Sekssylindra motorsykler …
Sekssylindra motorsykler …
CBX1000, Z1300, Benelli Sei var alle nevnt av AJ, undertegnede og Tore L i dag. BMW K1600 er nevnt tidligere her på forumet. Honda Gold Wing 1800 har 6 sylindra bokser motor.
Er det flere som har hatt eller har 6 sylindra motorer i sine motorsykler?
Er det flere som har hatt eller har 6 sylindra motorer i sine motorsykler?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Sekssylindra motorsykler …
Honda GL1500, og en one off, Laverda V6 på 70- tallet.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Sekssylindra motorsykler …
Kjellrf
Laverda 1000 V6 finnes også, kan ikke huske jeg har hørt om den … og Gold Wing GL1500 har bokser 6

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sekssylindra motorsykler …
Denne tsjekkiske skapningen må selvfølgelig nevnes i en tråd som denne...
https://www.asphaltandrubber.com/bikes/ ... u-2500-v6/
Hvordan det ligger an med (serie)produksjon i dag, vet jeg ingentin om.
Denne V6 monsterMC'en er vel antakelig ikke blitt noen stor suksess...

https://www.asphaltandrubber.com/bikes/ ... u-2500-v6/
Hvordan det ligger an med (serie)produksjon i dag, vet jeg ingentin om.
Denne V6 monsterMC'en er vel antakelig ikke blitt noen stor suksess...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Sekssylindra motorsykler …
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Sekssylindra motorsykler …
Se der ja, det er flere enn de jeg hadde sett for meg :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Sekssylindra motorsykler …
"Do the right thing"
-
- Innlegg: 98
- Registrert: 31 jan 2020, 16:31
- Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
- Bosted: Sira. Flekkefjord
Re: Sekssylindra motorsykler …
Joda honda valkyrie har 6er. En kamerat av meg hadde en slik. Kul mc med overraskende goe kjøreegenskaper. Gjikk som en kule. Og med effekt potter. Ja 6stk rakrør

Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sekssylindra motorsykler …
Motorsykkelmotor med seks sylindre?
Skulle tatt seg ut
!
Det får da holde med to
.
Kunne bare ikke la være...
Så... ikke ta dette innlegget for seriøst, dere som ikke fanget opp ironien...

Skulle tatt seg ut

Det får da holde med to


Kunne bare ikke la være...
Så... ikke ta dette innlegget for seriøst, dere som ikke fanget opp ironien...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Sekssylindra motorsykler …
Og noen går alltid litt lengre.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Tore L
- Innlegg: 1041
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Sekssylindra motorsykler …
Tja - flere jo bedre :)AJ skrev: 15 mai 2022, 21:41 Motorsykkelmotor med seks sylindre?
Skulle tatt seg ut!
Det får da holde med to.
![]()
Kunne bare ikke la være...
Så... ikke ta dette innlegget for seriøst, dere som ikke fanget opp ironien...
![]()
Uansett om en vil ha 2 eller flere syl, så er dette snasene saker da :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sekssylindra motorsykler …
Synes litt synd på Benelli, egentlig...
Mener å huske jeg har lest et sted at Benelli er Italias eldste motorsykkelprodusent, som startet opp allerede i 1911.
Men i motsetning til Moto Guzzi som så dagens lys 10 år senere, greide ikke Benelli å holde produksjonen kontinuerlig i gang på samme måte.
Ble mye rot og produksjonsstans opp gjennom årene, dessverre.
Disse sekssylindrede modellene ble en betinget suksess en forholdsvis kort periode.
Så satset Benelli på en rekke tresylindrede modeller. En av disse var jeg selv veldig nysgjerrig på MC-Messa for mange år siden.
Hadde veldig lyst på en 1130 TRE-K, men siden ingen forhandlere i Norge, som jeg var innom, hadde noen demomodell ble det ingenting av.
Nå for tiden er vel Benelli strengt tatt en skygge av seg selv fra storhetstiden med seksylindringene.
Kinesiske eiere og for det meste europiserte kinamodeller har vel ikke vært noen stor suksess...
Selv om jeg vet at enkelte 500 kubikks Benellimodeller har hatt gode salg i hjemlandet Italia.
Men noen ny rekkesekser motorsykkel fra Benelli er jeg ganske sikker på at vi aldri vil oppleve igjen.
Men at de klassiske sekserme er flotte sykler skal jeg på ingen måte motsi. Hadde ikke sagt nei-takk til en slik, nei
.
Mener å huske jeg har lest et sted at Benelli er Italias eldste motorsykkelprodusent, som startet opp allerede i 1911.
Men i motsetning til Moto Guzzi som så dagens lys 10 år senere, greide ikke Benelli å holde produksjonen kontinuerlig i gang på samme måte.
Ble mye rot og produksjonsstans opp gjennom årene, dessverre.
Disse sekssylindrede modellene ble en betinget suksess en forholdsvis kort periode.
Så satset Benelli på en rekke tresylindrede modeller. En av disse var jeg selv veldig nysgjerrig på MC-Messa for mange år siden.
Hadde veldig lyst på en 1130 TRE-K, men siden ingen forhandlere i Norge, som jeg var innom, hadde noen demomodell ble det ingenting av.
Nå for tiden er vel Benelli strengt tatt en skygge av seg selv fra storhetstiden med seksylindringene.
Kinesiske eiere og for det meste europiserte kinamodeller har vel ikke vært noen stor suksess...
Selv om jeg vet at enkelte 500 kubikks Benellimodeller har hatt gode salg i hjemlandet Italia.
Men noen ny rekkesekser motorsykkel fra Benelli er jeg ganske sikker på at vi aldri vil oppleve igjen.
Men at de klassiske sekserme er flotte sykler skal jeg på ingen måte motsi. Hadde ikke sagt nei-takk til en slik, nei

