Så nå sysler jeg med tanken om å ta av hjulet for å ta det med til http://www.grandekk.no" onclick="window.open(this.href);return false; for å få lagt på nytt dekk. Slitemerkene (TWI indikatorene) begynner å komme fram og da tar det aldri veldig lang tid for dekket må byttes...
Har lest meg opp litt på dette også, ikke minst kikket på et par videoer på nettet:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=F4ns9u_JRJ0[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=4T1tbEBi4VI[/video]
Men ingen av disse videoene sier noe, så vidt jeg har fått med meg, om ABS. TDM'en har ABS foran og bak og bildene nedenfor viser det jeg tror er ABS sensoren (heter vel det, tror jeg...

Denne må skrus løs på samme måte som kaliper og kaliberbrakett, vil jeg tro

Spørsmålet er:
er det bare å skru løs denne eller må den kobles fra først (tenker da på den elektriske tilkoblingen)?
Bedre å spørre og få svar fra noen med peiling enn å bare tute & kjøre uten å være helt sikker på om man gjør ting riktig.
Kaliperbraketten sitter, som det framkommer på bildet, inne i et spor. Siden jeg aldri har demontert hjulet på TDM'en før må jeg også spørre om dette:
Sitter denne braketten løst, dvs. at den bare kan fjernes så snart hjulakslingen er fjernet?
Det var spørsmålene jeg kom på i farten...
Andre gode tips og erfaringer mottas med takk

Her er bildene:

