Norgesturer og Triumph Scrambler 1200 XE
Norgesturer og Triumph Scrambler 1200 XE
Planen var å dra til Lom søndag sist helg, var meldt bra fra mandag 16. mai over Sognfjellet...men SNØDDE lørdag så planen ble endret. Dro derfor til Stavanger men Suleskar stengt så kjørte sør for fjellene. Første stopp på Straand hotell i Vrådal for kaffe og is, får nesten tro på de når de sier MC vennlig når har sykkel stående i resepsjonen
Gla' nytt er at nesten hele veien langs Nisser er fiffet opp og er blitt kjempebra, ikke bare klint på nytt asfaltlag men ser ut som gjør jobben fra scratch med skikkelig grunnarbeid. Asfalten var tidligere så dårlig at sjelden kjørt der selv om ofte i området men ingen grunn til å unngå veien der nå, tvert om Riktig nok rettet ut noen fine svinger men kan ikke få alt...
En gammel favoritt er riksvei 413 når etterpå skal vestover riksvei 42 som også har mye fine partier. Hadde som opsjon å krysse E39 å ta Nordsjøveien mot Stavanger men begynte å bli småsent så gnagde oss dit på den usigelig kjedelige E39.
Gjennom tunnelen neste morgen og oppover lite trafikkert riksvei 13 så helt greit, men morroa begynner når tar av inn Jøsenfjorden og kjører over fjellet til Sand HER, smal men bra asfalt og masse svinger, egentlig Alpevei, must
Men målet var Hardanger så knikset oss ut til Etne og kjørt knoteveien langs fjorden til Skånevik HER, Norge på steroider Så busy med å nyte naturen at kjapp nødmanøver måtte til for å ikke sitte i fronten på Tesla, utfordrende å se på utsikten og samtidig følge med på smal, svingete og uoversiktlig vei...
Planen var å ta fergen til Matre, går bare direkte par ganger om dagen så ble via Utåker. Kanonvei og fantastisk utsikt nordover fra Matre og helt alene på veien da null gjennomgansgtrafikk og man selvfølgelig er først av fergen
Videre forbi Rosendal og oppover, så fint at faktisk helt greit med litt lange 60 soner så man kan nyte utsikten Planen var å kjøre videre gjennom Jondal til Utne men kom til at lurt å komme over fjellet før kvelden. Delvis fordi måtte være hjemme litt tidlig 17. mai og delvis fordi var usikker på om ville være minusgrader om skulle kjørt neste morgen. Så ble tunnel til Odda og over Haukeli til Vågslidtun hotell. Så dette var siste så til Hardangerfjorden da svingte opp mot tunnelen:
Og var glad for valget neste morgen, is på sykkelen selv om temperaturen steg kjapt. Kjørte om Rauland og Åmotsdal hjem hvor havner i bil/traktorkortesjer i anledningen nasjonaldag begge steder
Dette ble jo også litt test av Scarmbleren da første multiday trip og 45 mil begge de føsrte 2 dagene, dobbekt så langt som tidligere dagsturer. Kortversjonen er at veldig førnøyd...selv på de punktene hvor kunne vært bedre (kommer tilbake på det).
Ergonomi og komfort:
- Veldig fornøyd, sliter med ryggen men gikk veldig bra og stort pluss at god å stå å kjøre på så alle 60 soner gjøres oppreist
- Satt på halvlav vindskjerm, synes innafor ifht det estetiske og funker bra opp til 110kmt. Som er helt greit, da blir man ikke fristet til marsje for fort.
- Lite tresmak, litt imponert da sete kanskje ikke ser ut som behagelig over tid
- Varmeholker ikke oppskrytt og når også har handguards som tar litt av vinden er alt bra
- Den høye Scrambler forkjermen er ikke original (men originalt tilbehør). Ikke så bra når gjelder å holde vannsprut unna erfart tidligere så litt fashion statement kanskje...men ser jo veldig bra ut da Kjørte bare på tørre veier så da var det null problem men om skal på turer hvor risikerer regn så setter jeg nok på den lave, fort gjort.
- Mange sliter med mye varme fra katalysatoren som sitter foran potta, da sitter rett ved kneet. Jeg merket lite og ingenting, tror mer problem i bytrafikk, kan tenke meg at blir hett i lyskryss med olabukse.
