Men ser på vegvesen sine sider at maks nyttelast bare er 50kg
06 modell V-strom har 132 kg nyttelast.
Da må du finne en modell som er mer tilpasset dine behov, ikke verre enn det.Arvidnesse skrev: 18 mai 2022, 22:30 50 kg er jo ikke noe. Kan jo ikke ha guttungen på 13 år bakpå engang da.
Selv tror jeg de aller fleste motorsyklister er svært lite opptatt av nyttelast. Det de fleste av oss er mest fokusert på å pakke og laste sikkert, balansert og fornuftig. Gjør man det så går det oftest alltid bra. Selv om mange antakelig er noe overlastet i forhold til hva som er oppgitt som nyttelast.Arvidnesse skrev: 18 mai 2022, 22:30 50 kg er jo ikke noe. Kan jo ikke ha guttungen på 13 år bakpå engang da.
adivass skrev: 19 mai 2022, 00:03Da må du finne en modell som er mer tilpasset dine behov, ikke verre enn det.Arvidnesse skrev: 18 mai 2022, 22:30 50 kg er jo ikke noe. Kan jo ikke ha guttungen på 13 år bakpå engang da.
Det er innlysende at Transalp ikke veier 294kg, men statens vegvesen gjør ofte feil. Her har de antageligvis lagt inn vekt på sykkel med full tank og fører.kaLARSnikov skrev: 19 mai 2022, 08:52 Tror det må være noe feil, men ser det går igjen på flere registrerte Transalp 700. Felles for de jeg har funnet er at de har oppgitt egenvekt på hele 294kg. Andre sykler av nøyaktig samme modell er registrert med egenvekt på 219kg.
Eneste "logikken" jeg kan se ved første øyekast er at i alle fall 2007 og 2013 modeller har nyttelast på 125kg. 2008-2012 virker til å ha 50kg.
Jeg gjetter det er en tastefeil et sted på de med kun 50kg nyttelast da egenvekten på disse er langt over hva disse syklene egentlig skal veie, men jeg aner ikke hvor lett/vanskelig det ev. er å få rettet opp noe slikt i vognkortet. Bør vel i teorien være en smal sak for Vegvesenet å veie sykkelen...
Når vektforskjellen er akkurat slik som den er så er det helt tydelig at de har gjort feil. For forskjellen mellom 2012 og 2013 er akkurat 75 kilo, med andre ord egenvekten til en fører.kaLARSnikov skrev: 19 mai 2022, 08:52 Tror det må være noe feil, men ser det går igjen på flere registrerte Transalp 700. Felles for de jeg har funnet er at de har oppgitt egenvekt på hele 294kg. Andre sykler av nøyaktig samme modell er registrert med egenvekt på 219kg.
Eneste "logikken" jeg kan se ved første øyekast er at i alle fall 2007 og 2013 modeller har nyttelast på 125kg. 2008-2012 virker til å ha 50kg.
Jeg gjetter det er en tastefeil et sted på de med kun 50kg nyttelast da egenvekten på disse er langt over hva disse syklene egentlig skal veie, men jeg aner ikke hvor lett/vanskelig det ev. er å få rettet opp noe slikt i vognkortet. Bør vel i teorien være en smal sak for Vegvesenet å veie sykkelen...
Mål og vekt
Lengde 226 cm
Bredde 91 cm
Akselavstand 152 cm
Egenvekt 294 kg
Egenvekt med fører 369 kg
Tillatt totalvekt 419 kg
Maks nyttelast 50 kg
Maksvekt tilhenger m/brems Ikke oppgitt
Maksvekt tilhenger u/brems Ikke oppgitt
Maksvekt på tilhengerkobling Ikke oppgitt
Maks vogntogvekt Ikke oppgitt