I går tok jeg fri fra alt som har med MC å gjøre med unntak av å plukke ut noen bilder fra turen som jeg legger inn i denne tråden.
For øvrig enig med
ErikW om at vi hadde en flott tur med det beste sommerværet man kan tenke seg. Helt vindstille over Valdresflye. Og det samme de andre stedene vi stoppet. Helt fantastisk!, som kjørekompisen sa flere ganger underveis :).
Nedturen for egen del var opplevelsen av Trollstigen på sitt bortimot verste; busser, altfor mange svimete bilførere, bobiler og ikke minst pågående filminnspillinger hvor det åpenbart var en kinesisk el-bil SUV som hadde hovedrollen...
Ikke minst var det altfor mange folk, biler og sykler på plassen utenfor turistfella på toppen.
Gikk tregt i Trollstigen forrige gang jeg var der også, sammen med et annet forummedlem. Men jeg har hatt mine gode opplevelser her hvor jeg hadde veien mer eller mindre helt for meg selv. Så lever fint på de opplevelsene. Men heretter kommer jeg nok til å unngå denne biten av Norge som mange MC-folk bare må ha med seg på tur i dette området.
Selv må jeg ikke lenger ha tilmålte doser hårnålssvinger og fergeturer på MC-turene mine. Og i hvert fall ikke hårnålsveier med kø og mye stopp i og på strekkene mellom svingene. Det blir bare irriterende og gir ingen MC-tur glede.
Det var det ene. Det andre var at vi to dager på rad ble stoppet av stengt vei pga. veiarbeid på vei mot Eikesdalen og Aursjøveien, en og halv times tid første dagen og tre timer den andre.
Snudde begge ganger og skrinla planene om overnatting på campingen i enden av Eikesdalsvatnet.
Så stoppet vi utenfor en annen campingplass som så forlatt ut, nemlig Hasselbo Camping. Og vi tenkte å slå opp teltene våre ved veien ned mot vannet siden dret var god plass til to telt her.
Men vi hadde behov for drikkevann og da vi så det kom en familie på tre ruslende ned veien fra campingenplassen mot den stengte porten, som de lukket etter seg, som et tydelig tegn på at det ikke var drift på plassen, spurte vi om et sted vi kunne hente fylle ei kanne med rent drikkevann.
Ja, det er det oppe på campingen, ble vi fortalt.
Men den ser jo stengt ut? lurte vi på.
Joda, det stemte, fikk vi høre.
Og ble videre fortalt at de hadde campingvogn på stedet og sørget for å holde et øye med campingen siden eierne bodde et annet sted.
Så det endte opp med at vi ble invitert til å overnatte på Hasselbo campingen, uten å måtte betale noe som helst, med tilgang til dusj og toalett. Fantastisk gjestfrihet, var vi begge skjønt enige om

!
Flott plass, stille og rolig, midt i mellom stupbratte fjell. Og helt gratis, bortsett fra at det kostet 20 kr. for en dusj. Men disse myntene hadde vi ikke. Men det hadde fruen i den lille familien vi møtte, som kom med hver sin slik at vi fikk tilgang til dusjanlegget på stedet.
Dagen etter overnatting på Hasselbo gjorde vi altså et nytt forsøk på å komme oss til Eikesdalen, men ble stoppet av stengt vei som ville forbli stengt i tre timer.
Da gikk jeg såpass lei at jeg tok avgjørelsen om å reise hjem igjen.
Kanskje en litt forhastet beslutning, men det får så være.
Uansett kan det hend jeg tar en tur til i løpet av sommeren med Grimsdalen som første reisemål, deretter Aursjøveien fra Sunndalsøra siden.
Vi får se...
Det er enda mye igjen av den norske sommeren, så flere turer blir det uansett.
Nå var denne turen strengt tatt
ErikW's tur, som jeg ble invitert til å være med, hele eller deler av turen. Det ble altså deler av hans planlagte tur denne gangen. Veldig trivelig og ikkeno' stress, akkurat slik jeg foretrekker det. Med unntak av nedturen i Trollstigen denne gangen...
Så igjen, takk for turen,
ErikW! Og ikke minst mange trivelig og hverdagsfilsofiske samtaler

.
Og her noen bilder:
jun22 1.JPG
Pause på Fagernes. Skikkelig hett i sola...
jun22 2.JPG
jun22 3.JPG
jun22 4.JPG
Valdresflye i strålende vær.
jun22 5.JPG
jun22 6.JPG
På vei mot Sel.
jun22 8.JPG
jun22 9.JPG
Flere bilder kommer senere...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.