Svingkjøring:
- Egentlig veldig lettkjørt selv med 21" fremhjul, hjelper nok at 150 bakdekk
- Ikke like lettsvingt som 890 Duke R hadde men litt urettferdig sammenligning da 890en er helt tullete lettsvingt
- Bitte litt mindre presis enn ren gatesykkel med gatedekk men ikke noe problem og lett å korrigere med det brede styret
- Merker 21" hjulet litt i s-kombinasjoner men langtfra noe tankskip å snu, helt innafor
Grus.
- Traff selvfølgelig rett på 17. mai toget i Hjartdal så kjørte omvei oppi lia på grus. gadd ikke stille om til grus så kjørte på asfalt mapping men tok det pent så vet ikke om hadde merket noe forskjell. Var ikke noe problem men kjenner at ikke noe 690, unromalt stort for meg å ratte på grus. Får prøve meg frem utover sommeren å kalibrere meg inn men blir nok mest asfalt og noen bra grusveier, ja.
- MEN sykkelen er kapabel, blitt brukt i Baja 1000, sjåføren som ikke god nok, og altfor fin sykkel å velte med...
Motor:
- Sterk og fin så ingen grunn til å gire i tide og utide
- 90 hk er litt lite om skal være ærlig. MEN målet med å bytte 890en med Scrambleren var å kjøre penere og da er det en bra ting, helt klart motorkarakteristikk som ikke provoserer for mye. Når det sagt, 90hk er ikke SÅ lite.
- Mest ved forbikjøringer kunne vært kjekt med litt mer reserver om trengs, men om girer ned til 3. gir så er det ikke så verst.
- Selvfølgelig mulig å tune på ymse måter men foreløpig beholder jeg stock
Bagasje:
- SW Motech myke sideveske, tror 13 l, til alt man kan finne på å få bruk for underveis og 14 l Enduristan vanntett bag på baksete funket veldig bra og uten at synes ødelegger linjene på sykkelen.
For når man velger en sykkel som Triumph Scrambler 1200 XE er det også fordi man synes den er fin å se på, da kan man ikke hive på låvedør vindskjerm og svære plast/alu kassser. Synes jeg da. Vil man ha en GS kjøp GS!
Syretesten: Veien fra Gransherad til Bolkesjø er en favoritt kjørt million ganger, etter 3 dager var jeg varm i trøya så ga gass her...og det er mulig å kjøre skikkelig fort med denne
EDIT: Ingen bra bilder av sykkel fra siden fra turen så her bilde fra dagstur tidligere (med lavere vindskjerm og uten bagasje).
Gla' nytt er at nesten hele veien langs Nisser er fiffet opp og er blitt kjempebra, ikke bare klint på nytt asfaltlag men ser ut som gjør jobben fra scratch med skikkelig grunnarbeid. Asfalten var tidligere så dårlig at sjelden kjørt der selv om ofte i området men ingen grunn til å unngå veien der nå, tvert om Riktig nok rettet ut noen fine svinger men kan ikke få alt...
En gammel favoritt er riksvei 413 når etterpå skal vestover riksvei 42 som også har mye fine partier. Hadde som opsjon å krysse E39 å ta Nordsjøveien mot Stavanger men begynte å bli småsent så gnagde oss dit på den usigelig kjedelige E39.
Gjennom tunnelen neste morgen og oppover lite trafikkert riksvei 13 så helt greit, men morroa begynner når tar av inn Jøsenfjorden og kjører over fjellet til Sand HER, smal men bra asfalt og masse svinger, egentlig Alpevei, must
Men målet var Hardanger så knikset oss ut til Etne og kjørt knoteveien langs fjorden til Skånevik HER, Norge på steroider Så busy med å nyte naturen at kjapp nødmanøver måtte til for å ikke sitte i fronten på Tesla, utfordrende å se på utsikten og samtidig følge med på smal, svingete og uoversiktlig vei...