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Sekssylindra motorsykler …
Hva er egentlig fordelen med 6'er i en motorsykkel? Bakdelene må vel vertfall være dyrere grunnet flere deler bøde i innkjøp og vedlikehold, økt vekt? Og ikke minst fysisk størrelse?
Hva er egentlig fordelene i praksis?
Hva er egentlig fordelene i praksis?
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Sekssylindra motorsykler …
Sekssylindra rekkemotor er i perfekt balanse i motsetning til en tresylindra en. Sykkelen din har sannsynligvis en balanseaksel for å utligne den naturlige ubalansen i din motor.
Jeg har aldri hatt en bil uten seks sylindre. Det er det helt klart en grunn til.
Lyden er også helt herlig spør du meg. Det synger i perfekt harmoni. Særlig er BMWs M20 og M30 motorer fra 80-tallet, lydmessig fantastisk.. Kanskje det jeg savner mest fra «gamledager» da jeg kjørte 70-talls BMW og var 18år tilbake i 2009..
https://youtu.be/hQv8A6XhX-M
Sånne motorer lager de ikke lenger…
Så har man et eksempel fra MC verden. Jeg synes ikke lyden er like fet, men den er nå ganske kul allikevel.
https://youtu.be/D4aP-Gzh_fM
Jeg har aldri hatt en bil uten seks sylindre. Det er det helt klart en grunn til.
Lyden er også helt herlig spør du meg. Det synger i perfekt harmoni. Særlig er BMWs M20 og M30 motorer fra 80-tallet, lydmessig fantastisk.. Kanskje det jeg savner mest fra «gamledager» da jeg kjørte 70-talls BMW og var 18år tilbake i 2009..
https://youtu.be/hQv8A6XhX-M
Sånne motorer lager de ikke lenger…
Så har man et eksempel fra MC verden. Jeg synes ikke lyden er like fet, men den er nå ganske kul allikevel.
https://youtu.be/D4aP-Gzh_fM
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sekssylindra motorsykler …
Når det gjelder MC trives jeg utmerket med kun to.FredrikE24 skrev: 16 mai 2022, 21:18 Jeg har aldri hatt en bil uten seks sylindre. Det er det helt klart en grunn til.
Lyden er også helt herlig spør du meg. Det synger i perfekt harmoni..
Men jeg har også hatt to biler med rekkesekser. Ikkeno' spektakulere greier, siden begge var Nissan Laurel bensin automat.
Veldig behagelige biler som også gikk ganske bra bare man fikk opp turtallet litt...

Og motorlyden...? Joda, ikke det verste man lånte øret til :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.