Dag 7:
Barcelonette-Nice
Da var det bare tilbake til Nice men avslutter altså med høyeste passet av de alle, Col de la Bonette på 2802moh (+60m om du går til toppen ref post øverst på siden som absolutt anbefales). På bildet øverst på siden ser man midt i bildet Col de Restefond på 2680moh men luringen altså laget en ekstrasløyfe så høyest
Anyway, pubeier i Barcelonette kunne fortelle oss at var 50 sone HELE veien til toppen

Krise, dette er faktisk en helt fantastisk morsom vei å kjøre til toppen. Og om ble tatt i over 80kmt tok de sykkelen

MEN dette gikk mye greiere enn fryktet. La meg is 70-ish så hadde litt margin ifht 80kmt og såpass svingete at egentlig hadde fin flyt. Og er jo en grunn til at de har gjort dette, var bøttevis syklister oppover så da må man vise hensyn.
Bilde av passet tatt oppi lia fra tidligere tur:
Og på vei ned sørsiden (hvor ikke 50 sone lenger):
Så etter for så vidt mye fine veier, kom til til
Gorge Daluis som var en av de veien jeg ikke har kjørt før og gledet meg til. Og den var ikke dårlig men fikk litt slik Atlanterhavsveien-vibber, at egentlig ser mye kulere ut på bilder tatt fra luften, får ikke samme inntrykk når kjører den. Kanskje også litt at begynte å få dosen med svinger og canyons

Så da tar vi bilde fra nettet, ikke mitt litt kjedelig bilde som ikke viser noen ting.
Hadde så langt klart å dodge regnet på turen men nå hadde vi en svart vegg bak oss så stoppet her for cola men ble bare å bøtte den ned og gønne videre med regnværet bak oss...men 15min før Nice bar det slutt på flaksen og det høljet ned. Så nær...
Men bare kort skur og ved kysten var det blå himmel igjen og nå litt mer fornuftige temperaturer enn 1 uke tidligere.
Bodde forresten ute på Cap 3000 området vest for flyplassen, letter å få hotell med parkering for syklene i dette området. Men også helt grei strandpromenade og barer og restauranter her for de som måtte tenke på å dra til Nice. Og enormt kjøpesenter hvor en kan parkere sin bedre halvdel
Så det var franske alper for denne gang, om siste gang gjenstår å se, fikk sett noen steder og kjørt noen veier følte manglet så i hvert fall fornøyd for nå

Faktisk litt usikker på hva tema og område skulle være for neste tur...