Planen var å ta fergen til Matre, går bare direkte par ganger om dagen så ble via Utåker. Kanonvei og fantastisk utsikt nordover fra Matre og helt alene på veien da null gjennomgansgtrafikk og man selvfølgelig er først av fergen
Videre forbi Rosendal og oppover, så fint at faktisk helt greit med litt lange 60 soner så man kan nyte utsikten Planen var å kjøre videre gjennom Jondal til Utne men kom til at lurt å komme over fjellet før kvelden. Delvis fordi måtte være hjemme litt tidlig 17. mai og delvis fordi var usikker på om ville være minusgrader om skulle kjørt neste morgen. Så ble tunnel til Odda og over Haukeli til Vågslidtun hotell. Så dette var siste så til Hardangerfjorden da svingte opp mot tunnelen:
Og var glad for valget neste morgen, is på sykkelen selv om temperaturen steg kjapt. Kjørte om Rauland og Åmotsdal hjem hvor havner i bil/traktorkortesjer i anledningen nasjonaldag begge steder
Dette ble jo også litt test av Scarmbleren da første multiday trip og 45 mil begge de føsrte 2 dagene, dobbekt så langt som tidligere dagsturer. Kortversjonen er at veldig førnøyd...selv på de punktene hvor kunne vært bedre (kommer tilbake på det).
Ergonomi og komfort:
- Veldig fornøyd, sliter med ryggen men gikk veldig bra og stort pluss at god å stå å kjøre på så alle 60 soner gjøres oppreist
- Satt på halvlav vindskjerm, synes innafor ifht det estetiske og funker bra opp til 110kmt. Som er helt greit, da blir man ikke fristet til marsje for fort.
- Lite tresmak, litt imponert da sete kanskje ikke ser ut som behagelig over tid
- Varmeholker ikke oppskrytt og når også har handguards som tar litt av vinden er alt bra
- Den høye Scrambler forkjermen er ikke original (men originalt tilbehør). Ikke så bra når gjelder å holde vannsprut unna erfart tidligere så litt fashion statement kanskje...men ser jo veldig bra ut da Kjørte bare på tørre veier så da var det null problem men om skal på turer hvor risikerer regn så setter jeg nok på den lave, fort gjort.
- Mange sliter med mye varme fra katalysatoren som sitter foran potta, da sitter rett ved kneet. Jeg merket lite og ingenting, tror mer problem i bytrafikk, kan tenke meg at blir hett i lyskryss med olabukse.
Svingkjøring:
- Egentlig veldig lettkjørt selv med 21" fremhjul, hjelper nok at 150 bakdekk
- Ikke like lettsvingt som 890 Duke R hadde men litt urettferdig sammenligning da 890en er helt tullete lettsvingt
- Bitte litt mindre presis enn ren gatesykkel med gatedekk men ikke noe problem og lett å korrigere med det brede styret
- Merker 21" hjulet litt i s-kombinasjoner men langtfra noe tankskip å snu, helt innafor
Grus.
- Traff selvfølgelig rett på 17. mai toget i Hjartdal så kjørte omvei oppi lia på grus. gadd ikke stille om til grus så kjørte på asfalt mapping men tok det pent så vet ikke om hadde merket noe forskjell. Var ikke noe problem men kjenner at ikke noe 690, unromalt stort for meg å ratte på grus. Får prøve meg frem utover sommeren å kalibrere meg inn men blir nok mest asfalt og noen bra grusveier, ja.
- MEN sykkelen er kapabel, blitt brukt i Baja 1000, sjåføren som ikke god nok, og altfor fin sykkel å velte med...
Motor:
- Sterk og fin så ingen grunn til å gire i tide og utide
- 90 hk er litt lite om skal være ærlig. MEN målet med å bytte 890en med Scrambleren var å kjøre penere og da er det en bra ting, helt klart motorkarakteristikk som ikke provoserer for mye. Når det sagt, 90hk er ikke SÅ lite.
- Mest ved forbikjøringer kunne vært kjekt med litt mer reserver om trengs, men om girer ned til 3. gir så er det ikke så verst.
- Selvfølgelig mulig å tune på ymse måter men foreløpig beholder jeg stock
Bagasje:
- SW Motech myke sideveske, tror 13 l, til alt man kan finne på å få bruk for underveis og 14 l Enduristan vanntett bag på baksete funket veldig bra og uten at synes ødelegger linjene på sykkelen.
For når man velger en sykkel som Triumph Scrambler 1200 XE er det også fordi man synes den er fin å se på, da kan man ikke hive på låvedør vindskjerm og svære plast/alu kassser. Synes jeg da. Vil man ha en GS kjøp GS!
