utc skrev: 12 apr 2022, 14:00
Tritonia skrev: 12 apr 2022, 02:08
Da blir symaskina litt mer bråkete symaskin
Ser bra ut, men jeg lurer alltid på; hva skal du brukte lyden til ? jeg har en teori (det gjelder ikke alle) om at jo mer lyd man må ha for å bli hørt/sett demmer opp for et behov for å bli sett som man gikk glipp av i barndommen. (Ref. Freud)
Nedover i Europa går diskusjonen rundt dette med lyd i tettbebygde områder høyt og jeg kan forstå at folk blir forbanna når de blir vekket opp av ett eller annet som bråker fælt (men ofte går dårlig) midt på natten. hva er poenget med dette voldsomme lydbildet ?
Ikke alle som er enig skjønner jeg

, men for MEG er litt godlyd av sykkelen en ganske stor del av hele MC-opplevelsen.
Altså helst ikke så mye lyd at det er plagsomt for hverken meg eller omgivelsene, men såpass at man ihvertfall hører det brummer litt skikkelig når man vrir litt på gassen. Som eksempel : Jeg har nå i år kjøpt meg en BMW R1250GS. For så vidt grei nok lyd originalt, men for meg som stort sett kjører med ørepropper så var det hovedsakelig vindsus man hørte når man kom opp i litt fart..
Derfor har jeg nå montert ei potte fra italienske MIVV, lovlig og E-merket. Veldig fornøyd med lyden fra denne etter et par turer.
Hever opplevelsen, ihvertfall for meg

I tillegg er ei slik potte penere, og man sparer ofte litt vekt (i mitt tilfelle 2,6 kg)
20220410_172353.jpg
Tritonia skrev: 12 apr 2022, 02:08
Screenshot_20220412-020402_Samsung Internet.jpg
Dette kjøpte jeg i dag!
Gleder meg til å montere.
Da blir symaskina litt mer bråkete symaskin
Og grattis så mye med ny "bråkepotte", Tritonia !

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.