Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Fikk noen billige solcellepaneler beregnet for slike billige utelys man får kjøpt på Europris etc. størrelsesmessig er dem nesten like dem som står på lysene fra før, men de jeg bestillte klarer å lade 1.2V NIMH batterier med 2.2V gjennom en krets og amperen disse lader batteriene med under full sol er rundt 40mA max og 7-9mA i vanlig dagslys uten sol.
Så de jeg bestillte gir nesten dobbelt så mys strøm til batteriene. Jeg betalte 80 kroner for 20stk. Av disse.
Hva jeg skal med dem? Kun lek og morro :)
Så de jeg bestillte gir nesten dobbelt så mys strøm til batteriene. Jeg betalte 80 kroner for 20stk. Av disse.
Hva jeg skal med dem? Kun lek og morro :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Nå skal jeg snart levere sykkelen hos Graarud motor for dekkskift. Greit med ny gummi før ferien
Også er jeg spent på om jeg får styrt meg unna Scooteren som lånesykkel. Men er innstillt på at jeg kanskje må svelge noen kameler i dag...

Også er jeg spent på om jeg får styrt meg unna Scooteren som lånesykkel. Men er innstillt på at jeg kanskje må svelge noen kameler i dag...

- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Slapp unna skrekken i dag også. Jeg fikk låne en Tiger 850 i dag. Riktignok med tåppbåks. Denne hadde faktisk en vindskjerm som fungerte sånn noenlunde. Det var overraskende. Ikke perfekt, men jeg ble vertfall ikke syk av å kjøre den. En veldig lettkjørt og fin sykkel.
Men spennende kan jeg vel ikke si den var. Motoren virket også litt "dau".
Men spennende kan jeg vel ikke si den var. Motoren virket også litt "dau".
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Når det gjelder din ide om å styre av/på funksjonen til drivhuset så kan du godt bruke din opprinnelige ide ... men som Fredrik24 påpeker så må begge faser brytes...det betyr bare at du må ha en kontakter med minimum 2 brytere som legger inn eller ut samtidig.Bjerknez skrev:Jepp, men jeg har kurser til overs så det frister faktisk.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Ser nå at denen har 84 HK'er og 82 NM. Det forklarer nok at den virket litt "slapp" i frasparket.
Jeg tenkte den var litt mer som Tracer med 120HK'er og og litt mer NM. Men jeg fikk slett ikek horn i panna av å kjøre denne.
men en vannvittig smooth, trygg og lettkjørt sykkel :)
Jeg tenkte den var litt mer som Tracer med 120HK'er og og litt mer NM. Men jeg fikk slett ikek horn i panna av å kjøre denne.
men en vannvittig smooth, trygg og lettkjørt sykkel :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Ja, jeg forsto det, men foreløpig er dette prosjektet satt på vent uansett. Har ikke tid til dette på en stund ennå :) Det får evt. bli et vinterprosjekt :)rolf-arne skrev: 27 jun 2022, 09:31Når det gjelder din ide om å styre av/på funksjonen til drivhuset så kan du godt bruke din opprinnelige ide ... men som Fredrik24 påpeker så må begge faser brytes...det betyr bare at du må ha en kontakter med minimum 2 brytere som legger inn eller ut samtidig.Bjerknez skrev:Jepp, men jeg har kurser til overs så det frister faktisk.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Jeg har gjennom et relativt langt liv med strøm, fått inn lærdommen at det er strømmen altså Amp som dreper/ skader.Jajo82 skrev:Jo du diskuterte strøm, alt over 30mA er potensielt dødelig
Og har alltid vært mer forsiktig på eksempelvis truck/ lastebil en på strømmen i industrianlegg.
I hovedsak fordi at det på lavspenning er så mye treghet...mens sikringene går mye fortere på eksempelvis 220, 400 V...
I demonterings øyemed har vi noen ganger kuttet "live" kabler opp til 50 kvmm og brukt vinkelkutter med stein skive.. med et unntak så gikk sikringene før skiva..
Strøm er potensielt farlig, og om strøm følger jording så er det veldig skummelt...derfor viktig med 2 polt bryter
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Hadde noen tvunget meg, så hadde jeg nå heller tatt på batteripolene i bilen enn å stikket fingrene i 220V uttaket hjemme på kjøkkenet.
Men jeg skal ikke påstå hverken det ene eller andre. Men potensialet er jo vesentlig større med 220V slik jeg ser det.
Men jeg skal ikke påstå hverken det ene eller andre. Men potensialet er jo vesentlig større med 220V slik jeg ser det.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Da var Tiger 850'en levert og Rocketen står nå på tunet med ferske dekk, klar for sommertur :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Myke og fine dekk med god grip.
De har litt annen gummiblanding i "midtstripa" som gjør at dekket ikke blir "kantentete" etter hvert som det blir slitt, slik som det var før. Sidene slites først, men gjengjeld har man bedre grip i svinger og på våt veibane.
Antall mil du får på dem blir spennede å se
Kjør vakkert!
De har litt annen gummiblanding i "midtstripa" som gjør at dekket ikke blir "kantentete" etter hvert som det blir slitt, slik som det var før. Sidene slites først, men gjengjeld har man bedre grip i svinger og på våt veibane.
Antall mil du får på dem blir spennede å se