Syretesten: Veien fra Gransherad til Bolkesjø er en favoritt kjørt million ganger, etter 3 dager var jeg varm i trøya så ga gass her...og det er mulig å kjøre skikkelig fort med denne
EDIT: Ingen bra bilder av sykkel fra siden fra turen så her bilde fra dagstur tidligere (med lavere vindskjerm og uten bagasje).
Sist redigert av pingvin den 29 mai 2022, 18:31, redigert 1 gang totalt.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38871
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hardanger og Triumph Scrambler 1200 XE
Takker for en veldig bra og ikke minst motiverende turrapport med flotte bilder !
Smme med den gode testrapporten av Scrambleren .
Og ikke minst de ypperlige veitipsene, et par kjørt tidligere, men denne fra Jøsenfjorden til Suldal kan jeg ikke huske å ha kjørt.
Et av mine absdolutte favorittområder her i landet når det kommer til MC-kjøring, så gtenker det måæ bli en sør-vestnorsk tur i sommer også !
Smme med den gode testrapporten av Scrambleren .
Og ikke minst de ypperlige veitipsene, et par kjørt tidligere, men denne fra Jøsenfjorden til Suldal kan jeg ikke huske å ha kjørt.
Et av mine absdolutte favorittområder her i landet når det kommer til MC-kjøring, så gtenker det måæ bli en sør-vestnorsk tur i sommer også !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Hardanger og Triumph Scrambler 1200 XE
Den veien er helt fantastisk, en klar 6'er i min bok, litt forskjellig karakter på veien på hhv nord og sørsiden, men like bra så ikke noe klar favorittretning. Her bilde fra sørsiden i 2010, ikke så interssant om du kjører Boss Hoss, men liker du svinger er det Nirvana
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- Bjerknez
- Innlegg: 24076
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hardanger og Triumph Scrambler 1200 XE
Angående det du skriver om motoren, så er jeg trolig litt glad for at Triumph Speedmaster måtte avbestilles for min del grunnet sen levering. Speedmaster har vel enda mindre hester og veier trolig litt mer enn Scrambleren. Så jeg tror kanskje at det hadde vært en motor jeg fort hadde blitt vant til....
Ellers har jeg også lest om mange som klager på varmen fra eksosen. Heller ikke den mest inteligente plasseringen og eller løsningen mener jeg. Her har utseendet gått bekostning av funksjon tror jeg.
Ellers så kan jeg si at jeg har prøvesittet samt sett en slik scrambler XE i virkeligheten. Jeg liker utseendet på den godt og den virket behagelig å sitte på vertfall i de 2 minuttene jeg satt på den :)
Virker som en veldig flott tur du hadde. Flotte bilder. Har vært i disse traktene ett par ganger selv. :)
Ellers har jeg også lest om mange som klager på varmen fra eksosen. Heller ikke den mest inteligente plasseringen og eller løsningen mener jeg. Her har utseendet gått bekostning av funksjon tror jeg.
Ellers så kan jeg si at jeg har prøvesittet samt sett en slik scrambler XE i virkeligheten. Jeg liker utseendet på den godt og den virket behagelig å sitte på vertfall i de 2 minuttene jeg satt på den :)
Virker som en veldig flott tur du hadde. Flotte bilder. Har vært i disse traktene ett par ganger selv. :)
-
- Innlegg: 52
- Registrert: 24 jul 2020, 17:20
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Forty Eight 2014, BMW R1250RS 2020, Honda CB500X 2015
Re: Hardanger og Triumph Scrambler 1200 XE
Om du tar den turen AJ ( Jøsenfjorden til Suldal) sving av ved Gullingen og kjør opp fjellet til Blåsjø , kanon tur og fin vei inn i fjellet. (bomvei).AJ skrev: ↑22 mai 2022, 11:05 Takker for en veldig bra og ikke minst motiverende turrapport med flotte bilder !
Smme med den gode testrapporten av Scrambleren .
Og ikke minst de ypperlige veitipsene, et par kjørt tidligere, men denne fra Jøsenfjorden til Suldal kan jeg ikke huske å ha kjørt.
Et av mine absdolutte favorittområder her i landet når det kommer til MC-kjøring, så gtenker det måæ bli en sør-vestnorsk tur i sommer også !
