Tror nok han i design avdelingen enten var fargeblind, eller sett sett litt for mye på teletubbiesAJ skrev: 25 mai 2022, 22:08![]()
Oops...![]()
![]()
Nei, fargevalgene på enkelte vitale deler, som felger, på noen av modellene kan mistenkes å være et resultat av forsøk med diverse kreativetsutvidende substanser som gikk over styr...
For egen del må jeg si at sorte felger som oftest gjør seg best på MC.
Men alu.fargede felger, som Stelvio'en min hadde, er heller ikke så dumt.
NB!! Gjelder støpte (alumiums)felger.
Blir naturligvis noe helt annet når det gjelder eikefelger.
Har dere sett den i virkeligheten ? Jeg synes faktisk den var dritkul, også fargeneAJ skrev: 25 mai 2022, 22:08![]()
Oops...![]()
![]()
Nei, fargevalgene på enkelte vitale deler, som felger, på noen av modellene kan mistenkes å være et resultat av forsøk med diverse kreativetsutvidende substanser som gikk over styr...
Blir naturligvis noe helt annet når det gjelder eikefelger.
Jeg er ganske enig med deg utcutc skrev: 26 mai 2022, 01:34Har dere sett den i virkeligheten ? Jeg synes faktisk den var dritkul, også fargeneAJ skrev: 25 mai 2022, 22:08![]()
Oops...![]()
![]()
Blir naturligvis noe helt annet når det gjelder eikefelger.Men smaken er som baken; splittet. Så det bringer meg til et gammelt ordtak: Smak og behag kan ikke diskuteres, kun forenes.
Skal ikke se bort fra at dere har noe rett.kjellv skrev: 26 mai 2022, 14:39 Jeg er ganske enig med deg utc![]()
Jeg fikk nesten sjokk når jeg så de første bildene av denne fargevarianten, og tenkte at dette funka ikke. Men etter å ha sett flere av modellene i virkeligheten (hele rekken MT-modeller har denne fargevarianten som en av tre å velge mellom), så liker jeg den mer og mer. Den er faktisk steintøff!
Det er jo tydelig at at fargevalget er tatt for å trekke urbane gutter/jenter (Hen) som har sansen for å bli lagt merke til. At enkelte liker fargen kan jeg kanskje forstå. Men det oser på en måte ikke seriøsitet over fargevalget. Det er såpass nye farger at man får ett inntrykk av at Yamaha har lagt såpass med jobb i dette for å håpe at fargene vil øke salget. Jeg ville nå heller brukt den biten av pengesekken på selve sykkelen.AJ skrev: 26 mai 2022, 18:51Skal ikke se bort fra at dere har noe rett.kjellv skrev: 26 mai 2022, 14:39 Jeg er ganske enig med deg utc![]()
Jeg fikk nesten sjokk når jeg så de første bildene av denne fargevarianten, og tenkte at dette funka ikke. Men etter å ha sett flere av modellene i virkeligheten (hele rekken MT-modeller har denne fargevarianten som en av tre å velge mellom), så liker jeg den mer og mer. Den er faktisk steintøff!
Disse "utfordrende" fargene, for å kalle dem det, kommer nok ikke helt til sin rett på bilder.
Men ved selvsyn i det virkelige llv framhever nettopp slike farger nyanser, spesielt i forhold til hvordan lyset treffer fargeflatene, som ikke framkommer på bilder.
Likevel er fargenvalgene, etter min mening, en smule i dristigste laget...![]()
Bjerknez skrev: 26 mai 2022, 08:41 Jeg forstår at en og annen jente synes denne er kul. Men at en gutt/ung mann kjøper en slik kan jeg ikke forstå. Kan være kult med sterke farger. Yamaha har fått det til med gult og svart på XSR. Men når man skal blande flere sterke farger sammen så skal man være ganske god for å treffe. Dette har dem i mine øyne bommet veldig på her.
Men ja, det er smak og behag dette. En ting er vertfall sikkert. Åsynet av den sykkelen gjør vertfall at det svir i mine øyne :)
Ja, det "proves my point" jaIxzie skrev: 27 mai 2022, 00:14Bjerknez skrev: 26 mai 2022, 08:41 Jeg forstår at en og annen jente synes denne er kul. Men at en gutt/ung mann kjøper en slik kan jeg ikke forstå. Kan være kult med sterke farger. Yamaha har fått det til med gult og svart på XSR. Men når man skal blande flere sterke farger sammen så skal man være ganske god for å treffe. Dette har dem i mine øyne bommet veldig på her.
Men ja, det er smak og behag dette. En ting er vertfall sikkert. Åsynet av den sykkelen gjør vertfall at det svir i mine øyne :)
Driiitkul er den jo , hadde nesten lyst å skaffe meg en sånn bare fordi de flotte fargene. Så antar det bare proves your point![]()
Jeg tror, uten at det er fasit, at produsenten ikke har laget denne for å tekkes gamle gretne gubberBjerknez skrev: 26 mai 2022, 19:38Det er jo tydelig at at fargevalget er tatt for å trekke urbane gutter/jenter (Hen) som har sansen for å bli lagt merke til. At enkelte liker fargen kan jeg kanskje forstå. Men det oser på en måte ikke seriøsitet over fargevalget. Det er såpass nye farger at man får ett inntrykk av at Yamaha har lagt såpass med jobb i dette for å håpe at fargene vil øke salget. Jeg ville nå heller brukt den biten av pengesekken på selve sykkelen.AJ skrev: 26 mai 2022, 18:51Skal ikke se bort fra at dere har noe rett.kjellv skrev: 26 mai 2022, 14:39 Jeg er ganske enig med deg utc![]()
Disse "utfordrende" fargene, for å kalle dem det, kommer nok ikke helt til sin rett på bilder.
Men ved selvsyn i det virkelige llv framhever nettopp slike farger nyanser, spesielt i forhold til hvordan lyset treffer fargeflatene, som ikke framkommer på bilder.
Likevel er fargenvalgene, etter min mening, en smule i dristigste laget...![]()
Det blir rett og slett "for mye" av det gode. Synes jeg :)
Så jeg er er helt enig med AJ her. Skulle man tro det![]()
Det er det sikkert, men greit med muligheter for kablede løsninger uansett.