I og med vi ikke har mulighet til å skrive skademelding blir skaden registrert hos vårt forsikringselskap som skal taksere, utbedre skade og kreve regress fra motpart. Hvor vi selvfølgelig må betale egenandel som blir refundert hvis motpart betaler.
Takstmann har taksert skade hvor jeg hadde klare ønsker om å ikke skjøte materialer men bytte hele lengder slik som var der fra før. Altså ingen foringelse med skjøting etc. Får spørsmål om kontantoppgjør for å utbedre skade selv som jeg høflig takker nei til.
Kvelden etter får jeg telefon hvor det bekreftes att de tar mine ønsker om å bytte hele lengder … Men, kan jeg male skaden selv??? Hvorfor skal jeg det og takker selvfølgelig nei, skal jeg bruke fritid og penger på å utbedre skade andre har påført vår eiendom.
Alle våre forsikringer er i ett selskap og jeg liker veldig dårlig agendaen til selskapet når vi trenger hjelp for å taksere, utbedre skade og kreve oppgjør fra skadevolder.
Vi har hatt tilsvarende hendelse tidligre og hvis det hver gang skal lappes på for å spare noen kroner hvem blir sittende med kostnaden og verdiforingelsen da? Det er vi og ingen andre.
Noen her med syn på saken eller opplevd noe lignende?