Oliver05 skrev: 08 mai 2022, 16:52
Hei
Hvordan er det det foregår hos mekaniker når du skal ha nytt dekk, må du velge dekk selv, eller må man kjøpe selv å ta det med til mekaniker.
For det første vil det være fint om du legger ut dekkspørsmål i den store dekktråden. Dvs. den jeg slo sammen den forrige dekktråden din med.
Og til orientering; selv om du bruker en allerede eksisterende tråd kan du lage egen overskrift på innlegget du skriver i tråden.
Dermed vil det framgå klart hva du spør om/lurer på. Forutsatt, selvfølgelig, at overskriften gir en god beskrivelse av spørsmålet/problemet.
Så til det du spør om.
Selv får jeg byttet på et verksted jeg stoler på. Og jeg velger dekk selv, men overlater bestillingen og dekkbyttet til verkstedet.
Hvis du velger å kjøpe dekk selv via f.eks. Dekkonline eller annen dekkselger, gjerne for å spare noen kroner, så anbefaler jeg deg å sjekke på forhånd hvilke dekkomleggere du kan bruke. Noen uavhengige dekkomleggere har avtale med f.eks. Dekkonline.
Når det gjelder vanlige MC-verksteder så vil jeg anbefale at du tar kontakt og får en pris på dekkomleggingen hvis du kommer eller får levert egenbestilte dekk til verkstedet.
Jeg vil tro de fleste MC-verksteder helst ser at du la dem bestille og gjøre jobben for deg.
Men dette vil du få klart svar på ved å ta kontakt med verkstedet. Som også vil kunne hjelpoe deg med å finne det mest egnede dekket til din sykkel.