke sikker :-# som du kan lese av mitt innlegg så er jeg i grunnen langt fra sikker, men jeg har ett ørlite håp om å nærme meg siden du sitter ganske stille fullstendig utkjørt etter en lang spasertur i skinndress og uten sykkel tilgjengelig i minst 2 dager - og disse 2 dagene skal jeg utnytte fullt ut med en langtur i morgen på 30 - 40 mil og like langt på torsdag - og da nærmer jeg meg, men neppe forbi :-) :-)
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Re: !
AJ skrev:Jeg tror og håper at jeg kjenner deg såpass at du ikke tar deg nær av at jeg ler så jegGammelgutt skrev:Når jeg kom hjem var jeg så varm at jeg hoppet rett i dusjen, men syntes at det bråket så fælt, hadde glemt og ta av høreapparatene. Heldigvid gikk det bra, de virker fortsatt.![]()
Ubetalelig!

I dag har jeg bestilt hovedstøtte til Il Tempo Petit, og bedt om pris på dekk. Det viser seg at framdekket trapper og straks er modent for utskifting, bakdekket går litt til men jeg bytter det samtidig. Vurderer Pirelli Diabo H som jeg brukte på Daelimen, og da blir det 150/60 bak istedet for 150/70 slik at jeg får senket sykkelen med 15 mm.
Og så har jeg "mekket" speil i dag. Er borskjemt med vidvinkelspeil men det ene er sprukket og slike er ikke å oppdrive lenger. Kjøpte et av de runde speilene til 50kr på biltema og har skrudd av speilhodet slik at jeg bare bruker armen. På denne armen har jeg montert på et vidvinkel campingvognspeil fra Torshov bilrekvisita. Det ble bra, nå ser jeg godt forbi venstrearmen min. Nå kommer jeg til å få høre det av Cheron, at jeg skal ikke ha busspeil på motorsykkel.
Jeg hentet sykkelen fra service på torsdag og de nye bremseklossene jeg har nå er fantastiske, så gode bremser har jeg aldri hatt før. Og så er det nytt BMC vaskbart luftfilter, lurer på om det er blitt litt mer fres i maskinen nå?, eller om det er innbilning.
.
2008:.....26000 km
2010: 3298 km
Og så har jeg "mekket" speil i dag. Er borskjemt med vidvinkelspeil men det ene er sprukket og slike er ikke å oppdrive lenger. Kjøpte et av de runde speilene til 50kr på biltema og har skrudd av speilhodet slik at jeg bare bruker armen. På denne armen har jeg montert på et vidvinkel campingvognspeil fra Torshov bilrekvisita. Det ble bra, nå ser jeg godt forbi venstrearmen min. Nå kommer jeg til å få høre det av Cheron, at jeg skal ikke ha busspeil på motorsykkel.

Jeg hentet sykkelen fra service på torsdag og de nye bremseklossene jeg har nå er fantastiske, så gode bremser har jeg aldri hatt før. Og så er det nytt BMC vaskbart luftfilter, lurer på om det er blitt litt mer fres i maskinen nå?, eller om det er innbilning.
.
2008:.....26000 km
2010: 3298 km
Driter du penger du ?
Hvor handler du billigste støtter hen ? Jo via pollti som får det rett fra Korea. Jeg skal bestille litt deler i mai så kan du avbestille støtta di har du fremdeles sjansen.