Gjør nok det. Kjøper meg liksom ikke en annen MC fordi kardangen kan ryke.

Gjør nok det. Kjøper meg liksom ikke en annen MC fordi kardangen kan ryke.
Neinei... var bare en generell tilbakemelding fra min side. Har aldri trodd at du mente at jeg skulle bytte MCJajo82 skrev: 27 mai 2022, 17:12 Hvor kom den fra? Kjøpe annen mc? Var ikke det jeg mente i det hele tatt, beklager hvis det låt sånn, det var ikke min intensjon. Bare en liten comment på reim/kjede/kardang disputten
Hehe, jeg har ikke fulgt noen sin oppfordring. Jeg handler der det gangner meg mest. Noen ganger gangner det meg best å handle lokalt. Spesielt når det jeg skal kjøpe ikke er så dyrt uansett eller for å forsikre meg om at jeg har varene i hus før jeg reiser etc.utc skrev: 30 mai 2022, 17:05 Dette borger bra for en fin tur. Så vi får håpe været byr på solide høytrykk.
Det gleder meg virkelig å se at du har fulgt oppfordringen min når det gjelder å handle lokalt og ikke på utenlandske sider for å spare noen skarve kroner.
No bommer du fæltutc skrev: 30 mai 2022, 18:49 Hver gang jeg leser om at folk har spart hundre kroner på å handle på Dekkonline."no" så tenker jeg; du din kjipe gjerrige f@@n. De pengene bruker du opp på å lete etter en som gidder å legge om dekkene for deg (de færreste gjør dette selv).
Så nei, jeg har ikke sansen for at folk ikke bruker næringslivet vi har på berget, samtidig forstår jeg at de færrreste har drevet sitt eget firma og faktisk forstår hvordan omsetning og overskudd blir til.
Så de som klager på at de ikke får riktig vare fra utlandet eller at de blir xxxx i ræ.... med en kaktus av en utenlandsk forhandler så toer jeg mine hender og tenker at det har du jaggu godt av. Skadefryd er den eneste sanne glede.
Hvorfor er nordmenn så gjerrige ?
Jeg har nevnt at jeg handler dekk fra dekkonline. Du synes dem som handler fra dekkonline for å spare noen usle kroner er en "kjip gjerrig faen". Sterke ord du bruker her. Er du siker på at du vil gå den veien?utc skrev: 30 mai 2022, 19:20 Nååå, jeg sa ikke ekspisitt at du er gjerrig. Jeg stilte mer spørsmålstegn ved at nordmenn er så gjerrige. Jeg forstår at å spare såvidt mye penger på ett sett dekk gjør det fristende å handle i utlandet. Da må man samtidig tenke på at når man er uheldig å havne på sykehus av en eller annen årsak så betaler sikker den tyske stat det. Eller hver gang trygda kommer for de som har det. Den er sikker finansiert via den tyske eller kinesiske stat. Næææææ, vi må tenke litt mer helhetlig på hvor og hvordan vi skal spare penger. Å sende de ut av landet hver gang man skal ha noe til motorsykkelen blir feil. Da har man egentlig ikke råd til å ha motorsykkel !! Energiprisene (les bensinprisen) er høy men det er liksom et annet budsjett hørte jeg en sa i helgen. Blir det mer meningløst og patetisk liksom ? Et annet budsjett ? Regner med at det er penger fra den samme kontoen uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Nå kan det kanskje høres ut som at jeg er ute etter å henge ut deg. Jeg gjør ikke det. Det jeg derimot ønsker at man tenker på er hvor kommer velferdspengene fra. Det er ikke alle som vet, eller for den saks skyld forstår det. Men skal jeg være helt hudløst ærlig så ................eller på den annen side. Det skal jeg ikke. Kosten ville kunne blitt for sterk for sarte sjeler
Takk, da er vi enige. Jeg handler ikke fra kina eller utlandet for å spare 100 kroner. Jeg sparer MYE mer enn det. Husk at varene man kjøper kommer stort sett fra Kina uansett. Det at jeg kjøpte en ting fra Kina betyr bare at norsk importør kan ta inn en ting mindre. Så jeg tror klimaregnestykket er mer kompleks enn det du forsøker å formidle.utc skrev: 30 mai 2022, 19:56 Hvis du sparer noen usle kroner; ja absolutt. Men det er jo det som er sannheten at for noen usle kroner så må man kanskje finne seg i betegnelsen. Og ja, jeg kan være hudløst ærlig også irl. Snakker vi om tusenvis av kroner så kan jeg som sagt forstå det.
Et annet aspekt er miljøaspektet ved å handle fra Kina og Alibaba eller hva f... det heter. For det første er som regel pirs og kvalitet noe som henger sammen. Ikke alltid, men som regel. Så skal driten fraktes rundt halve jordkloden hvis skip er fyrt med rå-olje. Heller ikke bra for miljøet. Og når det først har kommet frem så går det som regel i stykker så fort at det havner i søpla. Og den søpla i form av metall fraktes ofte tilbake samme veien det kom for så å bli gjenvunnet. Skjønneru hvor jeg vil hen ?