Re: Hardanger og Triumph Scrambler 1200 XE
Kom i år med katalysatoren i potta lengre bak. Ser en del som kjøper '22 modell som vil ha pre '22 potter, da er man kvitt katalysatoren. Og jeg kan kjøpe '22 header selvfølgelig. Valgt å beholde, delvis fordi da er jeg helt off the hook ifht problemer, ser mange steder i Europa hvor de er strengere ifht trimming og andre modifiseringer. Og så er det jo faktisk en grunn til at en skal ha det, blir bestefar for 3. gang snart og kan i det minste gjøre litt for å hjelpe til mhp utslipp. Ille nok at raser rundt uten mål og mening
Jøss, den har jeg helt oversett, ser jo dødskul ut, den må kjøre neste gang
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- Bjerknez
- Innlegg: 24076
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hardanger og Triumph Scrambler 1200 XE
Hehe, Utslipp argumentet blir litt vel tynt her...pingvin skrev: ↑22 mai 2022, 23:38Kom i år med katalysatoren i potta lengre bak. Ser en del som kjøper '22 modell som vil ha pre '22 potter, da er man kvitt katalysatoren. Og jeg kan kjøpe '22 header selvfølgelig. Valgt å beholde, delvis fordi da er jeg helt off the hook ifht problemer, ser mange steder i Europa hvor de er strengere ifht trimming og andre modifiseringer. Og så er det jo faktisk en grunn til at en skal ha det, blir bestefar for 3. gang snart og kan i det minste gjøre litt for å hjelpe til mhp utslipp. Ille nok at raser rundt uten mål og meningJøss, den har jeg helt oversett, ser jo dødskul ut, den må kjøre neste gang
Re: Norgesturer og Triumph Scrambler 1200 XE
(Døpte om tråden så kan inkludere ymse turer uten å jamme forumet unødig)
Grusturen i Sverige ble til asfalttur i Norge denne langhelgen, Plan D ble Agder med liten avstikker til Lysebotn/Rogaland med kompiser med 690 og Monster S4r, til Rysstad torsdag ettermiddag hvor kjørte low budget campinghytte og Real Turmat,
Fredag ned Setesdal på "feil side" av elva (anbefales, men sjekk på Google street view hvor asfalt og grus om du ikke har sykkel som håndterer begge deler) og etterhvert til Kristiansand for nytt fordekk på Scrambleren fredag. Øl og mat på uterestaurant med orkesterplass til Tour of Norway i nydelig (om noe kjølig) vær, men rittet gjorde at all hoteller var fullbooket, iherdig innsats og litt flaks løste imidlertid dette. Avsluttet kvelden på Raddisson Skybar. Mye bra veier men Fv455 sør fra Kyrkjebygda anbefales spesielt.
Måtte endre planen lørdag da rittet gikk fra Flekkefjord langs Nordsjøvegen så da kjørte vi Nordsjøvegen fra Kristiansand, en del fartssoner men fantastisk vei over holmer og skjær så var blessing in disguise. Fra Lyngdal dro vi Nordover mor Lysebotn, helt tullete bra som alltid
Deretter tilbake til Rysstad for ny natt og low budget campinghytte Men ble da en del liv der med masse sportsbiler og lokale helter som var umulig å forstå
Hjem i dag over Dalen, Åmotsdal og Gransherad, topp tur med topp selskap
Scrambleren fikser nok en gang det meste, skulle fremdeles ønske litt mer power men ikke noe stort problem. Spesielt imponert opp hårnålene fra Lysebotn, sendte kompisen min med 690 på 17" som trener roadracing og supermotard først men klarte jammen å henge på Nå merket nok jeg mindre til bagasjen enn han gjorde, en av fordelene med større MC men likevel. Føler faktisk dekkvalget mer enn sykkelen som gjør at holder litt igjen, stoler ikke like mye på dual sport dekk og var ikke spesielt varmt heller.
Grusturen i Sverige ble til asfalttur i Norge denne langhelgen, Plan D ble Agder med liten avstikker til Lysebotn/Rogaland med kompiser med 690 og Monster S4r, til Rysstad torsdag ettermiddag hvor kjørte low budget campinghytte og Real Turmat,
Fredag ned Setesdal på "feil side" av elva (anbefales, men sjekk på Google street view hvor asfalt og grus om du ikke har sykkel som håndterer begge deler) og etterhvert til Kristiansand for nytt fordekk på Scrambleren fredag. Øl og mat på uterestaurant med orkesterplass til Tour of Norway i nydelig (om noe kjølig) vær, men rittet gjorde at all hoteller var fullbooket, iherdig innsats og litt flaks løste imidlertid dette. Avsluttet kvelden på Raddisson Skybar. Mye bra veier men Fv455 sør fra Kyrkjebygda anbefales spesielt.