Kjør vakkert!
"Do the right thing"
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Etter min kjappe hoderegning var de gamle dekkene mine halvslitt og dem har rullet 4000km. Så jeg tipper rundt 8000km.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Tenkte jeg kunne komme med en liten oppsummering etter 4 mil i salen på en Triumph Tiger 850 i dag. Som jeg forøvrig aldri hadde kjørt før.
Jeg skal ta det positive først:
1. vindskjermen på denne så faktisk ut til å fungere fint. Også i hastigheter opp mot 120km/t. Jeg kunne faktisk ikke si jeg ble plaget av turbulens i det hele tatt. Bravo!
2. sykkelen var nesten kjedelig smooth. Silkemyk girkasse.
3. Veldig lettkjørt og en slik sykkel hadde vært perfekt for ryggen min.
Så til det negative:
1. utseende appelerer ikke til meg. Går mest på sykkeltype. Synes slike sykler har et litt gubbete preg.
2. motoren føltes litt "slapp" og ga meg ikke nevneverdig horn i panna. Men den var smooth og fin.
3. mappingen var ikke helt perfekt. Nappet litt ved krypkjøring og clutchen tok ujevnt. Begge disse tingene er nok uansett noe som kunne blitt fikset.
Alt i alt en helt grei sykkel, men jeg synes den mangler litt karakter særegenhet. Den ble totalt sett litt for kjedelig.
Jeg skal ta det positive først:
1. vindskjermen på denne så faktisk ut til å fungere fint. Også i hastigheter opp mot 120km/t. Jeg kunne faktisk ikke si jeg ble plaget av turbulens i det hele tatt. Bravo!
2. sykkelen var nesten kjedelig smooth. Silkemyk girkasse.
3. Veldig lettkjørt og en slik sykkel hadde vært perfekt for ryggen min.
Så til det negative:
1. utseende appelerer ikke til meg. Går mest på sykkeltype. Synes slike sykler har et litt gubbete preg.
2. motoren føltes litt "slapp" og ga meg ikke nevneverdig horn i panna. Men den var smooth og fin.
3. mappingen var ikke helt perfekt. Nappet litt ved krypkjøring og clutchen tok ujevnt. Begge disse tingene er nok uansett noe som kunne blitt fikset.
Alt i alt en helt grei sykkel, men jeg synes den mangler litt karakter særegenhet. Den ble totalt sett litt for kjedelig.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Bjerknez skrev:Tenkte jeg kunne komme med en liten oppsummering etter 4 mil i salen på en Triumph Tiger 850 i dag. Som jeg forøvrig aldri hadde kjørt før.
Alt i alt en helt grei sykkel, men jeg synes den mangler litt karakter særegenhet. Den ble totalt sett litt for kjedelig.
Starte med å gratulere med gårsdagen.
Der kom du med beskrivelser som passer med mitt siste MC kjøp.
Det kjøpet er gjort bare med hjertet...og gammel nostalgi. Her er fornuften forlatt...
CBXen er bare nytelse og kjøreglede...håper jeg...Pan European blir tur sykkelen... hvor alt skal med.
Av og til skal man vel bare drite i fornuften.
Fortsatt god dag
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Takk for det rolf-arne :)rolf-arne skrev: 28 jun 2022, 07:03Bjerknez skrev:Tenkte jeg kunne komme med en liten oppsummering etter 4 mil i salen på en Triumph Tiger 850 i dag. Som jeg forøvrig aldri hadde kjørt før.
Alt i alt en helt grei sykkel, men jeg synes den mangler litt karakter særegenhet. Den ble totalt sett litt for kjedelig.
Starte med å gratulere med gårsdagen.
Der kom du med beskrivelser som passer med mitt siste MC kjøp.
Det kjøpet er gjort bare med hjertet...og gammel nostalgi. Her er fornuften forlatt...
CBXen er bare nytelse og kjøreglede...håper jeg...Pan European blir tur sykkelen... hvor alt skal med.
Av og til skal man vel bare drite i fornuften.
Fortsatt god dag
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Er jo ikke noe galt med denne sykkelen og jeg skjønner hvorfor noen velger denne, men jeg skulle nok ønske det var litt mer punch karakter ja.
Den eneste grunnen til at jeg skulle dra inn bittelitt fornuft i et MC kjøp er på grunn av ryggen. Men ser man bort fra det så er det stort sett hjertet og lommeboka som får bestemmer.
En CBX1000 må man vel kunne tillate seg å si så absolutt er en sykkel med karakter. Er vel ikke mange som har en slik? Å vertfall ikek en som tilsynelatende ser ny ut?

- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Ja jeg satte himmelen og mer til i bevegelse for å gripe denne sjansen. Av og til må man bare la være å tenke.Bjerknez skrev:Takk for det rolf-arne :)rolf-arne skrev: 28 jun 2022, 07:03Bjerknez skrev:Tenkte jeg kunne komme med en liten oppsummering etter 4 mil i salen på en Triumph Tiger 850 i dag. Som jeg forøvrig aldri hadde kjørt før.
Alt i alt en helt grei sykkel, men jeg synes den mangler litt karakter særegenhet. Den ble totalt sett litt for kjedelig.
Starte med å gratulere med gårsdagen.
Der kom du med beskrivelser som passer med mitt siste MC kjøp.
Det kjøpet er gjort bare med hjertet...og gammel nostalgi. Her er fornuften forlatt...
CBXen er bare nytelse og kjøreglede...håper jeg...Pan European blir tur sykkelen... hvor alt skal med.
Av og til skal man vel bare drite i fornuften.
Fortsatt god dag
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
En CBX1000 må man vel kunne tillate seg å si så absolutt er en sykkel med karakter. Er vel ikke mange som har en slik? Å vertfall ikek en som tilsynelatende ser ny ut?
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..