Måtte endre planen lørdag da rittet gikk fra Flekkefjord langs Nordsjøvegen så da kjørte vi Nordsjøvegen fra Kristiansand, en del fartssoner men fantastisk vei over holmer og skjær så var blessing in disguise. Fra Lyngdal dro vi Nordover mor Lysebotn, helt tullete bra som alltid
Deretter tilbake til Rysstad for ny natt og low budget campinghytte Men ble da en del liv der med masse sportsbiler og lokale helter som var umulig å forstå
Hjem i dag over Dalen, Åmotsdal og Gransherad, topp tur med topp selskap
Scrambleren fikser nok en gang det meste, skulle fremdeles ønske litt mer power men ikke noe stort problem. Spesielt imponert opp hårnålene fra Lysebotn, sendte kompisen min med 690 på 17" som trener roadracing og supermotard først men klarte jammen å henge på Nå merket nok jeg mindre til bagasjen enn han gjorde, en av fordelene med større MC men likevel. Føler faktisk dekkvalget mer enn sykkelen som gjør at holder litt igjen, stoler ikke like mye på dual sport dekk og var ikke spesielt varmt heller.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38871
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Norgesturer og Triumph Scrambler 1200 XE
Trivelig lesning som trigger turtrangen. Ingen særlig tvil om det .
Også dette bildet, da!
Et blinkskudd, så absolutt!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38871
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Norgesturer og Triumph Scrambler 1200 XE
Et spørsmål:
Tror jeg kan tenke meg å bruke dette utsnittet av bildet ditt i MCsiden heading en gang lenger lenger fram i tid. Er det muligheter for det, tror du?
Tror jeg kan tenke meg å bruke dette utsnittet av bildet ditt i MCsiden heading en gang lenger lenger fram i tid. Er det muligheter for det, tror du?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 149
- Registrert: 12 jun 2021, 20:40
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
- Bosted: Ullensaker
Re: Norgesturer og Triumph Scrambler 1200 XE
Jeg og en kompis overnattet også der i natt, så da var det sikkert Scrambler'n din jeg så stå parkert rett på oversiden av hytta vi hadde. Det var mange motorsyklister som hadde slått seg til på Sølvgarden Hotell & Feriesenter, så jeg tenkte tanken om kanskje noen herfra var blant dem. Men siden jeg ikke kjenner noen herfra, så gjorde jeg ikke noe forsøk på å finne det ut
Jeg kan bekrefte at Fv455 til/fra Kyrkjebygda er verdt detouren, vi kjørte den nordover fra rv42 og fv351 videre nordover før vi tok Fv353/302 sørover til Evje
- Bjerknez
- Innlegg: 24076
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Norgesturer og Triumph Scrambler 1200 XE
Et veldig flott bilde, men med det utsnittet blir det feil mener jeg. Alt for lite av sykkelen synes og bildet virker veldig kuttet. Så bildet i seg selv (orginalen) er veldig flott, men den beskjærte versjonen ble ikke særlig bra.
Men ja, jeg er enig i at header bildet bør byttes fra tid til annen :)
Re: Norgesturer og Triumph Scrambler 1200 XE
Kanskje litt enig, men bare å bruke om du vil :)Bjerknez skrev: ↑29 mai 2022, 22:37Et veldig flott bilde, men med det utsnittet blir det feil mener jeg. Alt for lite av sykkelen synes og bildet virker veldig kuttet. Så bildet i seg selv (orginalen) er veldig flott, men den beskjærte versjonen ble ikke særlig bra.
Men ja, jeg er enig i at header bildet bør byttes fra tid til annen :)
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38871
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Norgesturer og Triumph Scrambler 1200 XE
Det blir nok slik jeg har kuttet bildet om jeg får lov til å bruke det.
Blir på samme måte som med headingbildet vi har nå som jeg fikk lov av Cutless å bruke.
Enig eller uenig i mine vurderinger, den diskusjonen får de som vil ta i annen tråd enn denne .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38871
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Norgesturer og Triumph Scrambler 1200 XE
Takker for det :) !
Da legger jeg bildet i samlingen med andre gode alternativer :
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering